Σε περίπτωση ατυχήματος πλησίον της ακτής της ευρύτερης περιοχής της Αλεξανδρούπολης και σε περίπτωση νηνεμίας, το πετρέλαιο θα κινηθεί προς ανατολάς. Αναλόγως δε της έντασης του ανέμου θα είναι και η ταχύτητα της κίνησης της πετρελαιοκηλίδας, με μεγαλύτερη ταχύτητα προς ανατολάς από την περίπτωση μετακίνησης προς άλλη κατεύθυνση.
Σε περίπτωση ατυχήματος πλησίον της ακτής της ευρύτερης περιοχής της Αλεξανδρούπολης και σε περίπτωση νηνεμίας, το πετρέλαιο θα κινηθεί προς ανατολάς. Αναλόγως δε της έντασης του ανέμου θα είναι και η ταχύτητα της κίνησης της πετρελαιοκηλίδας, με μεγαλύτερη ταχύτητα προς ανατολάς από την περίπτωση μετακίνησης προς άλλη κατεύθυνση.

Αυτό προκύπτει από την «Ερευνητική - Εργαστηριακή - Ωκεανογραφική Μελέτη Βορειοανατολικού Αιγαίου» που εκπονήθηκε από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, κατόπιν προγραμματικής σύμβασης με το νομαρχιακό διαμέρισμα Εβρου.

Η μελέτη παρουσιάστηκε στην Αλεξανδρούπολη από τον καθηγητή του Τμήματος Επιστημών Θαλάσσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Ζερβάκη Βασίλειο, ενώ παραβρέθηκαν νομαρχιακοί σύμβουλοι, μέλη της επιτροπής Νομού Εβρου για το έργο «Αγωγός Πετρελαίου Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη» και υπηρεσιακοί παράγοντες.

Σε δηλώσεις του ο κ. Ζερβάκης εξήγησε ότι κοντά στην ακτή, η κίνηση των θαλάσσιων ρευμάτων καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τον άνεμο, ο οποίος γεννά ρεύματα από μόνος του, ανεμογενές ρεύμα, αλλά και μέσω του κύματος, το ονομαζόμενο κυματογενές, με συνήθη πορεία παράλληλη με την ακτή. Επειδή δε στην περιοχή της μελέτης το σύνηθες ρεύμα είναι προς ανατολάς, όταν συμπίπτει με προς ανατολάς ανεμογενές, είναι πολύ έντονο.

Ειδικότερα, η μελέτη αφορά στη συμπεριφορά των θαλάσσιων ρευμάτων του Θρακικού Πελάγους και των ανέμων σε όλη τη διάρκεια του έτους και στα αποτελέσματα αυτής θα στηριχθεί η μελέτη για την πολιτική προστασία προς αντιμετώπιση ενδεχόμενου ατυχήματος από τον αγωγό, αν αυτός κατασκευαστεί ή από οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα υπάρχει στο Θρακικό Πέλαγος.

Οπως μάλιστα τόνισε ο Νομάρχης Εβρου, Νίκος Ζαμπουνίδης, η μελέτη μπορεί να αξιοποιηθεί και από άλλους φορείς ακόμη και από επενδυτές, ενώ τη χαρακτήρισε σημαντικό περιουσιακό στοιχείο για τον Εβρο και για τη Θράκη γενικότερα.

Σε ό,τι αφορά τον αγωγό, ο νομάρχης εκτίμησε πως υπάρχει και πάλι μια κινητικότητα μετά τις ρωσικές απειλές προς τη Βουλγαρία για την ενεργοποίηση των ρητρών της συμφωνίας, ενώ, όπως πρόσθεσε, υπάρχει ενδιαφέρον αμερικανικών εταιρειών για το ποσοστό των Βουλγάρων στο κατασκευαστικό κομμάτι.
(από την εφημερίδα "Ναυτεμπορική", 17/7/2010)