Ο χάλυβας που κατασκευάζεται με πράσινο υδρογόνο ή παράγεται από σκραπ, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά τη διάρκεια της παραγωγής των αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατά 6,9 Mt το 2030. Αυτό ισοδυναμεί με τις ετήσιες εκπομπές ρύπων 3,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.

Η μετάβαση σε 40% "πράσινο" χάλυβα θα προσθέσει 57 ευρώ στην τιμή ενός ηλεκτρικού οχήματος το 2030, σύμφωνα με την ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, ενώ η μετάβαση σε 100% "πράσινο" χάλυβα έως το 2040, όπου θα έχουν αναπτυχθεί και οι ανάλογες τεχνολογίες, θα επιβαρύνει το κόστος του αυτοκινήτου με μόλις 8 ευρώ.

Σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες καταναλώνουν το 17% του χάλυβα που προέρχεται στην ΕΕ. Η Ευρώπη θα μπορεί να παράγει έως και 172 Mt χάλυβα χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα ετησίως έως το 2030. Αυτή η παραγωγή θα είναι υπεραρκετή για να καλύψει τη συνολική ζήτηση χάλυβα, η οποία ήταν 36 Mt το 2022. Έρευνα διαπιστώνει επίσης ότι μια στροφή προς πιο ελαφριά αυτοκίνητα θα μπορεί να μειώσει τη χρήση χάλυβα στον τομέα των αυτοκινήτων την επόμενη δεκαετία.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος αναφέρει ότι το 40% του χάλυβα στα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι "πράσινο" έως το 2030, αυξάνοντας αυτό το ποσοστό στο 75% το 2035 και στο 100% το 2040. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος καταναλωτής χάλυβα στον κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρχουν επαρκή αποθέματα στην Γηραιά Ήπειρο. Το ποσό επιβάρυνσης στο αυτοκίνητο από αυτή την μετάβαση είναι μικρό και το σίγουρο είναι ότι θα βοηθήσει την μεγάλη προσπάθεια επίτευξης του στόχου για μηδενικές εκπομπών ρύπων μέχρι το 2050.