Η PKN Orlen επιβεβαίωσε ότι ολοκληρώθηκε η πρώτη χερσαία σύνδεση για το αιολικό πάρκο 1200MW Baltic Power στην Πολωνία. Η πρώτη από τις τέσσερις κατευθυνόμενες γεωτρήσεις κάτω από την ακτογραμμή, την παραλία και τον πυθμένα ολοκληρώθηκε με επιτυχία, χωρίς άμεσο αντίκτυπο σε περιοχές υψηλής οικολογικής αξίας, σύμφωνα με την εταιρεία, η οποία αναπτύσσει το έργο με τη Northland Power.

Αυτή η φάση του έργου ανοίγει το δρόμο για τη σύνδεση του υπεράκτιου αιολικού πάρκου της Baltic Power με τον χερσαίο υποσταθμό της.

Η σήραγγα μήκους 1,4 χιλιομέτρων θα στεγάσει καλώδια μεταφοράς ενέργειας. Η γεώτρηση πραγματοποιήθηκε με τη χρήση της τεχνολογίας HDD (οριζόντια κατευθυνόμενη γεώτρηση).

Το τμήμα που ολοκληρώθηκε είναι ο πρώτος από τους τέσσερις υπόγειους διαδρόμους, σχεδιασμένος για τη φιλοξενία καλωδίων διαμέτρου 30 εκατοστών.

Αυτό σηματοδοτεί την πρώτη μεγάλης κλίμακας χρήση της τεχνολογίας HDD στην Πολωνία, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία.

Μέρος της γεώτρησης πραγματοποιήθηκε στην ανοικτή θάλασσα, με τη χρήση δυτών και μιας εξέδρας jack-up για την ολοκλήρωση του υποθαλάσσιου τμήματος.

Συνολικά, η γεώτρηση θα έχει ως αποτέλεσμα την εξαγωγή πάνω από 8.000 κ.μ. λάσπης και από τις τέσσερις γεωτρήσεις.

Σύμφωνα με μελέτες που ανέθεσε η Baltic Power, η άμμος που εξορύσσεται είναι καθαρή και κατάλληλη για τις προσπάθειες αποκατάστασης των παραλιών, συμβάλλοντας στην αποκατάσταση των ζημιών από τις καταιγίδες που υπέστησαν κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Εν τω μεταξύ, 8 χιλιόμετρα μακριά, στο Osieki Lęborskie, βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή του χερσαίου υποσταθμού.

Μαζί με τη σύνδεση καλωδίων, η εγκατάσταση αυτή θα λαμβάνει ενέργεια από το αιολικό πάρκο Baltic Power και θα την ενσωματώνει στο εθνικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.

Η γραμμή ηλεκτρικής ενέργειας που συνδέει τον υποσταθμό θα εγκατασταθεί επίσης υπόγεια.

Η διαδρομή του χερσαίου καλωδίου έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με άλλους επενδυτές υπεράκτιων αιολικών πάρκων για την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την αποφυγή περιοχών υψηλής οικολογικής αξίας, δήλωσε η PKN Orlen.

Η κατασκευή του χερσαίου υποσταθμού (ONS) έχει ήδη ολοκληρωθεί σε ποσοστό άνω του 40%, ενώ η πλήρης ολοκλήρωση έχει προγραμματιστεί για το τέταρτο τρίμηνο του 2025.