Αίτημα για αύξηση των τιμολογίων χρήσης του δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου υπέβαλε η ΔΕΠΑ στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει ικανοποιηθεί αυτό. Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, η ΡΑΕ δεν αποδέχεται όλες τις αιτιάσεις που παραθέτει η ΔΕΠΑ, εκτός από αυτές που σχετίζονται με τις αποκλίσεις στην κατανάλωση αερίου, στην Ελλάδα, η οποία παραμένει σε επίπεδα πολύ χαμηλότερα έναντι των αρχικών σεναρίων. Σημειώνεται ότι η κατανάλωση ανήλθε σε 2 δις. κυβικά το 2002, υπολογίζεται σε 2,3 δις. κυβικά το 2003, ενώ οι καταναλώσεις για το 2004 θα κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα. Ο προσδιορισμός των τιμολογίων αυτών έχει ιδιαίτερη σημασία για την αγορά φυσικού αερίου. Κυρίως όμως για τους μεγάλους καταναλωτές που θα χρησιμοποιούν το δίκτυο της ΔΕΠΑ για ηλεκτροπαραγωγή, αλλά και για τους μελλοντικούς στρατηγικούς συμμάχους της επιχείρησης. Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΡΑΕ, όσο και με τη διοίκηση της ΔΕΠΑ, το αίτημα της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου προς τη ΡΑΕ έγινε στο πλαίσιο των διευκρινήσεων που ζήτησαν οι υποψήφιοι αγοραστές του 35% της επιχείρησης, για το καθεστώς λειτουργίας της αγοράς αερίου στην Ελλάδα. Ωστόσο, η ΡΑΕ από την πλευρά της δεν δείχνει διατεθειμένη να αποδεχτεί τις αιτιάσεις της ΔΕΠΑ. Για το λόγο δε αυτό, έχει ετοιμάσει προτάσεις οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες αναγνωρίζουν μία αύξηση περίπου 3% στο μέσο τιμολόγιο, όχι όμως αυτό που ανακοινώθηκε τον Ιούνιο του 2002, αλλά αυτό που είχε προσδιορίσει ως δίκαιο, η ίδια η ΡΑΕ και όχι η ΔΕΠΑ, δηλαδή περίπου 8,4 δραχμές ανά κυβικό. Μέχρι στιγμής, πάντως, κανένα κείμενο δεν έχει οριστικοποιηθεί και το αίτημα της ΔΕΠΑ δεν έχει ικανοποιηθεί. Όπως επισημαίνει εξάλλου στη «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, Αριστείδης Βακιρλής, αυτό που ζητείται είναι η σύνταξη υπουργικής απόφασης η οποία θα προβλέπει ακριβώς την τιμολογιακή πολιτική της επιχείρησης για χρήση του δικτύου της. Από τη στιγμή δε, που η καθυστέρηση κατασκευής νέων μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, οι οποίες θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο φυσικό αέριο, καθυστερεί αντιστοίχως και την αύξηση της κατανάλωσης, θα πρέπει να αναπροσαρμοσθούν αντιστοίχως και τα τιμολόγια χρήσης του δικτύου. Το θέμα εν μέρει τακτοποιήθηκε νομοθετικά, με μετάθεση της ημερομηνία ισχύος των νέων τιμολογίων από 1ης Ιανουαρίου 2005 στην 1η Ιουλίου 2005, οπότε υπολογίζεται ότι θα λειτουργούν οι δύο νέες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, δηλαδή των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη και της ΔΕΗ στο Λαύριο. Σημασία έχει, πάντως, ότι η εκκρεμότητα με τον προσδιορισμό του ακριβούς πλαισίου θα έπρεπε να έχει λήξει πριν από την ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για το 35% της ΔΕΠΑ, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες που διοχετεύθηκαν στον Τύπο, οι ασάφειες στη λειτουργία της αγοράς, απετέλεσαν την αιτία για την αποχώρηση από το διαγωνισμό της γερμανικής Ρουζ Γκαζ. Οσο δε για την ισπανική Γκαζ Νατουράλ η οποία υπέβαλε προσφορά, όπως έχει ήδη γράψει η «Ν», αυτή περιλαμβάνει όρους, μέσα στους οποίους περιλαμβάνεται και η παροχή εγγυήσεων για σταθερό πλαίσιο τιμολογίων. (Από την εφημερίδα Ναυτεμπορική 10/10/03)