Η Volkswagen βρίσκεται σε συνομιλίες με τους εκπροσώπους των εργαζομένων από τον Σεπτέμβριο για τα μέτρα που υποστηρίζει ότι είναι απαραίτητα για να μπορέσει να ανταγωνιστεί τους φθηνότερους κινέζους ανταγωνιστές, την ισχνή ζήτηση στην Ευρώπη και τη βραδύτερη από την αναμενόμενη υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Περίπου 100.000 εργαζόμενοι έχουν ήδη πραγματοποιήσει δύο ξεχωριστές απεργίες τον περασμένο μήνα, τις μεγαλύτερες στην 87χρονη ιστορία της Volkswagen, διαμαρτυρόμενοι για τα σχέδια περικοπής των μισθών, μείωσης της παραγωγικής ικανότητας και δυνητικού κλεισίματος των γερμανικών εργοστασίων για πρώτη φορά.
Ο πέμπτος γύρος διαπραγματεύσεων βρίσκεται σε εξέλιξη από τη Δευτέρα και συνεχίστηκε βαθιά μέσα στη νύχτα αυτή την εβδομάδα. Και οι δύο πλευρές δήλωσαν ότι στοχεύουν να εξασφαλίσουν μια συμφωνία και να δώσουν στους εργαζόμενους κάποια ασφάλεια μέχρι τα Χριστούγεννα.
«Πλησιάζουμε», δήλωσε πηγή που γνωρίζει τις διαπραγματεύσεις. Μια δεύτερη πηγή κοντά στις διαπραγματεύσεις επιβεβαίωσε την άποψη αυτή.
Η κρίση στη VW έχει χτυπήσει σε μια περίοδο αβεβαιότητας και πολιτικής αναταραχής στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, καθώς και ευρύτερης αναταραχής μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών της περιοχής. Το πώς θα διορθωθεί η υποτονική ανάπτυξη της Γερμανίας έχει βρεθεί στο επίκεντρο της προεκλογικής εκστρατείας ενόψει των πρόωρων εκλογών του Φεβρουαρίου.
Οι εργαζόμενοι της VW αντιτίθενται σθεναρά στο κλείσιμο των εργοστασίων, αλλά η Volkswagen δήλωσε ότι μπορεί να είναι απαραίτητο για την εξεύρεση εξοικονομήσεων ύψους περίπου 4 δισεκατομμυρίων ευρώ (4,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων) για να ανταποκριθεί σε αυτό που αναμένει ότι είναι διαρθρωτικά ασθενέστερη η ζήτηση στην Ευρώπη.
Η δομή της VW είναι μοναδική, με τη διοίκηση να πρέπει να λάβει την έγκριση της πλειοψηφίας των δύο τρίτων στο 20μελές εποπτικό συμβούλιο για οποιαδήποτε απόφαση για την κατασκευή ή τη μετακίνηση ενός εργοστασίου παραγωγής. Αυτό σημαίνει ότι 10 μέλη που εκπροσωπούν τα γερμανικά εργατικά συνδικάτα μπορούν να ασκήσουν βέτο σε οποιαδήποτε μακρόπνοα σχέδια που επηρεάζουν τα εργοστάσια.
Οποιαδήποτε συμφωνία με τα συνδικάτα θα απαιτούσε εγκρίσεις από τις επιτροπές της Volkswagen, γεγονός που θα μπορούσε να περιπλέξει και να καθυστερήσει μια πιθανή συμφωνία.
Το ισχυρό συνδικάτο IG Metall της Γερμανίας είχε κατηγορήσει την Πέμπτη τη Volkswagen ότι καθυστερεί κρίσιμες αποφάσεις προς την κατεύθυνση μιας συμφωνίας, προσθέτοντας ότι οι δύο πλευρές διαφωνούν σε βασικούς τομείς και ότι οι συνομιλίες θα μπορούσαν ακόμη να καταρρεύσουν.