Ο υφιστάμενος σχεδιασμός προβλέπει την κατασκευή και αξιοποίηση πλοίων αμμωνίας για τη μεταφορά σιδηρομεταλλευμάτων και άλλων πρώτων υλών μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας. Σύμφωνα με έρευνες, ένα πλοίο που τροφοδοτείται από αμμωνία χαμηλής ανθρακικής περιεκτικότητας μπορεί να παράγει ως και 77% λιγότερες εκπομπές αερίων σε σχέση με ένα πετρελαιοκίνητο πλοίο.
Όπως ανέφερε η ανακοίνωση της Fortescue, αυτή η συνεργασία είναι καθοριστική για τον στόχο της για net zero εκπομπές μέχρι το 2040. Παράλληλα, στελέχη της εταιρείας αποκάλυψαν ότι συζητούν με διάφορους εταίρους στην Κίνα για μελλοντικά έργα. Η συνεργασία των δύο ομίλων αποτελεί την εξαίρεση στον σημερινό κανόνα της αυξανόμενης γεωπολιτικής έντασης, ειδικά στην περιοχή του Ινδο-Ειρηνικού.
Από την άλλη, η Cosco επανέλαβε τη δέσμευσή της για την πράσινη ανάπτυξη στον τομέα της ναυτιλίας. Η πανίσχυρη κινεζική ναυτιλιακή δραστηριοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο, με τον Πειραιά να συνιστά ένα από τα πιο εμβληματικά έργα της στην Ευρώπη. Ο Πειραιάς θα λειτουργήσει και ως ένα από τα πεδία δοκιμών για το νέο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο αναμένεται να αλλάξει τις ισορροπίες στο θαλάσσιο εμπόριο της Μεσογείου.