Η FuelsEurope ζητά την αναγνώριση των βιώσιμων καυσίμων στην αναθεώρηση των κανονισμών όσον αφορά στα πρότυπα CO₂ για τα οχήματα. Η συνεχιζόμενη πολιτική συζήτηση σχετικά με την απαλλαγή των οδικών μεταφορών από τον άνθρακα και οι ανησυχητικές εκκλήσεις των κατασκευαστών οχημάτων παραπέμπουν σαφώς σε ένα διαρκώς αναδυόμενο πρόβλημα: η έλλειψη τεχνολογικής ουδετερότητας τόσο στους κανονισμούς για τα ελαφρά όσο και για τα βαρέα οχήματα ευθύνεται για το σοβαρό περιορισμό των διαθέσιμων επιλογών 

για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών CO₂. Όπως ανέφερε ο Μάριο Ντράγκι στην πρόσφατη έκθεσή του: «Η αρχή της τεχνολογικής ουδετερότητας, η οποία αποτέλεσε την κατευθυντήρια αρχή της νομοθεσίας της Ε.Ε., δεν εφαρμόστηκε σε όλες τις περιπτώσεις στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας». Και αυτό ισχύει σίγουρα τόσο για τα πρότυπα διοξειδίου του άνθρακα για τα ελαφρά οχήματα όσο και για τα βαρέα οχήματα.

Η FuelsEurope υποστηρίζει ένα σύστημα οδικών μεταφορών απαλλαγμένο από εκπομπές άνθρακα και καλεί τους Ευρωπαίους νομοθέτες να επανεξετάσουν την ευθεία απόρριψη κρίσιμων τεχνολογιών απαλλαγής από τον άνθρακα, όπως τα ανανεώσιμα καύσιμα, με βάση την διαφιλονικούμενη υπόθεση ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μόνο κατάλληλο μέσο για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας στις οδικές μεταφορές.

Ζητάμε την αναθεώρηση των κανονισμών για τα πρότυπα CO₂ για τα οχήματα κατά τρόπο ώστε να αναγνωρίζεται η συμβολή των βιώσιμων καυσίμων (βιοκαύσιμα και ηλεκτρονικά καύσιμα) στους στόχους μείωσης του CO₂ των κατασκευαστών αρχικού εξοπλισμού (ΚΑΕ), όπως ισχύει για τις αερομεταφορές και τη ναυτιλία.

Η Λιάνα Γούτα, γενική διευθύντρια της FuelsEurope, σχολίασε: «Η Επιτροπή θα πρέπει να είναι σε θέση να υποστηρίξει την άποψη αυτή. Τα σήματα συναγερμού πολλαπλασιάζονται. Η έκθεση Ντράγκι για την ανταγωνιστικότητα, οι προκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας για την επίτευξη των στόχων CO₂ για το 2025 που τίθενται σε ισχύ σε λιγότερο από 3 μήνες και η απώλεια ανταγωνιστικότητας, η απαίτηση της κοινωνίας των πολιτών για προσιτή ενέργεια και κινητικότητα, το ράλι των καθαρών επενδύσεων σε άλλες οικονομίες στον κόσμο, είναι μηνύματα που οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της Ε.Ε. δεν πρέπει να αγνοήσουν. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο.

Μια στιβαρή τεχνική και οικονομική επανεκτίμηση καίριας σημασίας νομοθετικών πράξεων, όπως ο κανονισμός για το CO₂, είναι επιτακτική ανάγκη. Ο στόχος των κλιματικά ουδέτερων μεταφορών είναι σαφής, αλλά η πορεία πρέπει να αναπροσαρμοστεί ώστε να συμπεριλάβει όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, να επιταχύνει την απαλλαγή από τον άνθρακα, να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα κρίσιμων ευρωπαϊκών βιομηχανικών τομέων, να προσφέρει στην κοινωνία εναλλακτικές και οικονομικά προσιτές λύσεις απαλλαγής από τον άνθρακα.»

Τα βιώσιμα βιοκαύσιμα και τα ηλεκτρονικά καύσιμα αποτελούν μια αξιόπιστη λύση για την αποτελεσματική και άμεση μείωση των εκπομπών του τομέα των μεταφορών, σε όλους τους υφιστάμενους στόλους, χρησιμοποιώντας τις υπάρχουσες υποδομές. Με τους μελλοντικούς υποχρεωτικούς στόχους μείωσης του CO₂ για την αυτοκινητοβιομηχανία και τον κίνδυνο τεράστιων κυρώσεων να ελλοχεύει, η αναγνώριση του δυναμικού απαλλαγής από τον άνθρακα των ανανεώσιμων καυσίμων, θα υποστηρίξει την εκπλήρωση των στόχων που έχει θέσει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, θα επιταχύνει τη μείωση των εκπομπών CO₂ στις οδικές μεταφορές για όλους τους στόλους αυτοκινήτων, παλαιούς και νέους, και θα δώσει σε όλους τους πολίτες την ευκαιρία να συμβάλουν στη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα κατά τις μετακινήσεις τους.

Επιπλέον, η αναγνώριση της συμβολής των ανανεώσιμων καυσίμων στον κανονισμό για τα πρότυπα CO₂ θα έστελνε ένα ισχυρό πολιτικό μήνυμα στους επενδυτές στον τομέα της παραγωγής ανανεώσιμων καυσίμων στην Ε.Ε., θα δημιουργούσε μια κύρια αγορά και μια ισχυρή επιχειρηματική αξία που θα μπορούσε να επιτρέψει την επιτυχή υιοθέτηση μιας καίριας τεχνολογίας για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η χρήση ανανεώσιμων καυσίμων στις οδικές μεταφορές δεν θα ανταγωνίζεται τη χρήση τους στις αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές. Αντιθέτως, θα προωθήσει συνέργειες, δημιουργώντας μια μεγαλύτερη αγορά για την ανάπτυξη προηγμένων βιοκαυσίμων και ηλεκτρονικών καυσίμων και, ως εκ τούτου, την ενίσχυση της επιχειρηματικής υπόθεσης για τους επενδυτές να προχωρήσουν σε επενδύσεις μεγάλης κλίμακας στην Ευρώπη. Η κλιμάκωση της παραγωγής και η μείωση του κόστους θα ωφελήσει όλους τους τομείς των μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών και των θαλάσσιων μεταφορών.

Η βιομηχανία μας καλεί επειγόντως τα νέα θεσμικά όργανα της ΕΕ να επανεξετάσουν την τρέχουσα στρατηγική τους που δημιουργεί τεχνητό ανταγωνισμό μεταξύ των βιομηχανικών τομέων, και να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για την ηλεκτροκίνηση και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ώστε να γίνουν συμπληρωματικές λύσεις για την απαλλαγή των οδικών μεταφορών από τις εκπομπές άνθρακα.