Το πρώτο τρίμηνο του 2025, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 1,9% σε σύγκριση με το 1ο τρίμηνο του 2024, με τα στοιχεία του Μαρτίου 2025 να δείχνουν ελαφρά πτώση 0,2% σε ετήσια βάση, καθώς το παγκόσμιο οικονομικό πλαίσιο παραμένει ιδιαίτερα  απρόβλεπτο για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία διαμορφώθηκε στο 15,2% στην

αγορά το 1ο τρίμηνο του 2025, πολύ μακριά από το αναμενόμενο. Τα υβριδικά ηλεκτρικά μοντέλα συνεχίζουν να αυξάνονται σε δημοτικότητα, διατηρώντας τη θέση τους ως ο πιο δημοφιλής τύπος ισχύος μεταξύ των αγοραστών.

Ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας
Μέχρι τον Μάρτιο του 2025 , τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) αντιπροσώπευαν το 15,2% του συνολικού μεριδίου αγοράς της ΕΕ, υποδηλώνοντας αύξηση από το χαμηλό βασικό επίπεδο του 12% το 1ο τρίμηνο του 2024. Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αυξήθηκαν, κατακτώντας το 35,5% της αγοράς και παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των καταναλωτών της ΕΕ. Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 38,3%, από 48,3% την ίδια περίοδο το 2024.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 , οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 23,9%, φτάνοντας τις 412.997 μονάδες, καταλαμβάνοντας το 15,2% του συνολικού μεριδίου αγοράς της ΕΕ. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν το 63% όλων των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, κατέγραψαν ισχυρά κέρδη: Γερμανία (+38,9%), Βέλγιο (+29,9%) και Ολλανδία (+7,9%). Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη Γαλλία, η οποία σημείωσε πτώση 6,6%.

Τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2025 έδειξαν επίσης αύξηση των νέων ταξινομήσεων υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ κατά 20,7%, λόγω της σημαντικής ανάπτυξης στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+47,5%), Ισπανία (+36,6%), Ιταλία (+15,3%) και Γερμανία (+10,5%). Αυτό οδήγησε στην καταγραφή 964.108 μονάδων το πρώτο τρίμηνο του 2025, που αντιπροσωπεύουν το 35,5% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ.

Οι εγγραφές plug-in-υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 1,1% το πρώτο τρίμηνο του 2025, με συνολικά 207.048 μονάδες. Αυτό οφείλεται κυρίως στις σημαντικές αυξήσεις του όγκου για βασικές αγορές όπως η Γερμανία (+41,8%) και η Ισπανία (+30,7%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in-hybrid ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 7,6% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ, από 7,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Επιπλέον, τον Μάρτιο του 2025 η διακύμανση σε ετήσια βάση παρουσίασε άνοδο 17,1% για τα ηλεκτρικά με μπαταρία και 23,9% για τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τα plug-in-hybrid ηλεκτρικά κατέγραψαν αύξηση 12,4%.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025 , οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων παρουσίασαν σημαντική πτώση της τάξης του 20,6%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μείωση. Η Γαλλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις εγγραφές να πέφτουν κατακόρυφα κατά 34,1%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-26,6%), την Ιταλία (-15,8%) και την Ισπανία (-9,5%).

Με 779.817 νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης μειώθηκε στο 28,7%, από 35,5% την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ομοίως, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ μειώθηκε κατά 27,1%, με αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 9,5% για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα το πρώτο τρίμηνο του 2025. Συνολικά, διψήφια πτώση παρατηρήθηκε στις περισσότερες αγορές της ΕΕ. Επιπλέον, η διακύμανση του Μαρτίου 2025 σε ετήσια βάση έδειξε μείωση 20,7% για τη βενζίνη και 25,5% για το ντίζελ.

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr