Τα ακριβότερα καύσιμα για τις μεταφορές έγιναν αιτία να αυξηθεί ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη, σε ετήσια βάση, στο 1,7% τον Ιούλιο, στο υψηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2008, από 1,4% τον αμέσως προηγούμενο μήνα. Ωστόσο, οι ρυθμοί αύξησης των τιμών αναμένεται να επιβραδυνθούν το β΄ εξάμηνο του έτους, λόγω περικοπών στους προϋπολογισμούς των χωρών
Τα ακριβότερα καύσιμα για τις μεταφορές έγιναν αιτία να αυξηθεί ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη, σε ετήσια βάση, στο 1,7% τον Ιούλιο, στο υψηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2008, από 1,4% τον αμέσως προηγούμενο μήνα. Ωστόσο, οι ρυθμοί αύξησης των τιμών αναμένεται να επιβραδυνθούν το β΄ εξάμηνο του έτους, λόγω περικοπών στους προϋπολογισμούς των χωρών. Ο πληθωρισμός αυξήθηκε λόγω της αύξησης του πληθωρισμού στην τιμή των καυσίμων (από 6,2%, σε 8,1%), καθώς και εξαιτίας της αύξησης του πληθωρισμού στις τιμές τροφίμων (σε 0,80%, από 0,2%).

Επίσης, και ο δομικός πληθωρισμός αυξήθηκε, από 0,9%, σε 1%, κυρίως λόγω των αυξήσεων στον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) στην Ισπανία, την Πορτογαλία, την Ελλάδα και τη Φινλανδία.

Πρόβλεψη

Τα στοιχεία για τον ετήσιο πληθωρισμό ήταν σύμφωνα με την προηγούμενη πρόβλεψη της Eurostat, καθώς και σε ευθυγράμμιση με τις προσδοκίες της αγοράς, παρόλο που αναλυτές είχαν προβλέψει μεγαλύτερη μηνιαία υποχώρηση του δείκτη για τον πληθωρισμό, κατά 0,4%.

O Νικ Κουίνς, της ABN Amro, δήλωσε ότι τα στοιχεία για τον πληθωρισμό επιβεβαιώνουν τα σενάρια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, που προβλέπει ήπιες πληθωριστικές τάσεις τους επόμενους μήνες, το οποίο σημαίνει ότι δεν υπάρχει βιασύνη να αυξηθούν τα επιτόκια στην περιοχή.

Δείκτης Τιμών Καταναλωτή στην Ευρωζώνη


(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", 17/08/2010)