προορίζεται να επιτρέψει την ανάπτυξη υπεράκτιου πετρελαίου και φυσικού αερίου όλο το χρόνο στην Αρκτική.
Το υποβρύχιο ρομποτικό σύστημα αποτελείται από γεωλογικά γεωτρύπανα βαθέων υδάτων, ικανά να ανοίγουν γεωτρήσεις και να λαμβάνουν δείγματα πυρήνων σε θαλάσσια βάθη έως και 4.500 μέτρα. Ένα πρωτότυπο αυτής της εξέδρας έχει ήδη κατασκευαστεί και δοκιμαστεί. Επιπλέον, το ρομποτικό συγκρότημα περιλαμβάνει μια ομάδα αυτόνομων υποβρύχιων οχημάτων (AUV), ικανών να πραγματοποιούν σεισμικές έρευνες σε δυσπρόσιτες περιοχές της αρκτικής υφαλοκρηπίδας, ανεξαρτήτως εποχής.
Οι νέες λεπτομέρειες αποκαλύφθηκαν αυτή την εβδομάδα από δύο υψηλόβαθμα στελέχη της USC σε ναυπηγικό συνέδριο στην Αγία Πετρούπολη - τον σύμβουλο του γενικού διευθυντή της USC, Βασίλι Μπόιτσοφ, και τον γενικό σχεδιαστή θαλάσσιων κατασκευών, Εβγκένι Τορόποφ. τα ρομποτικά υποβρύχια σχεδιάστηκαν αρχικά το 2017 από το ρωσικό Ίδρυμα Προηγμένων Ερευνητικών Έργων (FAR). Τότε, οι σχεδιαστές υπολόγιζαν ότι η κατασκευή του πλήρους συστήματος θα απαιτούσε 10 χρόνια. Ωστόσο, οι καθυστερήσεις στη χρηματοδότηση είναι πιθανό να επηρεάσουν τα χρονοδιαγράμματα και η ενημέρωση από το USC δείχνει ότι το έργο βρίσκεται στη φάση της υλοποίησης.
Η Αρκτική είναι η ατμομηχανή της ρωσικής ενεργειακής βιομηχανίας, συνεισφέροντας περίπου το 80 τοις εκατό της παραγωγής φυσικού αερίου της Ρωσίας και το 20% της παραγωγής αργού, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας. Τώρα που δεν έχει πρόσβαση στη δυτική τεχνογνωσία σε θέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου λόγω των κυρώσεων, η Ρωσία αναζητά νέους τρόπους για να προωθήσει έργα χωρίς εξωτερική βοήθεια.