Παρά την πτώση στην κατανάλωση αερίου το 2009 λόγω της οικονομικής κρίσης, μια γενικότερη μείωση δεν θεωρείται πιθανή ως το 2012, σύμφωνα με τον Βούλγαρο ειδικό στη γεωπολιτική, Πλάμεν Ντιμιτρώφ. Μιλώντας για τη θέση της Βουλγαρίας στον ευρωασιατικό ενεργειακό χάρτη, ο επιστήμονας τόνισε ότι δεν είναι ρεαλιστικό να περιμένουμε ότι ο αγωγός Nabucco θα ξεκινήσει τη λειτουργία του πριν το 2016.

Παρά την πτώση στην κατανάλωση αερίου το 2009 λόγω της οικονομικής κρίσης, μια γενικότερη μείωση δεν θεωρείται πιθανή ως το 2012, σύμφωνα με τον Βούλγαρο ειδικό στη γεωπολιτική, Πλάμεν Ντιμιτρώφ. Μιλώντας για τη θέση της Βουλγαρίας στον ευρωασιατικό ενεργειακό χάρτη, ο επιστήμονας τόνισε ότι δεν είναι ρεαλιστικό να περιμένουμε ότι ο αγωγός Nabucco θα ξεκινήσει τη λειτουργία του πριν το 2016.

Ο κ. Ντιμίτρωφ είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Bulgarian Geopolitics Society και προχώρησε στην πρόβλεψη αυτή στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που διοργάνωσε το Τμήμα Ιστορίας της Επιστημονικής Ένωσης της Βουλγαρίας.

Οι διαπιστώσεις αυτές σημαίνουν, σύμφωνα με τον ίδιο, ότι η χώρα δεν θα επιτύχει στο μεταξύ έναν ικανοποιητικό βαθμό διαφοροποίησης της παροχής. Συνεπώς, η Βουλγαρία χρειάζεται να εξασφαλίσει ότι οι ενδοσυστημικές οδοί που τη συνδέουν με την Ελλάδα και τη Ρουμανία πρέπει να αναπτυχθούν πιο γρήγορα.

Η Ε.Ε. είχε υποσχεθεί μερική χρηματοδότηση αυτών των οδών, σημείωσε ο κ. Ντιμιτρώφ και πρόσθεσε ότι και άλλοι ενδιαφερόμενοι εκτός της Βουλγαρίας, της Ρωσίας και της Ελλάδας πρέπει να πάρουν μέρος στον αγωγό πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη.

Η οντότητα που επηρεάζεται περισσότερο από τη μείωση της κατανάλωσης αερίου είναι η Gazprom, όπως τόνισε. Οι εξαγωγές της προς τις ευρωπαϊκές χώρες έχουν συρρικνωθεί σημαντικά, ενώ η παροχή προς την εγχώρια αγορά της Ρωσίας έχει μειωθεί ακόμα πιο δραματικά.

Σχεδόν τα δύο τρίτα της παραγωγής της Gazprom πωλούνται εντός της Ρωσίας, δήλωσε. Η αγορά της θα ανακάμψει πιο αργά από ότι η υπόλοιπη Ευρώπη, συνεπώς το πρόβλημα της εταιρείας στα επόμενα χρόνια θα είναι η ανεύρεση νέων πελατών, παρά νέων πηγών αερίου.

Μιλώντας για τις δυσκολίες σε άλλους τομείς, ο κ. Ντιμιτρώφ επισήμανε πως οι εντάσεις μεταξύ Κιέβου και Μόσχας για την παροχή αερίου παραμένουν και δεν εξαρτώνται από τη βραχυπρόθεσμη πολιτική αλλαγή στην Ουκρανία. Δήλωσε σχετικά:

«Είναι παραίσθηση να πιστεύει κανείς ότι η ένταση θα εξαφανιστεί ή θα μειωθεί αν ένας υποψήφιος, φιλικός προς τους Ρώσους κερδίσει τις εκλογές αυτού του μήνα στην Ουκρανία. Αυτό είναι ένα δομικό πρόβλημα το οποίο θα συνεχιστεί επί μακρόν και η απειλή των ακανόνιστων προμηθειών φυσικού αερίου θα παραμείνει».