Μετά τους εγχώριους θεσμικούς, σειρά για την Μότορ Όιλ παίρνουν οι παρουσιάσεις στον εξωτερικό.Tην ερχόμενη Τρίτη ο εισηγμένος όμιλος θα συμμετάσχει σε roadshow (EMEA markets) που διοργανώνει η Chevreux στο Παρίσι. Στη συγκεκριμένη παρουσίαση θα λάβουν μέρος και οι ΟΠΑΠ, Τράπεζα Πειραιώς, Marfin Popular, Τιτάν και Τράπεζα Κύπρου.
Μετά τους εγχώριους θεσμικούς, σειρά για την Μότορ Όιλ παίρνουν οι παρουσιάσεις στον εξωτερικό.

Όπως πληροφορείται το axiaplus.gr, την ερχόμενη Τρίτη ο εισηγμένος όμιλος θα συμμετάσχει σε roadshow (EMEA markets) που διοργανώνει η Chevreux στο Παρίσι.

Στη συγκεκριμένη παρουσίαση θα λάβουν μέρος και οι ΟΠΑΠ, Τράπεζα Πειραιώς, Marfin Popular, Τιτάν και Τράπεζα Κύπρου.

Δύο μέρες μετά στο Λονδίνο, η Μότορ Όιλ θα δώσει το παρών στο roadshow για τον ευρωπαϊκό τομέα πετρελαίου και αερίου που διοργανώνει η UBS.

Στις συγκεκριμένες παρουσιάσεις, στους ανθρώπους του ομίλου θα δοθεί η ευκαιρία να τονίσουν συγκεκριμένα στοιχεία των αποτελεσμάτων του 2008 καθώς και των προοπτικών που αναδεικνύονται για την Μότορ Όιλ κατά την φετινή χρονιά.

Μία βασικότατη παράμετρος για την πορεία του ομίλου αποτελεί η χαμηλή βάση εκκίνησης των τιμών πετρελαίου, στην οποία έχει βρεθεί συνολικά η ενεργειακή αγορά. Με τον μαύρο χρυσό μόλις 10 δολάρια υψηλότερα από τα πρόσφατα χαμηλά των 35 δολαρίων, οι προοπτικές ανόδου της τιμής - άρα και των περιθωρίων και των λογιστικών κερδών - είναι πολύ μεγαλύτερες από ένα downside risk.

Επιπλέον στο τρέχον έτος η Μότορ Όιλ έχει να δαπανήσει ένα ποσό της τάξης των 100 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο της επένδυσης για τη νέα μονάδα απόσταξης αργού, η οποία από το 2010 θα αυξήσει την διυλιστική δυναμικότητα από τα 7,2 εκατ. σε 9 εκατ. τόνους ετησίως, υποκαθιστώντας και τις εισαγωγές μαζούτ από ιδιοπαραγόμενο προϊόν.

Ένα ακόμη σημείο κλειδί για την πορεία του ομίλου σχετίζεται με τον δείκτη πολυπλοκότητας Nelson, ο οποίος αγγίζει το 12 καθιστώντας την Μότορ Όιλ σε ένα εκ των πλέον σύνθετων διυλιστηρίων παγκοσμίως. Αυτό το χαρακτηριστικό επιτρέπει στο διυλιστήριο να δίνει έμφαση στην παραγωγή προϊόντων αναβαθμισμένων περιβαλλοντικά περιοχών καθώς και προϊόντων, όπως το ντίζελ, στα οποία είναι ελλειμματική η ευρωπαϊκή αγορά.

Επακόλουθο αυτής της πραγματικότητας είναι και το γεγονός της διατήρησης των περιθωρίων της Μότορ Όιλ σε σαφώς υψηλότερα επίπεδα ως προς εκείνα άλλων διυλιστηρίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην 7ετία 2002-2008, το μικτό περιθώριο της Μότορ Όιλ κυμάνθηκε μεταξύ 26 και 73 δολαρίων ανά μετρικό τόνο, ενώ στα άλλα σύνθετα διυλιστήρια της Μεσογείου ήταν μεταξύ 19 και 69 δολαρίων.

Στα δε απλά διυλιστήρια της Μεσογείου, το μικτό περιθώριο κυμάνθηκε από -10 έως +10 δολάρια ανά μετρικό τόνο όλο αυτό το διάστημα.

Ειδικά δε για το 2008, αν εξαιρεθούν οι λογιστικές απώλειες από την διαφορά στην αποτίμηση των αποθεμάτων πετρελαίου, το προσαρμοσμένο περιθώριο διύλισης της Μότορ Όιλ υπερέβη τα 90 δολάρια ανά μετρικό τόνο, έναντι 69,4 δολαρίων μέσου όρου των σύνθετων διυλιστηρίων υδρογονοπυρόλυσης της Μεσογείου και των 57,4 δολαρίων ανά μετρικό τόνο που ήταν ο μέσος όρος για τα διυλιστήρια πυρόλυσης.

Ένα ακόμη σημείο που θα τονισθεί από την Μότορ Όιλ στους ξένους θεσμικούς θα είναι η ιδιαίτερα καλή χρηματοοικονομική διάρθρωση, με τις βραχυπρόθεσμες γραμμές χρηματοδότησης να φτάνουν τα 600 εκατ. ευρώ και με τον όμιλο να κάνει κατά μέσο όρο χρήση χρηματοδοτήσεων της τάξης των 350 εκατ. ευρώ και με "διασπορά" σε 8 ξένες και σε 6 ελληνικές τράπεζες.

Και, βεβαίως, σταθερή αξία για τον όμιλο δεν είναι άλλη από την μερισματική πολιτική. Για την χρήση του 2007 διανεμήθηκαν τα 133 από τα 157 εκατ. ευρώ καθαρής κερδοφορίας, ήτοι το 84,7% των κερδών, ενώ για την απελθούσα χρήση προτείνεται η διανομή να φτάσει το 86,8% των κερδών, ήτοι να διανεμηθούν τα 66 εκ των 76 εκατ. καθαρών κερδών της χρήσης.

(www.axiaplus.gr, 17/03/2009)