Η σκανδιναβική ενεργειακή εταιρεία Gasum έχει συνάψει μια μοναδική συμφωνία προμήθειας για την προμήθεια βιο-υγραερίου στην Hapag-Lloyd για την τροφοδοσία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα πλέουν μεταξύ Σιγκαπούρης και Ρότερνταμ το 2025 και το 2026. Η προμήθεια που θα καλύψει την υποχρέωση της Hapag βάσει της σύμβασής της με το έργο

των ιδιοκτητών φορτίων, ZEMBA, θεωρείται επίσης ως ένα σημαντικό βήμα προς τον στόχο του μεταφορέα να είναι καθαρός μηδενικός σε άνθρακα έως το 2045.

Το βιολογικό υγροποιημένο φυσικό αέριο κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος στη ναυτιλιακή βιομηχανία ως εναλλακτική λύση που μπορεί να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως και κατά 90 τοις εκατό. Η Hapag θα έχει ένα από τα πρώτα συμβόλαια προμήθειας μεγάλης κλίμακας, ενώ η Maersk δήλωσε επίσης πρόσφατα ότι εργάζεται επίσης για την εξασφάλιση συμφωνιών απορρόφησης υγροποιημένου βιομεθανίου (bio-LNG) στο πλαίσιο του προγράμματος εκσυγχρονισμού του στόλου της, προκειμένου να διασφαλίσει ότι τα σχεδιαζόμενα νέα πλοία διπλού καυσίμου φυσικού αερίου θα παρέχουν μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε αυτή τη δεκαετία. Το βιο-LNG κερδίζει έδαφος λόγω των ανησυχιών για την προμήθεια και το κόστος της μεθανόλης ως ναυτιλιακό καύσιμο.

Η Hapag-Lloyd ανακοινώθηκε τον Απρίλιο του 2024 ως ο νικητής της πρώτης συμφωνίας αγοραστών από τη ZEMBA (Zero Emission Maritime Buyers Alliance). Η πρώτη στο είδος της συμμαχία αγοραστών ενώνει μεγάλους ναυλωτές, όπως η Amazon, η Patagonia, η Bauhaus, η New Balance, η Nike, η REI και άλλοι, οι οποίοι συμφώνησαν συλλογικά να αγοράσουν πάνω από ένα δισεκατομμύριο TEU στη διαδρομή μεταξύ Σιγκαπούρης και Ρότερνταμ το 2025 και το 2026.

Η Hapag, ως νικήτρια του διαγωνισμού, συμφώνησε να παράσχει μια ανεξάρτητα πιστοποιημένη και αποκλειστική υπηρεσία βιομεθανίου με βάση τα απόβλητα, η οποία μπορεί να επιτύχει μείωση των αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 90% σε σχέση με τη ναυτιλία που λειτουργεί με ορυκτά καύσιμα.

Η ιδέα της ZEMBA ήταν ότι με τη συγκέντρωση της ζήτησης μπορούν να επιταχύνουν τη μετάβαση στα πράσινα καύσιμα στη ναυτιλία. Οι μεταφορείς έκαναν προσφορά για τη σύμβαση εξασφαλισμένη από τον όγκο και τη ζήτηση για να βοηθήσουν στην υποστήριξη του κόστους της προσπάθειας.

Η Gasum θα δεξαμενήσει τα containerships της Hapag-Lloyd με συνολική ποσότητα 20.000 mt βιο-υγραερίου κατά τη διάρκεια του 2025-2026. Το πλοίο θα επιχειρεί στη διαδρομή Σιγκαπούρη-Ρότερνταμ εγκαινιάζοντας ουσιαστικά έναν πράσινο διάδρομο μεγάλων αποστάσεων.

«Η συμφωνία αυτή αποδεικνύει ότι η πράσινη μετάβαση στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών επιταχύνει», δήλωσε ο Jacob Granqvist, αντιπρόεδρος του τμήματος Ναυτιλίας της Gasum. «Χρειαζόμαστε όλα τα χέρια στο κατάστρωμα για να προωθήσουμε την προσπάθεια, και η χρήση βιο-υγραερίου για καύσιμα στις θαλάσσιες μεταφορές είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για τη μείωση των εκπομπών ήδη σήμερα και όχι στο μακρινό μέλλον».

Το καύσιμο υγροποιημένο βιομεθάνιο (bio-LNG) της Gasum παράγεται από πρώτες ύλες αποβλήτων, όπως βιολογικά απόβλητα, λυματολάσπη, κοπριά και άλλα βιομηχανικά και γεωργικά δευτερεύοντα ρεύματα. Κατά μέσο όρο, θα παρέχει 90% χαμηλότερες εκπομπές σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα και η εταιρεία τονίζει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις ίδιες εφαρμογές με το φυσικό αέριο, όπως ως καύσιμο οδικών και θαλάσσιων μεταφορών και ως ενέργεια για τη βιομηχανία. Τα υπολειμματικά στερεά και υγρά που δημιουργούνται κατά τη διαδικασία παραγωγής βιοαερίου επεξεργάζονται επίσης περαιτέρω και χρησιμοποιούνται, για παράδειγμα, ως λιπάσματα στη γεωργία ή ως πρώτη ύλη σε βιομηχανικές διεργασίες.

Η Gasum παράγει βιοαέριο στις δικές της 17 μονάδες βιοαερίου στη Φινλανδία και τη Σουηδία και έχει συμβάσεις προμήθειας από άλλους εταίρους. Η εταιρεία αναφέρει ότι στόχος της είναι να προσφέρει επτά TWh ανανεώσιμου φυσικού αερίου έως το 2027, συμπεριλαμβανομένου του βιομεθανίου και του ηλεκτρονικού μεθανίου. Η επίτευξη αυτού του στόχου θα οδηγήσει σε συνδυασμένη μείωση του CO2 κατά 1,8 εκατομμύρια τόνους ετησίως.