Ανθεκτικές στην οικονομική κρίση εμφανίζονται αρκετές εμπορικές επιχειρήσεις και κυρίως όσες ανήκουν στους κλάδους των σούπερ μάρκετ, των πετρελαιοειδών και των φαρμάκων. Σύμφωνα με την έρευνα της Stat Bank «Diamonds vs Crisis» ακόμη και σε κλάδους που γνωρίζουν σημαντική υποχώρηση τζίρου, υπάρχουν εταιρείες που καταφέρνουν να διατηρήσουν τις δυνάμεις τους, να διευρύνουν τα μερίδια αγοράς, αλλά και να συγκρατήσουν την κερδοφορία τους
Ανθεκτικές στην οικονομική κρίση εμφανίζονται αρκετές εμπορικές επιχειρήσεις και κυρίως όσες ανήκουν στους κλάδους των σούπερ μάρκετ, των πετρελαιοειδών και των φαρμάκων. Σύμφωνα με την έρευνα της Stat Bank «Diamonds vs Crisis» ακόμη και σε κλάδους που γνωρίζουν σημαντική υποχώρηση τζίρου, υπάρχουν εταιρείες που καταφέρνουν να διατηρήσουν τις δυνάμεις τους, να διευρύνουν τα μερίδια αγοράς, αλλά και να συγκρατήσουν την κερδοφορία τους.

Στην πρώτη δεκάδα

Χαρακτηριστικό της ισχύος του κλάδου των σούπερ μάρκετ είναι ότι στον κατάλογο της Stat Bank με 148 εμπορικές επιχειρήσεις, τις δύο πρώτες θέσεις με βάση τον κύκλο εργασιών και τα κέρδη τους καταλαμβάνουν η Carrefour-Μαρινόπουλος και η Α-Β Βασιλόπουλος. Στις δέκα πρώτες θέσεις της ίδιας λίστας περιλαμβάνονται τρεις ακόμη αλυσίδες σούπερ μάρκετ, η Σκλαβενίτης, η Μετρό ΑΕΒΕ και η Μασούτης.

Ισχυρές αντοχές επιδεικνύουν και οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, καθώς τέσσερις εκπρόσωποι του κλάδου βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα. Πρόκειται για τη MAMIDOIL-JETOIL, την ΑΙΓΑΙΟΝ ΟΪΛ, την AVIN και τη Revoil. Τη δεκάδα συμπληρώνει η Kosmocar, παρά το γεγονός ότι ο κλάδος του αυτοκινήτου έχει πληγεί ιδιαιτέρως από την οικονομική κρίση. Για την αγορά φαρμάκου το κυρίαρχο ζήτημα είναι οι επερχόμενες αλλαγές στο τρόπο τιμολόγησης αλλά και η εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Στις εταιρείες που ξεχώρισαν τα τελευταία χρόνια περιλαμβάνονται οι φαρμακευτικές GENESIS PHARMA και η ΚΛΕΒΑ, καθώς και ο Προμηθευτικός Συνεταιρισμός Φαρμακοποιών Αττικής και ο αντίστοιχος του Πειραιά (Πειφασύν).

Ισχυρή κερδοφορία, παρά τις μικρές απώλειες, εξακολουθούν να παρουσιάζουν επιχειρήσεις από τον χώρο των καλλυντικών όπως οι Estee Lauder και η Χόντος. Ενας από τους πλέον ευαίσθητους κλάδους στον χώρο του εμπορίου είναι αυτός της ένδυσης. Ωστόσο, επιχειρήσεις όπως τα Αττικά Πολυκαταστήματα βελτίωσαν τη θέση τους στην αγορά ενώ εισαγωγείς με ισχυρά σήματα όπως η Puma διατηρούν τους τζίρους και τα υψηλά περιθώρια κέρδους. Μικρότεροι παίκτες αναπτύσσονται, όπως η SARKK (Τommy Hilfiger) η οποία ανέβασε τα μερίδια αγοράς και τα έσοδα, βελτιώνοντας παράλληλα την κερδοφορία της.

Εισηγμένες όπως η Fashion Box προχωρούν σε αλλαγές στην τιμολογιακή αλλά και την πιστωτική πολιτική τους προκειμένου να θωρακιστούν απέναντι στη συγκυρία. Υπάρχουν και περιπτώσεις εμπόρων πολυτελών ειδών που δείχνουν αντιστάσεις, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Rolex.

Οι 10 Πρώτες Εμπορικές Επιχειρήσεις που Αντιστέκονται στην Κρίση

(από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 05/03/2010)