με επιτυχία στη συνδικαλιστική οργάνωση στις εγκαταστάσεις παραγωγής της. Αρχικά, αυτή η απεργία στη Σουηδία φαινόταν διαχειρίσιμη, καθώς αφορούσε μόνο μερικές δεκάδες εργαζόμενους. Ωστόσο, η Tesla υποτίμησε τη δύναμη της αλληλεγγύης μεταξύ των Σουηδών εργαζομένων.
Αρκετά άλλα συνδικάτα στη χώρα, συμπεριλαμβανομένων των λιμενεργατών, των ηλεκτρολόγων και των υπηρεσιών καθαρισμού που συνεργάζονται με την Tesla, αρνήθηκαν να συνεργαστούν με την εταιρεία για να υποστηρίξουν την απεργία.
Ο Elon Musk φέρεται να είπε στους Σουηδούς εργαζόμενους της Tesla ότι δεν επιτρέπεται να υπογράψουν συλλογική σύμβαση με συνδικάτο, μια σκληρή στάση που έχει καθυστερήσει τις διαπραγματεύσεις. Αυτή η προσέγγιση έχει προκαλέσει την ανάληψη δράσης από ακόμη περισσότερα συνδικάτα, με συνδικάτα στη Δανία και τη Νορβηγία να συμμετέχουν σε μποϊκοτάζ της Tesla μέχρι η εταιρεία να συμφωνήσει σε συλλογική σύμβαση με τους εργαζόμενους στις υπηρεσίες της.
Χωρίς να διαφαίνεται ένα τέλος της σύγκρουσης, η Tesla έπρεπε να βρει λύσεις, όπως η χρήση περισσότερων φορτηγών και τρένων καθώς οι λιμενεργάτες αρνούνταν να ξεφορτώσουν τα οχήματά τους και να μεταφέρει αεροπορικώς εργαζόμενους στο σέρβις από άλλες χώρες.
Παρά τις δυσκολίες αυτές και το πλήγμα στη φήμη της για τη σθεναρή στάση της απέναντι στα συνδικάτα, η Tesla εξακολουθεί να τα πηγαίνει πολύ καλά όσον αφορά τις παραδόσεις αυτοκινήτων στη Σουηδία.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από τις στατιστικές της Mobility Sweden, η Tesla παρέδωσε 16.478 αυτοκίνητα στη Σουηδία κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 1% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2023 - ακριβώς πριν από την έναρξη της απεργίας.
Η εταιρεία κατέχει πλέον ένα εντυπωσιακό μερίδιο αγοράς 8,5% στη χώρα το 2024 από 7,8% ένα χρόνο πριν.
Αλλά τα προβλήματα δεν έχουν τελειώσει.
Χθες, 40 μέλη ενός άλλου συνδικάτου που εργάζονται για την εταιρεία ηλεκτρισμού της πόλης του Γκέτεμποργκ ανακοίνωσαν ότι θα σταματήσουν να συντηρούν τους σταθμούς φόρτισης της Tesla στο πλαίσιο ενός μποϊκοτάζ για την υποστήριξη της απεργίας των υπηρεσιών της Tesla.
Η Tesla εξακολουθεί να προτιμά να διαχειρίζεται αυτά τα προβλήματα ένα προς ένα παρά να αφήσει τα συνδικάτα να βάλουν πόδι στις δραστηριότητές της.