Η Tιμή του CO2 για τη Nαυτιλία του Ην. Βασιλείου θα Mπορούσε να Συγκεντρώσει $1,3 δισ. Ετησίως

Η Tιμή του CO2 για τη Nαυτιλία του Ην. Βασιλείου θα Mπορούσε να Συγκεντρώσει $1,3 δισ. Ετησίως
energia.gr
Πεμ, 17 Οκτωβρίου 2024 - 12:46

Την ώρα που η Εργατική κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου ετοιμάζεται να παρουσιάσει τον πρώτο προϋπολογισμό της στις 30 Οκτωβρίου, η ΜΚΟ Transport & Environment (T&E) εντόπισε ευκαιρίες για νέα έσοδα από την επέκταση του προγράμματος εμπορίας εκπομπών του Ηνωμένου Βασιλείου (ETS). Σε μια ανοιχτή επιστολή προς την υπουργό Οικονομικών Ρέιτσελ Ριβς, η T&E υποστήριξε τη συμπερίληψη όλων των εγχώριων και του 50% της διεθνούς αποστολής του Ηνωμένου Βασιλείου στο εθνικό ETS.

Η ΜΚΟ λέει ότι τα προκύπτοντα έσοδα - άνω των 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως - θα έδιναν στην κυβέρνηση το περιθώριο να παράσχει υποστήριξη στην εκκολαπτόμενη βιομηχανία θαλάσσιων καυσίμων μηδενικών εκπομπών του Ηνωμένου Βασιλείου.

Τον Μάρτιο του 2022, η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου άρχισε μια διαβούλευση σχετικά με την επέκταση του σχεδίου μείωσης ρύπων του Ηνωμένου Βασιλείου για να καλύψει την εγχώρια ναυτιλία. Πέρυσι, η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου, η κυβέρνηση της Σκωτίας, η κυβέρνηση της Ουαλίας και άλλες βρετανικές αρχές δημοσίευσαν κοινή απάντηση στη διαβούλευση, συνιστώντας να συμπεριληφθεί η ναυτιλιακή βιομηχανία από το 2026 και μετά.

Ωστόσο, ακόμη και καθώς προχωρά η διαβούλευση, η T&E υποστηρίζει ότι η εμπέδωση αυτής της πολιτικής θα ανατρέψει τη μετάβαση του Ηνωμένου Βασιλείου στην καθαρή ναυτιλία. Επιπλέον, θα βοηθούσε το Ηνωμένο Βασίλειο να ευθυγραμμιστεί με το EU ETS, το οποίο περιλαμβάνει εκπομπές από τη ναυτιλία από τον Ιανουάριο του 2024. Από αυτή την άποψη, η T&E οραματίζεται το σύστημα εκπομπών ναυτιλίας του Ηνωμένου Βασιλείου να υιοθετήσει παρόμοιο πεδίο εφαρμογής με αυτό του EU ETS. Στο σύστημα της ΕΕ, τα έσοδα κατευθύνονται στη θαλάσσια απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές μέσω του Ταμείου Καινοτομίας και των εθνικών προϋπολογισμών. Ομοίως, τα περιφραγμένα έσοδα από το θαλάσσιο ETS - ή ένα ισοδύναμο ποσό από άλλες πηγές - θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την κεφαλαιοποίηση του Εθνικού Ταμείου Πλούτου του ΗΒ.

Η ναυτιλία του Ηνωμένου Βασιλείου θα απαιτήσει σχεδόν 3 εκατομμύρια τόνους ανανεώσιμων καυσίμων με βάση το υδρογόνο, όπως αμμωνία και μεθανόλη το 2030. Από την άλλη πλευρά, η αξία επένδυσης στην εγχώρια ικανότητα του Ηνωμένου Βασιλείου να παράγει αυτά τα καύσιμα αναμένεται να φθάσει τα 36 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2025 και 2035 .