Ανοιχτή σε διαπραγματεύσεις εμφανίζεται η Κίνα, παρά την επιμονή της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλει υψηλότατους δασμούς στα κινεζικά EVs. Η στάση αυτή κατέστη εμφανής μετά τις δηλώσεις του Γουάν Γκανγκ, του ανθρώπου που θεωρείται ο «πατέρας της ηλεκτροκίνησης στην Κίνα». Ο Γουάν διετέλεσε 

Υπουργός Επιστημών και Τεχνολογίας για περισσότερο από μία δεκαετία (2007-2018), θέτοντας τα θεμέλια για τη στρατηγικής σημασίας βιομηχανία των ηλεκτρικών οχημάτων.

Παράλληλα, ο Γουάν αποτελεί έναν από τους επιστήμονες με το μεγαλύτερο κύρος στην Κίνα σήμερα, ενώ ήταν ο πρώτος Υπουργός που διορίστηκε χωρίς να προέρχεται από το Κομμουνιστικό Κόμμα.

Ο Γουάν απέδωσε τις σπασμωδικές κινήσεις της ΕΕ στον πανικό που έχει προκληθεί από τη μείωση των κινεζικών επενδύσεων στην Ευρώπη. Πράγματι, όπως είχε γράψει πρόσφατα το energia.gr, οι κινεζικές επενδύσεις προς τα κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν μειωθεί δραματικά, ενώ οι όποιες επενδύσεις αποφασίζονται είναι σχετικές με την ηλεκτροκίνηση. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα, σύμφωνα με τον Γουάν, είναι η επανέναρξη των διαπραγματεύσεων για τη συνολική συμφωνία για τις επενδύσεις μεταξύ Βρυξελλών και Πεκίνου. Οι συζητήσεις για τη συμφωνία είχαν διακοπεί το 2021 εξαιτίας του ζητήματος της Σινζιάνγκ.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη θερινή διοργάνωση του Διεθνούς Οικονομικού Φόρουμ στη Νταλιάν, ο Γουάν εξήγησε γιατί οι δασμοί εναντίον της Κίνας δεν θα είναι αποτελεσματικοί. Καθώς η Κίνα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των παγκόσμιων αγορών, οι προσεγγίσεις που βασίζονται στον προστατευτισμό απαιτούν την ομοφωνία όλων των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν μπορεί να λειτουργήσει επί του παρόντος: Η Γερμανία— η αδιαφιλονίκητη ηγέτιδα δύναμη της ΕΕ— είναι κατά των δασμών, φοβούμενη τα αντίμετρα της κινεζικής ηγεσίας. Οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι BMW και Volkswagen, είχαν επανειλημμένα πιέσει την ευρωπαϊκή γραφειοκρατία εναντίον της επιβολής δασμών, αντιλαμβανόμενες πως μία αντίστοιχη κίνηση από τους Κινέζους θα έπληττε ανεπανόρθωτα τη θέση τους στην τεράστια κινεζική αγορά.

Εντούτοις, η όποια διάθεση των Κινέζων για διαπραγματεύσεις δεν πρέπει να ληφθεί ως δείγμα αδυναμίας. Οι κινεζικές αρχές έχουν ήδη ανοίξει έρευνες για πρακτικές ντάμπινγκ κατά του μπράντι και του χοιρινού κρέατος που προέρχονται από την Ευρώπη. Μία κλιμάκωση από πλευράς Πεκίνου, για παράδειγμα μέσω επιβολής δασμών σε διάφορα προϊόντα, θα στοίχιζε ακριβά στους ευρωπαίους εξαγωγείς. Εξάλλου, όπως έχει γραφεί από πολλούς αναλυτές, οι ευρωπαϊκοί δασμοί έναντι των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων δεν θα είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικοί, ενώ εντέλει μπορούν να έχουν συνέπειες μπούμερανγκ κατά της ίδιας της ευρωπαϊκής οικονομίας.