Ο πετρελαϊκός τερματικός σταθμός της νήσου Kharg έχει επίσης εκκενωθεί από τα άδεια υπερδεξαμενόπλοια VLCC, αν και τα δεξαμενόπλοια συνεχίζουν να φορτώνουν.
Ο αυξημένος συναγερμός αντανακλάται και στον αέρα: οι κάτοικοι της Τεχεράνης έχουν παραπονεθεί ότι δεν κοιμούνται τη νύχτα από τον συνεχή ήχο ιρανικών μαχητικών αεροσκαφών πάνω από τα κεφάλια τους, ενώ ο εναέριος χώρος έχει κλείσει για την πολιτική κυκλοφορία.
Το Bandar Abbas είναι η κύρια ναυτική βάση του Ιράν και η έδρα της 1ης ναυτικής περιοχής του Νότιου Στόλου. Τα πλοία Nedaja που έχουν τοποθετηθεί στη ναυτική βάση Bandar Abbas τείνουν να έχουν έναν οικείο προβλήτα, ο οποίος φαίνεται να διατίθεται σε μια συγκεκριμένη κατηγορία πλοίου, αν όχι σε συγκεκριμένα πλοία. Ακόμα και με εικόνες μέσης ανάλυσης, επομένως, είναι δυνατόν να διαπιστωθεί ποιος τύπος πλοίων έχει αναπτυχθεί ή έχει μετακινηθεί από το λιμάνι για λόγους ασφαλείας.
Δύο υποβρύχια κλάσης Kilo δεν βρίσκονται πλέον στον κανονικό τους λιμένα, αν και μόνο ένα από αυτά τα υποβρύχια πιστεύεται ότι είναι λειτουργικό. Το τρίτο υποβρύχιο κλάσης Kilo είναι εκτός νερού και βρίσκεται υπό επισκευή. Στην ίδια προβλήτα φιλοξενούνται επίσης συνήθως περίπου έξι παράκτια υποβρύχια Ghadir, τα οποία προφανώς απουσιάζουν όλα.
Η προβλήτα που συνήθως φιλοξενεί τις φρεγάτες κλάσης Alvand και Moudge εξακολουθεί να έχει δύο πλοία κατά μήκος της, αλλά η προβλήτα για τις δύο κορβέτες Bayandor, IRINS Bayandor (F81) και IRINS Naghdi (F82) είναι άδεια. Ορισμένες αναφορές υποδηλώνουν ότι η IRINS Dena (F75) είναι επί του παρόντος η ναυαρχίδα του στολίσκου Nedaja που σταθμεύει μόνιμα στην περιοχή Bab el Mandeb, και αυτός ο στολίσκος μπορεί να έχει ενισχυθεί με κάποια από τα άλλα πλοία που λείπουν τώρα από το Bandar Abbas.
Η προβλήτα που κανονικά φιλοξενεί έως και εννέα ταχύπλοα σκάφη κρούσης γαλλικής κατασκευής κλάσης Kaman και Sina - εξοπλισμένα με αντιπλοϊκούς πυραύλους C-802 - είναι εντελώς άδεια.
Τα IRINS Tunb (L513) και IRINS Lavan (L514) - δύο πλοία εφοδιασμού και εκτόξευσης μη επανδρωμένων αεροσκαφών που είναι κρίσιμα για την ικανότητα της Nedaja να εκτελεί απομακρυσμένες αποστολές - απουσιάζουν επίσης, όπως και έως και τρία βοηθητικά πλοία κλάσης Delvar. Τα πλοία αυτά είναι πιθανό να δεσμευτούν για την υποστήριξη των πλοίων Nedaja που έχουν αναπτυχθεί εκτός λιμένα σε ασφαλή αγκυροβόλια ή σε επιχειρησιακές περιπολίες. Αυτόν τον ρόλο μπορεί επίσης να επιτελέσει το IRINS Makran (K441), το οποίο επίσης απουσιάζει από την κανονική του θέση ελλιμενισμού σε προβλήτα στην εξωτερική λεκάνη της ναυτικής βάσης.
Επίσης δεν είναι δυνατόν να εντοπιστούν τα τρία πλοία της 1ης εκπαιδευτικής μοίρας της Ινδίας ως παρόντα στη λεκάνη. Τα πλοία αυτά είχαν συνοδευτεί στο Μπαντάρ Αμπάς στις 30 Σεπτεμβρίου από το IRINS Zereh κλάσης Sina (P235). Παρόμοιες επισκέψεις της εκπαιδευτικής μοίρας στο παρελθόν έχουν διαρκέσει τρεις ημέρες.
Πλοία της Nedsa του IRGC χρησιμοποιούν τη δυτική πλευρά του ναυτικού λιμένα Bandar Abbas. Οι χαρακτηριστικές πυραυλοφόρες κορβέτες τύπου καταμαράν κλάσης Shahid Soleimani που συνήθως είναι παρούσες απουσίαζαν στις 4 Οκτωβρίου, όπως και το πλοίο εφοδιασμού Shahid Roudaki (L110-1).
Οι θέσεις ελλιμενισμού Nedaja στο ναυτικό λιμάνι στο Chah Bahar που παρατηρήθηκαν στις 3 Σεπτεμβρίου, οι οποίες συνήθως φιλοξενούν μια φρεγάτα και ορισμένα γρήγορα επιθετικά σκάφη, φαίνεται επίσης να είναι άδειες. Το Jask, το οποίο συνήθως διαθέτει ένα ζεύγος υποβρυχίων κλάσης Ghadir και έως και πέντε ταχύπλοα επιθετικά σκάφη κλάσης Kaman αγκυροβολημένα στον εξωτερικό μόλο του λιμανιού, παρατηρήθηκε την 1η Οκτωβρίου- από εικόνες κακής ανάλυσης, μόνο δύο σκάφη κλάσης Kaman φαίνεται να παραμένουν στο λιμάνι.
Με παρόμοιο τρόπο, πλοία του Βόρειου Στόλου που είναι υπεύθυνα για την Κασπία Θάλασσα έχουν επίσης αποχωρήσει από το λιμάνι- αναγνωρίσιμο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το ταχύπλοο επιθετικό σκάφος κλάσης Sina IRINS Joshan (P225) ήταν ένα από τα σκάφη που εθεάθησαν να αποχωρούν από το Bandar Anzali.
Ορισμένα από τα πλοία που έφυγαν από το λιμάνι ήταν μη επιχειρησιακά ή βρίσκονταν σε διαδικασία μετασκευής. Τέτοια σκάφη είναι πιθανό να έχουν ακινητοποιηθεί σε αγκυροβόλια σε κοντινές περιοχές. Αλλά οι περισσότερες από τις αποστολές εκτός λιμένα θα είναι σε προσχεδιασμένες θέσεις κινητοποίησης, σε αποστολές για την αποτροπή αναμενόμενων επιθέσεων ή για την εκτέλεση αντιποίνων.
Η ιρανική ηγεσία έχει ήδη προειδοποιήσει τα κράτη του Κόλπου να μην διευκολύνουν οποιεσδήποτε επιθέσεις κατά του Ιράν, ένα μήνυμα που δόθηκε δημόσια αλλά και από τον Ιρανό πρόεδρο Μασούντ Πεζεσκιάν κατά την επίσκεψή του στο Κατάρ στις 2 Οκτωβρίου.
Την επόμενη ημέρα, ο πρίγκιπας διάδοχος Χαλέντ μπιν Μοχάμεντ από τα ΗΑΕ επισκέφθηκε τη Ντόχα, πιθανώς για να ενημερωθεί σχετικά με τα ιρανικά μηνύματα, τα οποία είναι πιθανό να περιλάμβαναν απειλές από το Ιράν να στοχεύσει χώρες του Κόλπου (Gulf Cooperation Council countries) σε περίπτωση που αγνοούσαν την προειδοποίηση. Οι ναυτικές αναπτύξεις του Ιράν θα πρέπει να εξεταστούν σε αυτό το πλαίσιο και υπάρχει σαφώς αυξημένος κίνδυνος απαγόρευσης της ναυσιπλοΐας στα Στενά του Ορμούζ.