Ερευνητές του Ιmperial College του Λονδίνου σε συνεργασία με εννέα επιστημονικά ινστιτούτα και μεγάλες εταιρείες από όλη την Ευρώπη (π.χ. η αυτοκινητοβιομηχανία Volvo) ανέπτυξαν ένα νέο υλικό για την αποθήκευση και τη μετάδοση της ηλεκτρικής ενέργειας. Θα μπορεί να την αποθηκεύει και να τη μεταδίδει με τρόπο ανάλογο με εκείνο των μπαταριών, ενώ ταυτόχρονα θα είναι εξαιρετικά ελαφρύ.

Ερευνητές του Ιmperial College του Λονδίνου σε συνεργασία με εννέα επιστημονικά ινστιτούτα και μεγάλες εταιρείες από όλη την Ευρώπη (π.χ. η αυτοκινητοβιομηχανία Volvo) ανέπτυξαν ένα νέο υλικό για την αποθήκευση και τη μετάδοση της ηλεκτρικής ενέργειας. Θα μπορεί να την αποθηκεύει και να τη μεταδίδει με τρόπο ανάλογο με εκείνο των μπαταριών, ενώ ταυτόχρονα θα είναι εξαιρετικά ελαφρύ. Το υλικό αυτό είναι 100% συνθετικό και ανάμεσα στα άλλα διαθέτει ανθρακονήματα που προσφέρουν εξαιρετική αντοχή, ενώ προσθέτουν λίγο βάρος στη συνολική κατασκευή.

Το νέο υλικό θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον στην κατασκευή πολύ ελαφρών αντικειμένων που χρησιμοποιούν μπαταρίες, από κινητά τηλέφωνα και φορητούς υπολογιστές ως και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα μπορούσε να αντικαταστήσει μεταλλικά μέρη ενός ηλεκτρικού οχήματος, όπως η οροφή, το καπό, τα φτερά και οι πόρτες. Σύμφωνα με τους ερευνητές, η μείωση του βάρους των οχημάτων με τη χρήση του νέου υλικού είναι της τάξεως του 15%. Για παράδειγμα, το Τesla Roadster, ένα σπορ αυτοκίνητο που κινείται με ηλεκτρική ενέργεια και ζυγίζει 1,2 τόνους, αν κατασκευαζόταν με το νέο υλικό δεν θα ζύγιζε πάνω από 750 κιλά.

(από την εφημερίδα «Το Βήμα», 18/2/2010)