Εάν οι συνομιλίες δεν καταλήξουν σε αποτέλεσμα, οι απεργίες θα μπορούσαν να πλήξουν και τα 12 μεγάλα ινδικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένων των Kandla, Jawaharlal Nehru, Kochi, Kolkata, Visakhapatnam, Tuticorin και Mumbai.
Οι στάσεις εργασίας θα καλύψουν περίπου 20.000 λιμενεργάτες και χειριστές λιμενικών ρυμουλκών, δήλωσε η συνδικαλιστική κοινοπραξία. Η συμμετοχή των πληρωμάτων των ρυμουλκών στην απεργία σημαίνει ότι ακόμη και οι ιδιωτικοί, μη συνδικαλιστικοί τερματικοί σταθμοί στα 12 πληγέντα λιμάνια ενδέχεται να μην είναι σε θέση να ελλιμενίσουν και να αποκολλήσουν πλοία.
Μια απεργία πλήρους κλίμακας θα έκλεινε περίπου 2,3 εκατομμύρια τόνους διακίνησης φορτίων κάθε μέρα, δήλωσε ο ηγέτης της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις θαλάσσιες μεταφορές T. Narendra Rao στην Hindu Business Line. Ο Rao χαρακτήρισε την προσέγγιση της ένωσης λιμένων στις συνομιλίες «ληθαργική και σκληρή» και δήλωσε ότι 32 μήνες είναι πολύς καιρός για να περιμένει κανείς μια νέα σύμβαση. «Δεν παρακαλάμε για τη γενναιοδωρία κανενός ή για ελεημοσύνη, αλλά αγωνιζόμαστε για να κρατήσουμε τα δικαιώματα και τα προνόμιά μας όρθια», δήλωσε ο Rao.
Τα ναυτιλιακά συμφέροντα της Ινδίας έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για την προοπτική μιας μεγάλης διακοπής λειτουργίας των λιμανιών, ιδίως από τη στιγμή που η διαταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα έχει ήδη επηρεάσει τις ναυτιλιακές διαδρομές από και προς την υποήπειρο. Ωστόσο, το πρακτορείο πλοίων GAC ενημέρωσε ότι η απεργία μπορεί να μην είναι τόσο σοβαρή όσο προβλεπόταν. Ο οργανισμός πιστεύει ότι οι τερματικοί σταθμοί δεξαμενόπλοιων και υγροποιημένου φυσικού αερίου μάλλον δεν θα επηρεαστούν και αναφέρει ότι μόνο σε τέσσερα λιμάνια - Tuticorin, Chennai, Ennore και Vizag - έχουν πράγματι επιδοθεί μέχρι στιγμής ειδοποιήσεις για απεργία.
«Η απεργία θα οδηγήσει σε σοβαρές καθυστερήσεις και συμφόρηση, παρατεταμένο χρόνο ανακύκλωσης για τα πλοία. Η παρατεταμένη διακοπή θα έχει επίσης ως αποτέλεσμα υψηλότερα λειτουργικά έξοδα, όπως έξοδα παρακράτησης, κράτησης και επαναδρομολόγησης», συμβούλευσε η GAC.