ότι οι μηχανικές προσπάθειες σημειώνουν μεγάλη πρόοδο όσον αφορά τις περιβαλλοντικές ανησυχίες που σχετίζονται με το μεθάνιο.
Επικαλούμενη στοιχεία από τον DNV, η SEA-LNG τονίζει ότι τα πλοία με καύσιμο LNG αντιπροσωπεύουν πλέον περισσότερο από το 2% του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου και μόλις παραδοθεί το τρέχον βιβλίο παραγγελιών θα διπλασιαστεί στο 4%. Υπολογίζοντας με βάση τη χωρητικότητα νεκρού βάρους (DWT) αναφέρουν ότι ο στόλος LNG είναι σε καλό δρόμο για να αντιπροσωπεύει το έξι τοις εκατό του παγκόσμιου στόλου.
Ο αριθμός των πλοίων με καύσιμο ΥΦΑ έχει αυξηθεί από 21 πλοία σε λειτουργία το 2010, πολλά από τα οποία ήταν μικρότερα και λειτουργούσαν σε περιφερειακό επίπεδο, σε 590 πλοία σε λειτουργία παγκοσμίως σήμερα. Η SEA-LNG σημειώνει ότι σε αυτό περιλαμβάνονται τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία έχουν διπλάσιο μέγεθος από τα πλοία που λειτουργούσαν το 2010. Με επιπλέον 564 πλοία υπό παραγγελία, ο συνολικός αριθμός των πλοίων που κινούνται με LNG θα ανέλθει σε 1.154 μέχρι το τέλος του 2028.
Ένας από τους τομείς με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη είναι τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, όπου υπάρχουν 772 σε λειτουργία και άλλα 341 σε παραγγελία μέχρι το τέλος του 2023. Η ισχυρή παγκόσμια ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο και η προγραμματισμένη αύξηση των εξαγωγών από τις Ηνωμένες Πολιτείες και η μαζική επέκταση της παραγωγής του Κατάρ οδηγούν στις παραγγελίες νέων πλοίων μεταφοράς. Σε αυτά, περιλαμβάνονται και οι παραγγελίες που συνδέονται με το Κατάρ για τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο.
Επί του παρόντος, η DNV υπολογίζει ότι το ένα τρίτο του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών αφορά πλοία διπλού καυσίμου LNG. Η SEA-LNG λέει ότι αυτό σημαίνει ότι πάνω από 2.000 από τα 60.000 μεγαλύτερα πλοία στον κόσμο είναι πλοία με καύσιμο LNG. Υπολογιζόμενος με βάση το DWT, ο στόλος των πλοίων που κινούνται με LNG σε λειτουργία και είναι υπό παραγγελία θα φτάσει τα 142,5 εκατομμύρια DWT, αντιπροσωπεύοντας το έξι τοις εκατό του συνολικού παγκόσμιου στόλου των 2.224 εκατομμυρίων DWT.
Υποστηρίζοντας την επέκταση των πλοίων διπλού καυσίμου LNG, οι δεξαμενές LNG είναι επί του παρόντος διαθέσιμες σε 185 λιμάνια, ενώ το επόμενο έτος θα προστεθούν επιπλέον 50, αναφέρει η SEA-LNG. Ο στόλος των πλοίων δεξαμενισμού σημειώνουν ότι έχει αυξηθεί από ένα μόνο πλοίο το 2010 σε 60 σε λειτουργία σήμερα, με άλλα 13 υπό παραγγελία.
«Είναι ευχάριστο το γεγονός ότι το LNG κερδίζει επιτέλους την εύνοια τόσων πολλών πλοιοκτητών», λέει ο Peter Keller, πρόεδρος της SEA-LNG. «Αν και πάντα λέγαμε ότι ένα καλάθι καυσίμων θα απαιτηθεί για τη ναυτιλία προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης των εκπομπών για το 2050, η λογική για την πορεία του LNG παραμένει αμετάβλητη. Η πορεία του LNG με τη χρήση υγροποιημένου βιομεθανίου και τελικά συνθετικού μεθανίου με βάση το υδρογόνο παρέχει επί του παρόντος τη μόνη βιώσιμη επιλογή για την επίτευξη προόδου προς το 2050, ξεκινώντας με άμεσες μειώσεις των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τώρα».
Οι επικριτές επισημαίνουν ωστόσο τις εκπομπές μεθανίου, οι οποίες, σύμφωνα με τους περιβαλλοντολόγους, είναι πολύ πιο επιβλαβείς για το περιβάλλον από τις εκπομπές άνθρακα, επειδή χρειάζονται πολύ χρόνο για να διαλυθούν. Η SEA-LNG ωστόσο υποστηρίζει ότι το ΥΦΑ έχει σχεδόν μηδενικές εκπομπές SOx και σωματιδίων, και παρέχει έως και 95 τοις εκατό μείωση των εκπομπών NOx και έως και 23 τοις εκατό μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
«Με συνεχείς συνεργατικές μηχανικές προσπάθειες σε όλη την αλυσίδα αξίας, η ολίσθηση μεθανίου θα εξαλειφθεί για όλες τις τεχνολογίες κινητήρων εντός της δεκαετίας», υποστηρίζει η SEA-LNG. «Σήμερα, οι δίχρονοι κινητήρες κύκλου ντίζελ αντιπροσωπεύουν περίπου το 75 τοις εκατό του βιβλίου παραγγελιών πλοίων με καύσιμο ΥΦΑ. Αυτοί οι κινητήρες έχουν ήδη εξαλείψει αποτελεσματικά την ολίσθηση. Για τις τεχνολογίες κινητήρων χαμηλής πίεσης όπου η ολίσθηση μεθανίου παραμένει μια πρόκληση, οι κατασκευαστές έχουν ήδη μειώσει τα επίπεδα ολίσθησης από τους 4χρονους κινητήρες χαμηλής πίεσης κατά περισσότερο από 85 τοις εκατό τα τελευταία 25 χρόνια».
Η SEA-LNG επισημαίνει ότι η υφιστάμενη υποδομή θα υποστηρίξει επίσης τη μετάβαση στο υγροποιημένο βιομεθάνιο (bio-LNG), καθώς αυτό κλιμακώνεται, και τελικά στο συνθετικό μεθάνιο, παρέχοντας στους πλοιοκτήτες και τους φορείς εκμετάλλευσης την πεποίθηση ότι τα πλοία που παραγγέλνονται σήμερα είναι κατάλληλα για το 2050 και μετά. Πιστεύουν ότι η ανάπτυξη αυτών των μελλοντικών καυσίμων που παράγονται από την αναερόβια χώνευση αποβλήτων, όπως η κοπριά, παρέχει μια μακροπρόθεσμη πορεία και μια λύση προς τη δέσμευση πρόσθετου μεθανίου που διαφορετικά θα απελευθερωνόταν στην ατμόσφαιρα.
Σύμφωνα με την SEA-LNG, η αναγνώριση της πορείας του ΥΦΑ και η αύξηση της βάσης των περιουσιακών στοιχείων τοποθετεί το LNG ώστε να διαδραματίσει σημαντικό, μακροπρόθεσμο ρόλο στην απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα.