Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Μανταλένα Πίου που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ, στο δεύτερο μεγαλύτερο προμηθευτή φυσικού αερίου της εγχώριας αγοράς αναδεικνύεται η Τουρκία, μετά την εμπορική συμφωνία που αναμένεται να υπογράψουν αύριο, Τρίτη, η ΔΕΠΑ και η κρατική εταιρεία αερίου Botas. H σύμβαση αφορά στην προμήθεια 750 εκατ. κυβικών μέτρων αερίου από την Τουρκία για 15 χρόνια και είναι ίσως η μεγαλύτερη εμπορική συμφωνία ανάμεσα στις δύο χώρες, καθώς σε αξία υπερβαίνει το 1,2 δις. ευρώ. Το αέριο θα μεταφέρεται μέσω του ελληνοτουρκικού αγωγού, ο οποίος προγραμματίζεται να λειτουργήσει το 2006. Το «παρών» στην υπογραφή, εκτός από τη διοίκηση των δύο εταιρειών, θα δώσει ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Ακης Τσοχατζόπουλος, ο οποίος μεταβαίνει την Τρίτη στην Αγκυρα για το σκοπό αυτό, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι από τουρκικής πλευράς θα παρίσταται ο πρωθυπουργός κ. Ταγίκ Ερντογάν. Το αέριο προορίζεται για τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς. Βασικός προμηθευτής της ΔΕΠΑ παραμένει η ρωσική εταιρεία Gazexport (θυγατρική της Gazprom), με 2,24 δις. κ.μ. ετησίως, τα οποία μπορούν να φθάσουν στα 2,8 δις. κ.μ. ως το 2008. Από την αλγερινή Sonatrach, η ΔΕΠΑ προμηθεύεται υγροποιημένο αέριο, της τάξης του 0,51-0,68 δις. κ.μ. ετησίως. Ο αγωγός Ελλάδος-Τουρκίας αργότερα θα συνδεθεί με τον αγωγό Ελλάδος-Ιταλίας, για την τροφοδοσία της ευρωπαϊκής αγοράς με αέριο από τις χώρες της Κασπίας και της Μέσης Ανατολής. Γι’ αυτό το λόγο η χωρητικότητα του ελληνο-τουρκικού αγωγού σχεδιάζεται από 11 bcm έως 18 bcm, ετησίως. Το συνολικό μήκος του αγωγού θα φθάσει τα 285 χλμ. Η ελληνική πλευρά θα κατασκευάσει τα 85 χλμ (Αλεξανδρούπολη-Κήποι) και έναν 200 χλμ., εκ των οποίων μεγάλο μέρος θα είναι υποθαλάσσιο. Η κατασκευή ξεκινά στις αρχές του 2004 και θα έχει ολοκληρωθεί το 2006. Ο αγωγός Τουρκίας-Ελλάδος-Ιταλίας έχει ενταχθεί στα προγράμματα ταχείας εκκίνησης της ΕΕ (quick start) και θα συνχρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 900 εκατ. ευρώ και η ολοκλήρωσή του τοποθετείται το 2010.