Τη στιγμή που παραμένει απαγορευμένη για τα περισσότερα εμπορικά πλοία η διώρυγα του Σουέζ, μείζονα κίνδυνο για το παγκόσμιο εμπόριο αποτελούν οι εχθροπραξίες ανάμεσα στις κινεζικές στρατιωτικές δυνάμεις και εκείνες των γειτονικών χωρών στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας και η πρόσφατη ανταλλαγή πυρών με πλοία των Φιλιππίνων. Πρόκειται για διαφιλονικούμενη περιοχή, με το Πεκίνο να τη θεωρεί επικράτεια της Κίνας, προκαλώντας την οργή των γειτονικών χωρών, που την κατηγορούν ότι έχει εισβάλει στις δικές τους αποκλειστικές οικονομικές ζώνες.
Ο λόγος για τη θαλάσσια έκταση 3,5 εκατ. τετραγωνικών χιλιομέτρων ανάμεσα σε Κίνα, Ταϊβάν, Φιλιππίνες, Ινδονησία, Βιετνάμ, Ταϊλάνδη, Καμπότζη και Μαλαισία, από την οποία διέρχεται περίπου το ένα τρίτο του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου. Σύμφωνα με την Υπηρεσία Εμπορίου και Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, από εκεί διέρχεται κάθε χρόνο το 40% των πετρελαιοειδών. Το 2016 το Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών της Ουάσιγκτον (CSIS) εξέφρασε την εκτίμηση ότι διέρχονται από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας προϊόντα και εμπορεύματα αξίας 3,6 τρισ. δολ., ενώ άλλες εκτιμήσεις θέτουν την αξία τους στα 5,3 τρισ. δολ.
Παράλληλα, ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας υπολογίζουν πως το σύνολο του εμπορίου που διέρχεται από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας και τη Θάλασσα της Ανατολικής Κίνας, που βρίσκεται ανάμεσα στην Κίνα, τη Βόρεια και τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία, φτάνει τα 7,4 τρισ. δολ. ετησίως. Στα διαφιλονικούμενα ύδατα εκτιμάται ότι βρίσκονται περίπου 5,8 τρισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, 11 δισ. βαρέλια πετρελαίου και μεγάλα κοιτάσματα σπάνιων γαιών.
Στο μεταξύ, αν μέχρι αύριο δεν έχει υπάρξει συμφωνία ανάμεσα στα εργατικά συνδικάτα και τις εργοδοσίες των δύο μεγαλύτερων σιδηροδρομικών εταιρειών του Καναδά, οι εργαζόμενοι θα προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις, κλείνοντας και τις δύο σιδηροδρομικές συνδέσεις και προκαλώντας έμφραγμα στην εφοδιαστική αλυσίδα των ΗΠΑ. Είναι πρώτη φορά που ο Καναδάς αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο ταυτόχρονης διακοπής στη λειτουργία των Canadian National Railway και Canadian Pacific Kansas City, καθώς έως τώρα οι δύο εταιρείες κατέληγαν σε κάποια συμφωνία με τα συνδικάτα.
Σε περίπτωση ταυτόχρονης απεργίας των συνδικάτων των δύο εταιρειών, θα διακοπούν οι φορτώσεις σιτηρών, φασολιών, ποτάσας, άνθρακα και ξυλείας και σε μεγάλο βαθμό οι φορτώσεις πετρελαιοειδών, χημικών και αυτοκινήτων. Κάτι τέτοιο συνεπάγεται ζημία ύψους πολλών δισ. δολαρίων, αλλά παράλληλα σημαίνει ότι διακόπτεται το εμπόριο που διεξάγεται σιδηροδρομικώς στη Βόρεια Αμερική και μπλοκάρει σημαντικό τμήμα της εφοδιαστικής αλυσίδας των ΗΠΑ. Οι δύο εταιρείες έσπευσαν να τονίσουν πως θα εξακολουθήσουν να λειτουργούν στο υπόλοιπο μέρος του δικτύου τους, αλλά υπογράμμισαν ότι τυχόν διακοπή στη λειτουργία τους θα έχει μεγάλες επιπτώσεις.