ΗΠΑ: Η Βιομηχανία Επιδιώκει Χαλάρωση των Απότομων Αυξήσεων των Δασμών Μπάιντεν-Χάρις στην Κίνα

ΗΠΑ: Η Βιομηχανία Επιδιώκει Χαλάρωση των Απότομων Αυξήσεων των Δασμών Μπάιντεν-Χάρις στην Κίνα
energia.gr
Δευ, 26 Αυγούστου 2024 - 10:59

Η κυβέρνηση Μπάιντεν-Χάρις αυτή την εβδομάδα αναμένεται να ανακοινώσει τα τελικά σχέδια εφαρμογής για απότομες αυξήσεις δασμών σε ορισμένες κινεζικές εισαγωγές και εάν η αμερικανική βιομηχανία ακολουθήσει το δρόμο της, πολλοί από τους προγραμματισμένους δασμούς θα μετριαστούν. Οι κατασκευαστές από ηλεκτρικά οχήματα έως ηλεκτρικό εξοπλισμό

κοινής ωφέλειας ζήτησαν να μειωθούν, να καθυστερήσουν ή να εγκαταλειφθούν οι υψηλότεροι δασμοί και να επεκταθούν σημαντικά οι πιθανοί αποκλεισμοί, αναφέρει το Reuters.

Ο πρόεδρος Μπάιντεν ανακοίνωσε τον Μάιο τετραπλασιασμό των δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα στο 100%, διπλασιασμό των δασμών στους ημιαγωγούς και τις ηλιακές κυψέλες στο 50%, καθώς και νέους δασμούς 25% στις μπαταρίες ιόντων λιθίου και άλλα στρατηγικά αγαθά, συμπεριλαμβανομένου του χάλυβα, σε μια προσπάθει να προστατευθούν οι αμερικανικές επιχειρήσεις από την πλεονάζουσα κινεζική παραγωγή.

Ο Λευκός Οίκος είχε πει αρχικά ότι οι νέοι δασμοί θα τεθούν σε ισχύ την 1η Αυγούστου, αλλά αυτό καθυστέρησε για κάποια στιγμή τον Σεπτέμβριο, καθώς το γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ μελέτησε περισσότερα από 1.100 δημόσια σχόλια. Η τελική απόφαση αναμένεται μέχρι τα τέλη Αυγούστου.

Το αν θα χαλαρώσει τους δασμούς είναι η πρώτη μεγάλη εμπορική απόφαση της κυβέρνησης από τότε που η Αντιπρόεδρος Καμάλα Χάρις αναδείχθηκε ως προεδρική υποψήφια του Δημοκρατικού Κόμματος μετά την παραίτηση του Μπάιντεν στα τέλη Ιουλίου.

Η απόφαση είναι πολιτικά δύσκολη. Η ανάκληση των δασμών θα μπορούσε να προκαλέσει κριτική από τους Ρεπουμπλικάνους ότι ο Χάρις θα λάβει πιο ήπια στάση για το εμπόριο με την Κίνα σε μια εκστρατεία όπου ο Τραμπ έχει δεσμευτεί να χτυπήσει τις κινεζικές εισαγωγές με υψηλούς δασμούς. Η συνέχιση με τις αρχικές αυξήσεις θα προκαλούσε παράπονα για υψηλότερο κόστος, ακόμη και από ορισμένους Δημοκρατικούς στο Κογκρέσο.

Η Κίνα έχει υποσχεθεί αντίποινα για τις «εκφοβιστικές» αυξήσεις των δασμών και ο υπουργός Εξωτερικών Γουάνγκ Γι είπε ότι έδειξαν ότι ορισμένοι στις ΗΠΑ μπορεί να «χάσουν το μυαλό τους».

Η απόφαση των ΗΠΑ θα ληφθεί την ίδια εβδομάδα που ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ Τζέικ Σάλιβαν θα συναντηθεί με τον Γουάνγκ σε μια επίσκεψη με στόχο να κρατήσει υπό έλεγχο τις εντάσεις ΗΠΑ-Κίνας με τις αμερικανικές εκλογές του Νοεμβρίου να πλησιάζουν γρήγορα.

Οι γερανοί

Οι δασμοί Μπάιντεν-Χάρις περιλαμβάνουν μια νέα εισφορά 25% στους γερανούς από πλοίο σε ακτή κινεζικής κατασκευής, έναν τομέα που κυριαρχείται από την Κίνα και δεν υπάρχουν παραγωγοί των ΗΠΑ. Το λιμάνι της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ δήλωσαν ότι έχει οκτώ γερανούς κατόπιν παραγγελίας από την κρατική ZPMC της Κίνας με τιμή 18 εκατομμυρίων δολαρίων το τεμάχιο και ένα τιμολόγιο 25% θα αύξανε το κόστος του καθενός κατά 4,5 εκατομμύρια δολάρια, «προκαλώντας σημαντική πίεση στο κρίσιμο λιμάνι του λιμένα. και περιορισμένους πόρους».

Οι Δημοκρατικοί γερουσιαστές Tim Kaine και Mark Warner από τη Βιρτζίνια και οι Raphael Warnock και Jon Ossoff από τη Γεωργία εξέφρασαν επίσης ανησυχίες για τις επιπτώσεις στα λιμάνια των πολιτειών τους, ζητώντας να εξαιρεθούν οι υφιστάμενες παραγγελίες για κινεζικούς γερανούς.

Ο Warnock και ο Ossoff προέτρεψαν επίσης την USTR να επανεξετάσει τον προγραμματισμένο δασμό 50% στις σύριγγες, λέγοντας ότι θα μπορούσαν να διαταράξουν τον εφοδιασμό για εκείνες που χρησιμοποιούνται για τη διατροφή των νεογέννητων βρεφών.

Η Ford Motor ζήτησε από την USTR να μειώσει τους προτεινόμενους δασμούς στον τεχνητό γραφίτη, ένα βασικό υλικό που χρησιμοποιείται στην παραγωγή ανοδίων για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων. Η Ford είπε ότι εξακολουθεί να χρησιμοποιεί "σχεδόν αποκλειστικά" κινέζικο γραφίτη δευτερογενούς σωματιδίου,

Η Autos Drive America, ένας όμιλος που εκπροσωπεί αυτοκινητοβιομηχανίες ξένης μάρκας, ζήτησε να διατηρηθούν σταθεροί οι δασμοί σε μπαταρίες, μονάδες, κυψέλες και κρίσιμα ορυκτά τουλάχιστον έως το 2027, ώστε να επιτραπεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες να «εκπληρώσουν επενδύσεις στην παραγωγή των ΗΠΑ και να ενισχύσουν την υιοθέτηση των καταναλωτών». των EVs.

Για τον χάλυβα

Υπήρχαν ορισμένες εταιρείες που ζήτησαν πιο εκτεταμένους δασμούς του άρθρου 301, συμπεριλαμβανομένου του χάλυβα κινεζικής κατασκευής, ο Μπάιντεν πρότεινε να αυξηθεί στο 25% από 7,5%.

Η φινλανδική εταιρεία παραγωγής ανοξείδωτου χάλυβα Outokumpu, η οποία λειτουργεί εργοστάσιο στην Αλαμπάμα, δήλωσε ότι υποστήριξε την αύξηση και θέλει να επεκταθεί σε όλα τα προϊόντα χάλυβα που προέρχονται από την Κίνα και υποβάλλονται σε επεξεργασία σε άλλες χώρες, όπως το Βιετνάμ, για να περιοριστεί η καταστρατήγηση των δασμών.

Για την  χαλυβουργία είπε επίσης ότι οι υψηλότεροι δασμοί θα πρέπει να επεκταθούν και σε άλλες κατηγορίες ανοξείδωτου χάλυβα, όπως μαχαιροπήρουνα και εξοπλισμός ψύξης και ζυθοποιίας.