Ένας συνδυασμός μετόχων, δανειστών και πελατών συμμετέχει στη χρηματοδότηση-γέφυρα και τα μέσα ποικίλλουν μεταξύ αυτών των ομάδων, σύμφωνα με έγκυρες πηγές που μίλησαν στο Bloomberg ζητώντας να μην κατονομαστούν σχολιάζοντας ιδιωτικές διαπραγματεύσεις. Οι συζητήσεις βρίσκονται στο τελικό στάδιο, αν και παραμένει κάποιος κίνδυνος να διαλυθούν ακόμη, είπαν.
Το προσωρινό πακέτο θα έδινε στον προμηθευτή ηλεκτρικών οχημάτων ένα ταμειακό μαξιλάρι για να εξασφαλίσει μια πιο μόνιμη χρηματοδότηση που θα τον έβαζε σε μια πορεία προς την αυτοδυναμία. Η εταιρεία έχει σφραγίσει παραγγελίες μπαταριών αξίας δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων, αλλά δυσκολεύεται να παραδώσει τελικά προϊόντα σε αποδεκτή ποιότητα και τιμές.
Η Northvolt αρνήθηκε να σχολιάσει.
Οι πηγές δεν παρείχαν αναλύσεις μεταξύ χρέους, ιδίων κεφαλαίων ή άλλων μορφών ενίσχυσης. Η Dagens Industri ανέφερε νωρίτερα ότι η Northvolt βρισκόταν κοντά σε χρηματοδότηση συνολικού ύψους μεταξύ 1 δισεκατομμυρίου και 1,5 δισεκατομμυρίου σουηδικών κορωνών (95-143 εκατομμύρια δολάρια).
Η Northvolt στόχευε σε περίπου 200 εκατ. ευρώ, όπως ανέφεραν το Bloomberg News και άλλοι. Η Goldman Sachs Asset Management, ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχός της, εξέταζε το ενδεχόμενο να συμμετάσχει στη διάσωση, ανέφερε το Bloomberg News αυτή την εβδομάδα.
Ο βασικός μέτοχος Volkswagen AG δήλωσε ότι θα βοηθήσει τη Northvolt να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών, αλλά δεν έδωσε πολλές λεπτομέρειες. Η μονάδα κατασκευής φορτηγών Scania, η οποία βασίζεται στις κυψέλες της Northvolt, είναι πελάτης και θα μπορούσε να παράσχει οικονομική βοήθεια, δήλωσαν άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
«Βρισκόμαστε σε στενό διάλογο, αλλά δεν μπορούμε να σχολιάσουμε κάτι παραπάνω», δήλωσε εκπρόσωπος της Scania.
Ο Harald Mix, ιδρυτής της Northvolt, έχει δεσμευτεί να δώσει περισσότερα μετρητά. Ο επενδυτής, ο οποίος ηγείται της Vargas Holding AB, έγραψε ένα άρθρο σε εφημερίδα αυτή την εβδομάδα, υποστηρίζοντας την προσπάθεια της εταιρείας να συνεχίσει παρά τις «μεγάλες προκλήσεις».
Ένας άλλος μέτοχος, η EIT InnoEnergy, θα προσφέρει «σημαντική» οικονομική στήριξη, σύμφωνα με τοπικό δημοσίευμα.
Χρηματοδότηση, ανταγωνισμός
Η Northvolt έχει λάβει περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε δανειακά και μετοχικά κεφάλαια από την ίδρυσή της το 2017. Αλλά έχει να αντιμετωπίσει καθιερωμένους κινέζους ανταγωνιστές όπως η Contemporary Amperex Technology Co. και η BYD Co. που είχαν χρόνια να κυριαρχήσουν στην πρόκληση της κατασκευής κυψελών μπαταριών και έχουν πολύ χαμηλότερο κόστος.
Η στρατηγική της σουηδικής εταιρείας να αναπτυχθεί επιθετικά σε μια σειρά τεχνολογιών μπαταριών προστέθηκε στα πολυάριθμα λειτουργικά εμπόδια. Τα σχέδια περιελάμβαναν όχι μόνο την ταχεία κλιμάκωση της κατασκευής σύνθετων κυψελών, αλλά και την παραγωγή εξαρτημάτων όπως τα υλικά καθόδου και την κατασκευή πολλών νέων εργοστασίων.
Τις τελευταίες εβδομάδες, η Northvolt μείωσε τις θέσεις εργασίας και περιόρισε τις φιλοδοξίες της για να επικεντρωθεί στην αύξηση των μετρητών και στην αύξηση της παραγωγής στο κύριο εργοστάσιο στο Skelleftea.
Μια επέκταση εκεί αναβλήθηκε και η μονάδα που επιβλέπει το έργο τέθηκε σε καθεστώς πτώχευσης. Η εταιρεία δήλωσε ότι θα μειώσει το παγκόσμιο εργατικό δυναμικό της κατά 20%, συμπεριλαμβανομένων 1.600 θέσεων στη Σουηδία.
Οι εταιρείες κλιματικής τεχνολογίας δεν είναι οι μόνες που αντιμετωπίζουν απολύσεις σε συνθήκες οικονομικής ύφεσης, δήλωσε η Agate Freimane, γενικός εταίρος της Norrsken VC, επενδυτής της Northvolt. Σε συνέντευξή της στο Bloomberg TV, δήλωσε ότι παραμένει αισιόδοξη ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες μπορούν να ανταγωνιστούν παγκοσμίως στις πράσινες βιομηχανίες.
Η εστίαση του ταμείου της σε πρώιμο στάδιο σημαίνει ότι η Norrsken δεν θα συμμετάσχει στην τρέχουσα αύξηση κεφαλαίου της Northvolt, δήλωσε η Freimane, προσθέτοντας ότι «είναι ακόμη πολύ νωρίς για να πούμε» αν θα απομειώσει την αξία της επένδυσής της.