για τον περιορισμό των εκπομπών, δηλαδή οι επιδοτήσεις και οι κανονισμοί, ήταν σπάνια αποτελεσματικές. Οι 63 πολιτικές πρωτοβουλίες που θεωρήθηκαν επιτυχημένες συνδύαζαν τα δύο αυτά εργαλεία με στρατηγικές που βασίζονταν στις τιμές και στόχευαν να αλλάξουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών και των επιχειρήσεων.
Όπως δήλωσε ο Νίκολας Κοχ, ερευνητής στο Mercator Research Institute και συγγραφέας της μελέτης: «Το κοινό χαρακτηριστικό αυτών των επιτυχημένων περιπτώσεων είναι ότι βλέπουμε τις επιδοτήσεις και τους κανονισμούς να συνδυάζονται με μέσα πολιτικής βασισμένα στις τιμές. […] Αυτό σημαίνει τιμολόγηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, και θα μπορούσε να είναι φόροι ενέργειας, θα μπορούσε να είναι φόροι οχημάτων».
Σύμφωνα με τη μελέτη, το ποσοστό των πολιτικών πρωτοβουλιών που πέτυχαν, περιλάμβαναν οικονομικά κίνητρα, κανονισμούς, και φόρους. Οι συγγραφείς αξιολόγησαν τις πολιτικές που υιοθετήθηκαν από τους τομείς της ηλεκτρικής ενέργειας, των μεταφορών, των κτιρίων, και της βιομηχανίας κάθε χώρας. Κατόπιν ρύθμισαν τον αλγόριθμο ώστε να διασταυρώσουν κάθε πολιτική με τις επακόλουθες αλλαγές στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από κάθε χώρα.
Για παράδειγμα στις ΗΠΑ, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι εκπομπές οχημάτων μειώθηκαν κατά 8% μεταξύ 2008-2010, αφού το 2007 τέθηκαν σε ισχύ νέοι κανόνες για τα χιλιόμετρα σε συνδυασμό με μια φορολογική ελάφρυνση για τους αυτοκινητιστές που αγόρασαν καθαρότερα αυτοκίνητα.
ΗΠΑ: Η μείωση εκπομπών μετά και χωρίς τη λήψη πολιτικών. Πηγή: Wall Street Journal.
Στη Βρετανία, ο συνδυασμός της εξαγγελθείσας σταδιακής κατάργησης των μονάδων καύσης άνθρακα, της ελάχιστης τιμής για την ηλεκτρική ενέργεια, και των αυστηρότερων προτύπων για την ατμοσφαιρική ρύπανση, οδήγησε σε μείωση των εκπομπών στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας κατά 44% στο διάστημα 2013- 2020.
Τέλος στην Κίνα, οι εκπομπές από τον βιομηχανικό τομέα μειώθηκαν κατά 20% το 2016 σε επτά επαρχίες που ξεκίνησαν ένα πρόγραμμα εμπορίας εκπομπών το 2013, το οποίο μείωσε τη χρήση ορυκτών καυσίμων, σε συνδυασμό με την κατάργηση των επιδοτήσεων ορυκτών καυσίμων.
Κίνα: Η μείωση εκπομπών μετά και χωρίς τη λήψη πολιτικών. Πηγή: Wall Street Journal.
Η συγκεκριμένη έρευνα αποτελεί ένα ιδιαίτερο χρήσιμο εργαλείο για τις πολιτικές ηγεσίες, οι οποίες καλούνται πλέον να επιταχύνουν τα μέτρα αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής χωρίς να επιβαρύνουν υπερβολικά τους κρατικούς προϋπολογισμούς.