Η Seaboard Marine με έδρα το Μαϊάμι ξεκινά την ενσωμάτωση μιας νέας κατηγορίας καινοτόμων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με καύσιμα LNG στον στόλο της που εξυπηρετεί τη Νότια Αμερική. Ο αμερικανικός μεταφορέας υπογραμμίζει τα προηγμένα χαρακτηριστικά και την αυξημένη χωρητικότητα καθώς τοποθέτησε τα δύο πρώτα πλοία

της νέας του κατηγορίας V στον στόλο με συνολικά έξι πλοία της κατηγορίας που αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2025.

Το Seaboard είναι μέρος μιας τάσης μεταξύ των αμερικανικών μεταφορέων που έχουν αγκαλιάσει το LNG για τις περιβαλλοντικές του ιδιότητες και την αποτελεσματικότητά του. Η εταιρεία TOTE παρουσίασε το 2018 το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με καύσιμο LNG και συνέχισε να επεκτείνει τον στόλο της. Η Pasha έχει προσθέσει επίσης πλοία με καύσιμα LNG, συμπεριλαμβανομένων των νεότευκτων George III και Janet Marie , ενώ η Matson έχει επίσης ξεκινήσει μετατροπές LNG για τα πλοία της που είναι έτοιμα για να δεχτούν αυτό το καύσιμο, ενώ παραγγέλνει επίσης νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου.

Η HB Hunte της Γερμανίας σχεδίασε τη νέα κατηγορία σκαφών για το Seaboard Marine που παραγγέλθηκαν από την κινεζική Taizhou Sanfu Ship Engineering Company. Η αρχική παραγγελία επεκτάθηκε το 2023 όταν η Seaboard άσκησε τα δικαιώματα για τρία επιπλέον πλοία. Το ναυπηγείο τονίζει ότι είναι τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κατασκευάστηκαν εκεί.

Ανάμεσα στα μοναδικά στοιχεία του σχεδιασμού είναι η πρώτη υιοθέτηση των διπλών κάθετων δεξαμενών αερίου τύπου C. Οι δεξαμενές στα πλοία Seaboard αναφέρονται ως οι μεγαλύτερες κάθετες δεξαμενές αερίου στον κόσμο που έχουν αναπτυχθεί μέχρι στιγμής σε πλοίο. Τα σκάφη υιοθετούν επίσης μια νέα διάταξη πλώρης.

Η Taizhou αναφέρει ότι ο σχεδιασμός δίνει έμφαση στην οικολογική βιωσιμότητα. Οι κινητήρες διπλού καυσίμου, MAN B&W 7570ME-C10, λειτουργούν με LNG ή MGO (marine gas oil). Κάθε πλοίο έχει δύο γεννήτριες ντίζελ και μία γεννήτρια LNG. Έχουν ταξινομηθεί από την DNV και αναφέρεται ότι έχουν σχεδιαστική ταχύτητα 19,5 κόμβων. 

Το Seaboard Victory ακολούθησε το Seaboard Voyager το οποίο ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές τον Αύγουστο και ενσωματώθηκε στον στόλο τον Νοέμβριο. Η Seaboard Victory τέθηκε σε υπηρεσία αυτόν τον μήνα πρόσφατα κάνοντας τις πρώτες της κλήσεις στο Callao και το Pisco του Περού. Τα πλοία ενώνουν μια διαδρομή μεταξύ των ΗΠΑ, της Καραϊβικής, της Κεντρικής και της Νότιας Αμερικής.

Κάθε ένα από τα σκάφη έχει χωρητικότητα 3.500 TEU, συμπεριλαμβανομένων πάνω από 1.000 βυσμάτων σκάφους. Με χωρητικότητα περίπου 52.500 dwt τα πλοία είναι νηολογημένα στη Λιβερία.

Η Seaboard Marine υιοθέτησε το πρώτο της πλοίο με καύσιμα LNG το 2023 με την αγορά του Elbblue (13.200 dwt) που είχε ναυπηγηθεί το 2011 και λειτουργούσε για τον Wessels Reederei ως Wes Amelie . Εξοπλίστηκε εκ των υστέρων το 2017 για καύσιμο LNG. Το σκάφος έχει χωρητικότητα 1.000 TEU. Λειτουργώντας ως Seaboard Blue , έγινε επίσης τον Μάρτιο του 2023 το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με καύσιμα LNG στο PortMiami της Φλόριντα πριν από τα εγκαίνια του για να ταξιδέψει σε Ονδούρα και Γουατεμάλα.

Η εταιρεία αναφέρει ότι θα έχει συνολικά οκτώ πλοία που θα κινούνται με LNG μέχρι το τέλος του 2025. Συνολικά, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτελούν το μεγαλύτερο τμήμα πλοίων με καύσιμα LNG σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Alternative Fuels Insight της DNV. Δείχνει συνολικά 127 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με καύσιμα LNG σε λειτουργία επί του παρόντος, με επιπλέον 314 σε παραγγελία και τις παραδόσεις να επιταχυνθούν τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Μέχρι το 2028, η DNV σχεδιάζει πάνω από 400 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με καύσιμα LNG σε λειτουργία.
 
 

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr