μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με δυνατότητα χρήσης μεθανόλης και πράσινης μεθανόλης για να υποστηρίξει μια συντονισμένη αγορά ναυτιλιακών υπηρεσιών με χρήση συνθετικών καυσίμων το επόμενο έτος.
Η πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεση της ZEMBA (που εκπονήθηκε με την LR) βασίζεται σε αίτημα για πληροφορίες που απέστειλε σε παραγωγούς συνθετικών καυσίμων και ναυτιλιακές εταιρείες νωρίτερα φέτος. Η ZEMBA σκοπεύει να ξεκινήσει έναν νέο διαγωνισμό για ναυτιλιακές υπηρεσίες που κινούνται με συνθετικά καύσιμα το 2025, η οποίος θα αγοράσει το ισοδύναμο 3,5 δισεκατομμυρίων TEU-ναυτικών μιλίων εμπορευματικών υπηρεσιών με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε διάστημα τριών ετών. Η έρευνα διαπίστωσε ότι θα υπάρχουν αρκετά καύσιμα και αρκετά πλοία με δυνατότητα χρήσης μεθανόλης για την υλοποίηση των στόχων της ZEMBA, αν και ο οργανισμός δεν ρώτησε για την τιμή.
Η πρόβλεψη για την προμήθεια καυσίμων δείχνει ότι θα υπάρχουν περίπου 390.000 τόνοι ισοδύναμου βαρέος μαζούτ το 2027 και λίγο πάνω από ένα εκατομμύριο τόνοι το 2030. Αυτές οι προμήθειες θα υπόκεινται στον ανταγωνισμό από άλλες βιομηχανίες που είναι «πεινασμένες» για μεθανόλη, όπως οι κατασκευαστές πλαστικών, αλλά η ZEMBA αναφέρει ότι σχεδόν το 80% της προβλεπόμενης διαθεσιμότητας καυσίμων προέρχεται από προμηθευτές που επικεντρώνονται στη ναυτιλία.
Οι διαγωνισμοί του ZEMBA έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργήσουν μια αγορά για καύσιμα μηδενικών εκπομπών άνθρακα σε κλίμακα και να προωθήσουν την περαιτέρω υιοθέτηση. Για να πληρούν τις προϋποθέσεις για τη διαδικασία υποβολής προσφορών της ZEMBA, οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να διακινούν τουλάχιστον 1,15 δισεκατομμύρια TEU-nm ετησίως χρησιμοποιώντας ένα καύσιμο που μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 90%. Ο διαγωνισμός απαιτεί πιστοποίηση εκπομπών και αξιολόγηση των εκπομπών του κύκλου ζωής του καυσίμου.
Ο πρώτος διαγωνισμός του οργανισμού διεξήχθη τον Απρίλιο του 2024 και η Hapag-Lloyd κέρδισε το βραβείο. Βάσει της σύμβασης, η Hapag θα βοηθήσει τα μέλη της ZEMBA να αποφύγουν 82.000 τόνους CO2 το 2025-6 - ωστόσο με βιομεθάνιο και όχι με συνθετικά καύσιμα. Οι πρώτες προμήθειες συνθετικής μεθανόλης στην ελεύθερη αγορά θα είναι πιθανώς διαθέσιμες σε κλίμακα το 2027-8.
«Η ταχεία ανάπτυξη των συνθετικών καυσίμων που προέρχονται από υδρογόνο αυτή τη δεκαετία είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι ο ναυτιλιακός τομέας θα μπει σε μια ευθυγραμμισμένη με 1,5 πορεία προς την πλήρη απαλλαγή από τον άνθρακα το αργότερο μέχρι το 2050», δήλωσε η Ingrid Irigoyen, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ZEMBA. «Στόχος της ZEMBA είναι να ανοίξει την πόρτα σε νέες και ολοένα και περισσότερο επεκτάσιμες λύσεις μέσω κάθε διαγωνιστικής διαδικασίας μας».
Η έρευνα δεν διαπίστωσε κανένα έργο συνθετικού μεθανίου (e-LNG) που να βρίσκεται στο στάδιο μετά την τελική επενδυτική απόφαση, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι πλοιοκτήτες θα δυσκολευτούν να προμηθευτούν αυτόν τον τύπο καυσίμου πριν από το 2030. Η συνθετική αμμωνία θα χρειαστεί επίσης χρόνο για να εισέλθει στις θαλάσσιες μεταφορές, καθώς τα πρώτα κιβωτιοφόρα πλοία με δυνατότητα χρήσης αμμωνίας δεν έχουν ακόμη παραγγελθεί και δεν αναμένονται πριν από το 2027 το νωρίτερο.