Ο βιομηχανικός συνασπισμός SEALNG αποκάλυψε ότι πάνω από 2.000 από τα 60.000 μεγαλύτερα πλοία στον κόσμο θα χρησιμοποιούν έως το τέλος του 2028 καύσιμο LNG.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Veson Nautical, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει 52 πλοία με καύσιμο LNG, αξίας 13,6 δισ. δολ.
Το ελληνικό βιβλίο παραγγελιών αντιστοιχεί στο 13,5% της υπό ναυπήγηση χωρητικότητας σε αριθμό πλοίων και στο 14,3% σε αξία.
Μεγαλύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα υλοποιούν οι Ιάπωνες, έχοντας 73 πλοία σε παραγγελία, δηλαδή το 18,9% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών.
Ο φορέας SEA-LNG, που ιδρύθηκε το 2016, προκειμένου να καταδείξει τα οφέλη του συγκεκριμένου ναυτιλιακού καυσίμου σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή αλυσίδα και όπου συμμετέχουν εταιρείες υψηλού προφίλ, συμπεριλαμβανομένων ναυτιλιακών εταιρειών, λιμένων, προμηθευτών, εταιρειών δεξαμενισμού, παρόχων υποδομών και κατασκευαστών, αναφέρει ότι τα ενεργά πλοία με το συγκεκριμένο καύσιμο αντιπροσωπεύουν πλέον πάνω από το 2% του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου, ενώ αν συνυπολογιστούν και τα πλοία υπό παραγγελία, το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 4% σε αριθμό και στο 6% σε χωρητικότητα νεκρού βάρους (DWT).
Από τα 21 πλοία που λειτουργούσαν με υγροποιημένο φυσικό αέριο το 2010, πολλά εκ των οποίων ήταν μικρά και δραστηριοποιούνταν σε περιφερειακό επίπεδο, έχουμε φτάσει σήμερα στα 590 σε παγκόσμιο επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων των μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Με άλλες 564 παραγγελίες, ο συνολικός αριθμός των πλοίων που κινούνται με υγραέριο μέχρι το τέλος του 2028 θα ανέλθει σε 1.154. Σε αυτά προστίθενται 772 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου σε λειτουργία, με άλλα 341 υπό παραγγελία στο τέλος του 2023.
Ελληνικοί σχεδιασμοί
Ναυλομεσίτες σημείωναν στη «Ν» ότι στους σχεδιασμούς των Ελλήνων πλοιοκτητών είναι και η κατασκευή μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 16.000 TEUs διπλού καυσίμου με τη δυνατότητα χρήσης LNG και παράδοση το 2027.
Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική εταιρεία Xclusiv, 14 containerships διπλού καυσίμου με χρήση LNG έχουν ήδη παραγγελθεί από τις εταιρείες ελληνικών συμφερόντων Capital Executive Ship Management Corp, Navios Maritime Partners και Εuroseas Ltd.
Σύμφωνα με την DNV, τα πλοία διπλού καυσίμου LNG αποτελούν το ένα τρίτο του βιβλίου παραγγελιών νέων κατασκευών.
Ο στόλος δε των πλοίων με κινητήρα LNG που βρίσκεται σε λειτουργία και είναι υπό παραγγελία, με 142,5 εκατ. τόνους DWT, αντιπροσωπεύει το 6% του συνολικού παγκόσμιου στόλου των 2.224 εκατ. τόνων DWT.
Σύμφωνα με στοιχεία του SEALNG, για την υποστήριξη των πλοίων διπλού καυσίμου LNG επί του παρόντος υπάρχουν διαθέσιμες δεξαμενές σε 185 λιμάνια, ενώ το επόμενο έτος θα προστεθούν άλλες 50.
«Είναι ευχάριστο ότι το LNG κερδίζει επιτέλους την εύνοια τόσων πολλών πλοιοκτητών. Το LNG είναι η μόνη πρακτική και ρεαλιστική εναλλακτική επιλογή καυσίμου που είναι διαθέσιμη σήμερα – ακόμη και για εκείνους τους πλοιοκτήτες που μπορεί να εξετάζουν και άλλες τέτοιες επιλογές» δήλωσε ο πρόεδρος του SEA-LNG Peter Keller.
Το ΥΦΑ έχει πρακτικά μηδενικές εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx) στο καύσιμο και οδηγεί στη μείωση έως και 95% των εκπομπών οξειδίου του αζώτου NOx και έως και 23% των εκπομπών.
(από την εφημερίδα "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ")