της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας Stellantis και της ιταλικής κυβέρνησης, η οποία κατηγορεί τον γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας ότι μεταφέρει εργοστάσια συναρμολόγησης σε χώρες χαμηλού κόστους, όπως μεταδίδει το AP.
Η Stellantis, η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, δέχεται πιέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο να ενημερώσει υπεύθυνα σχετικά με τα μελλοντικά σχέδια παραγωγής της, καθώς αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό και οικονομικές πιέσεις.
Ο πολυεθνικός όμιλος, ο οποίος δημιουργήθηκε το 2021 από τη συγχώνευση της Fiat-Chrysler και της PSA Peugeot, κατέγραψε απότομη μείωση της παραγωγής στα περισσότερα από τα ιταλικά εργοστάσιά του το πρώτο εξάμηνο του 2024. Τα τελευταία 17 χρόνια, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει μειώσει την ιταλική παραγωγή της κατά σχεδόν 70%.
Ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares κατηγόρησε πρόσφατα τους κανόνες της ΕΕ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για την αύξηση του κόστους παραγωγής, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο όμιλος μπορεί να αναγκαστεί να κλείσει ορισμένα εργοστάσια συναρμολόγησης για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από την Κίνα. Ο ίδιος δήλωσε ότι «δεν θα μπορούσε να αποκλείσει» περικοπές θέσεων εργασίας, επαναλαμβάνοντας την ανάγκη για πρόσθετα κρατικά κίνητρα ώστε να τονωθεί η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Stellantis, η οποία κατασκευάζει στις ΗΠΑ τα οχήματα Jeep και Chrysler, έχει βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μετά την προειδοποίηση για τα κέρδη της, στην οποία ανέφερε ότι αναμένεται να κλείσει το έτος με ζημίες έως και 10 δισ. ευρώ (11,2 δισ. δολάρια).
Η Tavares δέχθηκε επίσης πυρά από τους εμπόρους των ΗΠΑ και το συνδικάτο United Auto Workers μετά από μια θλιβερή οικονομική απόδοση φέτος, αφού η αγορά αιφνιδιάστηκε από πάρα πολλά οχήματα με υψηλή τιμή.
Ο όμιλος ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο ότι αναζητούσε διάδοχο για τον 66χρονο Ταβάρες στο πλαίσιο μιας προγραμματισμένης αλλαγής ηγεσίας. Το πενταετές συμβόλαιο του Ταβάρες απείχε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο από την ημερομηνία λήξης του το 2026, αλλά η εταιρεία άφησε τότε να εννοηθεί ότι ήταν πιθανό να παραμείνει στη θέση του και μετά από αυτό.