Οι αναλυτές ναυτιλιακής ασφάλειας έχουν πολλή δουλειά προσπαθώντας να εντοπίσουν τα πλοία που επιχειρούν να αποφύγουν τον εντοπισμό. Αυτό μπορεί να αλλάξει σύντομα, σύμφωνα με τη Mitsubishi Heavy Industries. Ο ιαπωνικός βιομηχανικός κολοσσός λανσάρει ένα δορυφορικό σύστημα επιτήρησης που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για την αυτόματη ανίχνευση και παρακολούθηση σκαφών που διαφεύγουν. Οι ενδιαφερόμενοι φορείς της ναυτιλίας είναι εξοικειωμένοι με το Σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης (AIS) και την εκτεταμένη κακή χρήση του

από χειριστές σκιωδών σκαφών. Απενεργοποιώντας ή παραποιώντας το σήμα AIS του, ένα σκάφος μπορεί να αποφύγει τον έλεγχο στην ανοιχτή θάλασσα, εκτός εάν κάποιος παρακολουθεί με δορυφορική απεικόνιση υψηλής ανάλυσης. 

Μέχρι τώρα, η διαδικασία δορυφορικής επιτήρησης ήταν δύσκολη και απαιτούσε βαριά δεδομένα. Όλες οι δορυφορικές εικόνες πρέπει να αποστέλλονται σε έναν επίγειο σταθμό μέσω κατερχόμενης ζεύξης και εάν ένας επίγειος σταθμός δεν βρίσκεται εντός εμβέλειας, ορισμένα από αυτά τα δεδομένα ενδέχεται να απορριφθούν. Μόλις παραληφθεί πρέπει να αναλυθεί, μια δουλειά που συχνά γίνεται με το χέρι. 

Η MHI λέει ότι βρήκε έναν τρόπο να επιταχύνει το σύστημα χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη για να αναλύσει τις εικόνες στον ίδιο τον δορυφόρο, προτού αποσταλούν οπουδήποτε. Όταν η κάμερά του απεικονίζει την επιφάνεια της Γης, το σύστημα MHI Artificial Intelligence Retraining In Space (AIRIS) εφαρμόζει τεχνητή νοημοσύνη για τον εντοπισμό ύποπτων σκαφών στις εικόνες και, στη συνέχεια, μεταδίδει μόνο τα δεδομένα από τις περιοχές όπου βρίσκονται αυτά τα σκάφη. Καθημερινές εικόνες ανοιχτών υδάτων και αθώων πλοίων δεν αποστέλλονται ποτέ, εξοικονομώντας περισσότερο εύρος ζώνης για χρήση για πολύτιμες πληροφορίες. 

Ο στόχος είναι ο ταχύτερος εντοπισμός ύποπτης δραστηριότητας, ώστε οι απαντήσεις και οι παρεμβάσεις να μπορούν να ξεκινήσουν συντομότερα. Οι αρχικές εφαρμογές θα περιλαμβάνουν την αλιεία, η οποία κοστίζει στην παγκόσμια οικονομία περισσότερα από 20 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως. Το μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης στο AIRIS μπορεί να επανεκπαιδευτεί και να ενημερωθεί όπως απαιτείται, καθιστώντας το καλύτερο με την πάροδο του χρόνου ή προσαρμόζοντάς το σε άλλες περιπτώσεις χρήσης - για παράδειγμα, παρακολουθώντας την κακή συμπεριφορά αεροσκαφών ή οχημάτων, είπε η MHI. 

Το AIRIS υποστηρίζεται από την Ιαπωνική Υπηρεσία Αεροδιαστημικής Εξερεύνησης (JAXA) και θα φιλοξενηθεί ως ωφέλιμο φορτίο σε έναν ιαπωνικό δορυφόρο επίδειξης, RAISE-4, που θα εκτοξευθεί το 2025-6. Ο ερευνητικός δορυφόρος θα μεταφέρει συνολικά 15 εξαρτήματα που θα επιλεγούν μέσω ανοικτού διαγωνισμού.