Κόνι Χέντεργκααρντ: Δέσμευση της Ε.Ε για Μείωση των Εκπομπών Διοξειδίου του Άνθρακα

Κόνι Χέντεργκααρντ: Δέσμευση της Ε.Ε για Μείωση των Εκπομπών Διοξειδίου του Άνθρακα
Εnergia.gr
Σαβ, 16 Ιανουαρίου 2010 - 13:29
H υποψήφια για το αξίωμα της Επιτρόπου Κλιματικής Δράσης κ. Κόνι Χέντεγκααρντ, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τάχθηκε υπέρ της ταχείας δέσμευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για βαθύτερες μειώσεις των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, διατηρώντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα άσκησης πίεσης προς τους υπόλοιπους ρυπαντές να ακολουθήσουν στα βήματά της.
H υποψήφια για το αξίωμα της Επιτρόπου Κλιματικής Δράσης κ. Κόνι Χέντεγκααρντ, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τάχθηκε υπέρ της ταχείας δέσμευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για βαθύτερες μειώσεις των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, διατηρώντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα άσκησης πίεσης προς τους υπόλοιπους ρυπαντές να ακολουθήσουν στα βήματά της.

Διεκδικώντας την έγκριση της υποψηφιότητάς της, η Δανέζα Κόνι Χέντεγκααρντ είπε ότι "θα ήθελα να κινηθούμε προς τη μείωση των εκπομπών κατά 30% το 2020, σε σχέση με το 1990", αλλά επέμεινε στη σημερινή διαπραγματευτική στρατηγική της ΕΕ να θέτει προϋποθέσεις στην προσφορά της ώστε να διατηρήσει τη δυνατότητα άσκησης πιέσεων.

Η κ. Χέντεγκααρντ είπε επίσης ότι η ΕΕ πρέπει να επικεντρωθεί στις πράσινες βιομηχανίες για μην χάσει το πλεονέκτημα που έχει σήμερα να προπορεύεται των διεθνών ανταγωνιστών της.

"Δεν πρόκειται για μια ημερήσια διάταξη αντιαναπτυξιακή, μια ημερήσια διάταξη κατά της απασχόλησης. Πρόκειται για το αντίθετο. Αν κωλυσιεργούμε, η Ευρώπη θα χάσει. Θα απολέσει ανάπτυξη, θέσεις εργασίας, πλούτο", τόνισε η Δανέζα υποψήφιος.

Η ίδια προειδοποίησε ότι "η Κίνα κινείται. Και κινείται γρήγορα. Οι ΗΠΑ λαμβάνουν πλέον το μήνυμα και κινούνται γρήγορα στους τομείς της ενεργειακής αποδοτικότητας και τεχνολογίας. Το ίδιο η Ιαπωνία, η Βραζιλία και η Ινδία. Με άλλα λόγια, τα οχυρά της Ευρώπης αντιμετωπίζουν προκλήσεις".

 Υποχρεώνοντας τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν περισσότερα αυτοκίνητα και φορτηγά με καύσιμα υψηλότερης αποδοτικότητας θα συντελέσουμε, επίσης, στην εξασφάλιση θέσεων εργασίας και θα περιορίσουμε την ανάγκη για ακριβές εισαγωγές πετρελαίου, επεσήμανε η κ. Χέντεγκααρντ.

Υποσχέθηκε, παράλληλα, ρυθμίσεις όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων από τα φορτηγά - "θα υπάρξει κάποια πρωτοβουλία σχετικά με τα φορτηγά, αυτό θα είναι ένα από τα πρώτα που θα γίνουν" - και είπε ότι χρήζουν αναθεώρησης οι υφιστάμενες ρυθμίσεις για τη μείωση των εκπομπών από τα καινούργια αυτοκίνητα.

"Αυτό είναι ένα πεδίο όπου η τεχνολογία κινείται γρήγορα, πολύ γρήγορα", είπε η Δανέζα υποψήφιος.

Τήρησε, ωστόσο, επιφυλακτική στάση, ως προς την παραγωγή ενέργειας με καύση λιθανθράκων.

"Δεν πρέπει να δείξουμε σπουδή εδώ", είπε η κ. Χέντεγκααρντ, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την επιβολή νέων προτύπων στις καινούργιες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής από λιθάνθρακες. "Αν έχουμε πρότυμα απόδοσης, πώς μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι ορισμένες χώρες δεν θα παρατείνουν το χρόνο ζωής των παλαιότερων μονάδων", αναρωτήθηκε η Δανέζα υποψήφιος.

Είπε, τέλος, ότι θα πιέσει για την επέκταση του Συστήματος Εμπορίας Ρύπων της ΕΕ (ETS) στο εξωτερικό, αναβαθμίζοντάς το σε μια αγορά άνθρακα που θα καλύπτει όλο το εύρος του ΟΟΣΑ.

"Θα εργαστώ σκληρά για να επιτύχω τη δημιουργία, μέχρι το 2015, μιας διεθνούς αγοράς άνθρακα που θα καλύπτει όσο περισσότερες χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ είναι δυνατόν. Στόχος μου είναι να συνδέσω το ETS της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις ΗΠΑ. Αν είναι δυνατόν, μέχρι το 2015", τόνισε η Κόνι Χέντεγκααρντ.