Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία General Motors αύξησε την επένδυσή της σε ένα ορυχείο λιθίου σε σχεδόν 1 δισ. δολάρια, καθώς επιδιώκει να διασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη προμήθεια ενός μετάλλου που είναι ζωτικής σημασίας για την παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων. Η εταιρεία αύξησε τη συνολική δέσμευσή της στη Lithium Americas με έδρα το Βανκούβερ σε 945 εκατ. δολάρια από 650 εκατ. δολάρια

- αύξηση 45% και η μεγαλύτερη σε έργο λιθίου από αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, σύμφωνα με την καναδική μεταλλευτική εταιρεία.

Σύμφωνα με τη συμφωνία που ανακοινώθηκε την Τετάρτη, η GM θα συνάψει κοινοπραξία με τη Lithium Americas για την ανάπτυξη του ορυχείου Thacker Pass στη Νεβάδα. Οι μετοχές της Lithium Americas σημείωσαν άνοδο 22% με την είδηση μέχρι το μεσημέρι στο Τορόντο.

Η αυτοκινητοβιομηχανία λέει ότι αποτελεί μέρος μιας προσπάθειας για την εξασφάλιση πρόσβασης στο μέταλλο, που προβλέπεται να παρουσιάσει μεγάλες ελλείψεις καθώς η ζήτηση αυξάνεται κατά τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η GM θα επενδύσει 625 εκατ. δολάρια -ένας συνδυασμός 430 εκατ. δολαρίων σε μετρητά και 195 εκατ. δολαρίων σε πιστωτικές επιστολές- για να αποκτήσει μερίδιο 38% στο έργο Thacker Pass. Η Lithium Americas κατέχει 62% των μετοχών.

Η ανακοίνωση αντικαθιστά τα αρχικά σχέδια της GM να επενδύσει 330 εκατ. δολάρια στο ορυχείο. Η εταιρεία είχε ήδη επενδύσει 320 εκατ. δολάρια, τα οποία ανακοινώθηκαν πέρυσι. Εκείνη η συμφωνία της έδινε ποσοστό 7 τοις εκατό στη Lithium Americas.

Η συμφωνία ακολουθεί την ανακοίνωση της αμερικανικής κυβέρνησης για τη χορήγηση δανείου ύψους 2,3 δισ. δολαρίων στη Lithium Americas για την ανάπτυξη του ορυχείου, το οποίο αναμένεται να παράγει αρκετό από το μέταλλο για την προμήθεια 800.000 ηλεκτρικών οχημάτων.

Η σύμπραξη δίνει στην GM τα αποκλειστικά δικαιώματα για το πρώτο στάδιο παραγωγής λιθίου στο Thacker Pass για 20 χρόνια.

Η εταιρεία έχει επίσης συμφωνήσει να λάβει έως και το 38% της δεύτερης φάσης παραγωγής στο πλαίσιο μιας πρόσθετης 20ετούς συμφωνίας εκμίσθωσης, μιας συμφωνίας για μελλοντικές προμήθειες.

Η αυξημένη επένδυση της GM έρχεται καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία έχει θέσει φιλόδοξα σχέδια για την «κατάληψη της ηγετικής θέσης στις μπαταρίες EV από την Κίνα».

Η εταιρεία αναθεώρησε πρόσφατα τη στρατηγική της για τις μπαταρίες, φέρνοντας μια νέα ομάδα με επικεφαλής ένα πρώην στέλεχος της Tesla και μια νέα εγκατάσταση για την ανάπτυξη μπαταριών με χαμηλότερο κόστος.

Η ανάγκη εξασφάλισης μετάλλων μπαταριών έχει ωθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων της GM και της Ford, να συνάψουν συμφωνίες προμήθειας με παραγωγούς, καθώς επιδιώκουν να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις EV τους.

Το λίθιο έχει γίνει επίσης ένα τεταμένο γεωπολιτικό θέμα, με τις χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, να έχουν την πρόθεση να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα, η οποία κυριαρχεί στην αλυσίδα εφοδιασμού μετάλλων μπαταριών.

«Η σχέση μας με την GM έχει ενισχυθεί σημαντικά με αυτή την κοινοπραξία, καθώς συνεχίζουμε να επιδιώκουμε τον κοινό στόχο για την ανάπτυξη μιας ισχυρής εγχώριας αλυσίδας εφοδιασμού λιθίου», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Lithium Americas Jonathan Evans.

Ο Jeff Morrison, ανώτερος αντιπρόεδρος της GM για τις παγκόσμιες προμήθειες και την εφοδιαστική αλυσίδα, δήλωσε ότι η προμήθεια «κρίσιμων πρώτων υλών EV», συμπεριλαμβανομένου του λιθίου, από Αμερικανούς προμηθευτές «θα μας βοηθήσει να διαχειριστούμε το κόστος των κυψελών μπαταριών, να προσφέρουμε αξία στους πελάτες και τους επενδυτές μας και να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας».