Μείωση Όγκου Μεταφορών από τη Διώρυγα του Σουέζ κατά ένα Τέταρτο το Δεύτερο Μισό του Δεκεμβρίου

Μείωση Όγκου Μεταφορών από τη Διώρυγα του Σουέζ κατά ένα Τέταρτο το Δεύτερο Μισό του Δεκεμβρίου
energia.gr
Παρ, 5 Ιανουαρίου 2024 - 12:14

Το σύστημα PortWatch του IMF(ΔΝΤ) που σχεδιάστηκε για να διερευνήσει πώς οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού εκτίθενται σε παρούσες και μελλοντικές διακοπές, χαρακτηρίζει τη Διώρυγα του Σουέζ ως «αξιοσημείωτο σημείο ασφυξίας» εφιστώντας την προσοχή στο πόσο δραματικά έχει μειωθεί η κίνηση καθώς κλιμακώνονται τα προβλήματα ασφάλειας στην Υεμένη.

Το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, ο όγκος, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΝΤ, μειώθηκε κατά ένα τέταρτο από τότε που οι μεγάλες εταιρείες μεταφορέων εμπορευματοκιβωτίων ξεκίνησαν τα προγράμματα εκτροπών τους.

Το ΔΝΤ κυκλοφόρησε μια έκδοση Beta, του εργαλείου ανάλυσης του τον Νοέμβριο και φόρτωσε σε αυτήν καθημερινά ιστορικά δεδομένα που χρονολογούνται από τις αρχές του 2019. Το εργαλείο έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει την έρευνα για αναδυόμενα ζητήματα λιμένων και πώς μπορεί να επηρεάσουν το παγκόσμιο εμπόριο και την οικονομία.

Η λειτουργία της διώρυγας του Σουέζ είναι επίσης σημαντική οικονομική συνεισφορά στην Αίγυπτο και σε άλλες χώρες της περιοχής. Λιμάνια στη Σαουδική Αραβία και την Ιορδανία, για παράδειγμα, απομονώνονται από τις εκτροπές, αν και έχουν αναφερθεί ότι ορισμένα SEAcarriers εκτελούσαν ad hoc δρομολόγια μετ' επιστροφής μέσω της Διώρυγας του Σουέζ για να φτάσουν στα λιμάνια στις βόρειες περιοχές της Ερυθράς Θάλασσας.

Οι αναλυτές τονίζουν ότι το ένα τέταρτο του παγκόσμιου εμπορίου και το ένα τρίτο όλων των εμπορευματοκιβωτίων διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ. Τα δεδομένα του ΔΝΤ παρακολουθούν τις ημερήσιες διελεύσεις για φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια, καθώς και τον τρέχοντα μέσο όρο 7 ημερών και τον μέσο όρο του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος όρος 7 ημερών για τον αριθμό των πλοίων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ μειώνεται σταθερά το δεύτερο μισό του Δεκεμβρίου έναντι ενός σταθερού επιπέδου που ξεπερνούσε κατά μέσο όρο πάνω από 70 διελεύσεις την ημέρα το πρώτο μισό του μήνα. Το επίπεδο προχώρησε στις διελεύσεις της δεκαετίας του '60 την ημέρα και τις τελευταίες έξι ημέρες που ξεκινούν στις 28 Δεκεμβρίου έπεσε στη δεκαετία του '50 με τον πιο πρόσφατο μέσο όρο 7 ημερών (2 Ιανουαρίου) στα 56,5 πλοία. Οι διαμετακομίσεις έχουν μειωθεί συνολικά κατά 14% από τις 15 Δεκεμβρίου σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΝΤ, με τις 2 Ιανουαρίου 2024 να είναι κατά μέσο όρο μειωμένες κατά 17% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Ο τρέχων μέσος αριθμός διαμετακομίσεων βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τεσσάρων ετών.

Το σύστημα PortWatch απαριθμεί τα πετρελαϊκά, χημικά και μη μεταλλικά ορυκτά προϊόντα ως μεταξύ των τομέων που επηρεάζονται περισσότερο από τις τρέχουσες προκλήσεις στην Ερυθρά Θάλασσα και πώς επηρεάζει την κυκλοφορία στη Διώρυγα του Σουέζ. Αυτό υπογραμμίζει τις πιθανές προκλήσεις για την Ευρώπη, η οποία λαμβάνει μεγάλο μέρος των προμηθειών πετρελαίου και ενέργειας από πλοία που χρησιμοποιούν τη Διώρυγα του Σουέζ.

Ωστόσο, οι αριθμοί για τις διελεύσεις δεξαμενόπλοιων που παρακολουθούνται από το ΔΝΤ φαίνεται να είναι σχετικά σταθεροί το δεύτερο μισό του Δεκεμβρίου με περισσότερα από 20 δεξαμενόπλοια την ημέρα. Τα φορτηγά πλοία, ωστόσο, παρουσιάζουν πιο σημαντική πτώση με την ημερήσια αντίστροφη μέτρηση σχεδόν 20% μεταξύ 15 Δεκεμβρίου και 2 Ιανουαρίου (περίπου 50 έως 38 στις 2 Ιανουαρίου).