Η αποκάλυψη - με τον χαρακτηριστικό ταπεραμέντο του Musk - έγινε στη λεγόμενη εκδήλωση «We Robot» στο χώρο παραγωγής της Warner Bros στο Burbank της Καλιφόρνια. Θεατές από όλο τον κόσμο παρακολούθησαν τη ζωντανή μετάδοση της εκδήλωσης στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης «X», με το κοινό να ξεπερνά τα 4,3 εκατομμύρια. Υπήρξε επίσης μια αιφνιδιαστική αποκάλυψη ενός ολοκαίνουργιου οχήματος μεταφοράς «Robovan», το οποίο μπορεί να διαμορφωθεί ως «μέσο μαζικής μεταφοράς» ή ως μεταφορέας φορτίου.
Το Cybercab αποτελεί την πρώτη εισβολή της Tesla στο πεδίο των πλήρως αυτόνομων - ή πλήρως αυτοκινούμενων (FSD) - οχημάτων. Σύμφωνα με τον Μασκ, η παραγωγή αυτού του ηλεκτρικού οχήματος χωρίς οδηγό προβλέπεται να ξεκινήσει ήδη από το 2026, ή ενδεχομένως το 2027, ενώ η λιανική τιμή κάθε μονάδας αναμένεται να είναι κάτω από 30.000 δολάρια (27.500 ευρώ).
Αυτή η στρατηγική τιμολόγηση αποσκοπεί στο να καταστήσει την τεχνολογία προσιτή σε ένα ευρύτερο κοινό, παρουσιάζοντας στην Tesla τη δυνατότητα για μια ισχυρή παρουσία στην αγορά. Ο Musk ισχυρίζεται ότι αυτό θα αποτελέσει βασικό άξονα μιας στρατηγικής που θα εκτοξεύσει την αποτίμηση της Tesla από τα 700 δισεκατομμύρια δολάρια σε περισσότερα από 5 τρισεκατομμύρια δολάρια. Είναι πολλά τα μηδενικά που πρέπει να προστεθούν και το λανσάρισμα μέχρι στιγμής δεν έχει ενθουσιάσει τους επενδυτές: η τιμή της μετοχής υποχώρησε στην πραγματικότητα κατά 6% στις προ-χρηματιστηριακές συναλλαγές μετά την ανακοίνωση.
Η Tesla ελπίζει ότι θα αρχίσει τις «τελείως αυτόνομες και χωρίς επιτήρηση» διαδρομές στο Τέξας και στην Καλιφόρνια το 2025, πριν ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή του ρομποταξί, που ονομάζεται «cybercab».
Το ρομποταξί έχει σχεδιαστεί ειδικά για αυτόνομη λειτουργία, καθώς δεν διαθέτει ούτε τιμόνι ούτε πεντάλ. Το φουτουριστικό όχημα ενσωματώνει πόρτες πεταλούδας που ανοίγουν προς τα πάνω και έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί δύο επιβάτες στη συμπαγή καμπίνα του. Η φόρτιση μπορεί να είναι ασύρματη, χρησιμοποιώντας τεχνολογία παρόμοια με αυτή που συναντάται στα σύγχρονα smartphones, εξαλείφοντας την ανάγκη για παραδοσιακά συστήματα φόρτισης με πρίζα.
Μια σημαντική πρόκληση για το Cybercab, όπως και για άλλα αυτόνομα οχήματα, είναι η απόκτηση κανονιστικής έγκρισης πριν από την εμπορική του διάθεση. Αυτό το εμπόδιο είναι σύνηθες στην ανάπτυξη της τεχνολογίας χωρίς οδηγό, καθώς η ασφάλεια και η κανονιστική συμμόρφωση παραμένουν βασικές ανησυχίες για τους κυβερνητικούς φορείς παγκοσμίως. Η Tesla έχει αναγκαστεί στο παρελθόν να αποσύρει την αυτοκινούμενη τεχνολογία της στις ΗΠΑ λόγω ζητημάτων οδικής ασφάλειας.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Musk αναφέρθηκε στις ανησυχίες για την ασφάλεια που σχετίζονται με την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Παρά τις διαπιστωμένες ελλείψεις στα οχήματα χωρίς οδηγό, συμπεριλαμβανομένων των αυτόνομων χαρακτηριστικών της ίδιας της Tesla, ο Musk εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στην ασφάλεια του Cybercab. Δήλωσε ότι αυτά τα αυτόνομα οχήματα αναμένεται να είναι 10 έως 20 φορές ασφαλέστερα από τα σημερινά αυτοκίνητα με οδηγό. Υπογράμμισε επίσης την αποδοτικότητα του ρομποταξί, προτείνοντας ένα κόστος λειτουργίας ανά μίλι 0,20 δολάρια σε σύγκριση με το 1 δολάριο ανά μίλι που συνήθως συνδέεται με τα αστικά λεωφορεία - ένας ισχυρισμός που τοποθετεί το Cybercab ως μια ασφαλή και οικονομικά βιώσιμη επιλογή μεταφοράς.
Πέρα από το Cybercab, η Tesla συνεχίζει να καινοτομεί με έργα όπως το ρομπότ Optimus, η τιμή του οποίου αναμένεται να κυμαίνεται μεταξύ 20.000 και 30.000 δολαρίων. Αυτό αντικατοπτρίζει την ευρύτερη φιλοδοξία της εταιρείας να ενσωματώσει την προηγμένη ρομποτική και την τεχνητή νοημοσύνη στην καθημερινή ζωή, υπογραμμίζοντας περαιτέρω τη δέσμευση της Tesla να ηγηθεί της μετάβασης προς αυτοματοποιημένες και βιώσιμες τεχνολογικές λύσεις.