Ο Υπουργός Ενικής Αμύνης κ.Νίκος Δένδιας, σε πρόσφατη συνάντηση με τους διαπιστευμένους δημοσιογράφους, ανέφερε ότι «η εξυγίανση της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας αποτελεί προτεραιότητα» για την κυβέρνηση και υπεστήριξε ότι δεν πρέπει να φύγει από τον έλεγχο του δημοσίου. Διότι «χωρίς ΕΑΒ δεν ζούμε»! Ακριβώς για τον λόγον αυτό πρέπει η ΕΑΒ να περιέλθη στον ιδιωτικό τομέα και ν’ αποφύγει τον δημόσιο που σπατάλησε 150 εκατομ. ευρώ σε

 προγράμματα της Πολεμικής Αεροπορίας, τα οποία ουδέποτε υλοποιήθησαν είτε καθυστερούν απαισίως. Η ΕΑΒ είναι μία πονεμένη ιστορία.Ιδρύθη υπό του Γεωργίου Παπαδοπούλου και την ανέλαβε η  Αμερικανική εταιρία ΛΟΚΧΙΝΤ που αργότερα συνεχωνεύθη με την ΜΑΡΤΙΝ ΜΑΡΙΕΤΑ πουTα περίφημα μαχητικά  F-4 «Φάντομ» (*) κατασκεύασε η  Αμερικανική Μάκ Ντόναλντ Ντάγκλας και προμηθεύθη η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία επισκευάζονται στην Τανάγρα.Η διάδοχός Λόκχηντ-Μάρτιν παράγει τα εξελιγμένα F-16 που αποκτά η Ελλάς τώρα.Υπό ξένη διεύθυνση η ΕΑΒ ευδοκίμησε, έκαμε εξαγωγές σε συνάλλγμα και επισκεύαζε τον αεροπορικό στόλο παραπλησίων χωρών. Η στρατιωτική δικτατορία δεν μπόρεσε να αξιοποιήσει την αεροπορική υπεροχή το 1974, έναντι της Τουρκίας  που εστερείτο τότε των F-4 .Και γι’αυτό κατέρρευσε τον Αύγουστον του ιδίουτ έτους.

Με την επάνοδο της δημοκρατίας, ο κατά τ’άλλα λίαν αξιόλογος ΥΠΕΘΑ Ευάγγελος Αβέρωφ έκαμε το λάθος να διαφωνήσει με την Αμερικανική εταιρία «Λόκχιντ», η οποία απεχώρησε από την Ελλάδα, αφήνοντας την συντήρηση των μαχητικών αεροπλάνων F-4και των μεταγωγικών C-130 εις χείρας στελεχών της Νέας Δημοκρατίας που δεν είχαν διοικήσει ούτε αερολέσχη.

 Όταν  το 1981, ήλθε στην εξουσία το Πασόκ, την ΕΑΒ  ανέλαβε ο συνδικαλισμός των εργαζομένωντης,  περιλαμβανομένων των καθαριστριών.Η εκτέλεση του συμβατικού έργου ανετέθη εις πρώην αξιωματικούς της Αεροπορίας , φίλα προσκειμένους προς τον Ανδρέακι άρχισαν οι ανατιμήσεις, καθυστερήσεις παραδόσεως υλικού και συχνές αλλαγές στην διοίκηση της ΕΑΒ.

Ποίος εκαρπώθη της διαφοράς; Η εταιρία ΛΜ με τις απευθείας εισαγωγές των ανταλλακτικών και των ηλεκτρονικών συστημάτων που ήσαν αναγκαία για την υπεράσπιση του εναερίου χώρου της Ελλάδος, την οποία παρεβίαζε καθημερινώς η Τουρκική αεροπορία. Ουσιαστικώς η ΕΑΒ επανήλθε στην προτέρα εξάρτησηαλλά το υψηλότερο κόστος επλήρωσε ο ΄Ελλην φορολογούμενος.

Ελληνική κυβέρνηση γενικώς  δεν είναι σε θέση να αναπτύξει μία βιομηχανία για την αεροπορία, διότι δεν διαθέτει την συνέχεια και συνέπεια που απαιτεί το ιπτάμενο αντικείμενοτης .Δεν είναι τυχαίο ότι η  Γαλλική ΝΤΑΣΩ , που κατασκευάζει τα ΜΙΡΑΖ και τα ΡΑΦΑΛ είναι ιδιωτική επιχείρηση, το «Γιουρωφάϊτερ» προϊόν συνεργασίας ιδιωτικών επιχειρήσεων της Γερμανίας, Γαλλίας και Ισπανίας ,την ιπταμένη πλατφόρμα  F-35 , που θα προμηθευθή προσεχώς η Αεροπορία μας,  κατασκευάζει η ΛΜ κι όχι το  Αμερικανικό Πεντάγωνο.

Θα ήταν συνεπώς σκόπιμο ο κ. Δένδιας ν’αναζητήσει ένα σχήμα συνεργασίας Ελληνικών εταιριών –υπάρχουν τέτοιες – και ξένων κατασκευαστών, να μετάσχει στο κεφάλαιο του εμπορικού φορέως και να μισθώσει τις εγκαταστάσεις της Τανάγρας με τις υποδομές της μ’ ένα μακροπρόθεσμο συμβόλαιο. Έτσι δεν θα μπαίνει στον πειρασμό κάθε νέος ΥΠΕΘΑ να διορίζει  διοικητές της ΕΑΒ τους αέργους ψηφοφόρους του κυβερνώντος κόμματος.Η αεροπορική βιομηχανία είναι μία πολύ σοβαρή υπόθεση, όπως υπαινίχθη κι ο κ. Δένδιας, για να υπόκειται στις ανάγκες του εκλογικού κύκλου.

«Οι Έλληνες είναι φύσει έμποροι», έλεγε ο Χαρ. Τρικούπης. Μην γίνονται… λαθρεπιβάτες του δημοσίου.

(*) Η χούντα αγόρασε 50 Φάντομ F-4 ως και 60 Α-7ΗCorsair, βομβαρδιστικά,40 Μιράζ ,18C -130 μεταγωγικάκαι 40 Τ-27 εκπαιδευτικά αεροσκάφη.