Πρωτοποριακό Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος που Μεταμορφώνεται Ανέπτυξαν Κύπριοι Ερευνητές

Πρωτοποριακό Μη Επανδρωμένο Αεροσκάφος που Μεταμορφώνεται Ανέπτυξαν Κύπριοι Ερευνητές
energia.gr
Σαβ, 11 Σεπτεμβρίου 2010 - 01:19
Κύπριοι ερευνητές ανέπτυξαν ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος, το οποίο είναι σε θέση να πετά σε ακραίες καιρικές συνθήκες, αλλάζοντας τη μορφή του. Με τον τρόπο αυτό μπορεί να συνδράμει σε επιχειρήσεις διάσωσης και αναγνώρισης, σε σημεία που τα παραδοσιακά αεροσκάφη δεν μπορούν, δίχως να θέτει σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή.

Κύπριοι ερευνητές ανέπτυξαν ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος, το οποίο είναι σε θέση να πετά σε ακραίες καιρικές συνθήκες, αλλάζοντας τη μορφή του. Με τον τρόπο αυτό μπορεί να συνδράμει σε επιχειρήσεις διάσωσης και αναγνώρισης, σε σημεία που τα παραδοσιακά αεροσκάφη δεν μπορούν, δίχως να θέτει σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή.

Ο Δρ. Μιχάλης Αμπρικίδης, συντονιστής του προγράμματος που αναπτύσσει η εταιρεία Δαίδαλος και το Κέντρο Υπολογισμού Δυναμικής των Ρευστών του Ισραήλ, σημειώνει ότι «σε ακραίες καιρικές συνθήκες, αυτό το ASARP ( Airborne Search and Rescue Platform – Πλατφόρμα Εναέριου Εντοπισμού και Διάσωσης) μπορεί να παραμείνει εν πτήση όταν τα άλλα UAV δεν μπορούν».

Το πρόγραμμα λαμβάνει χρηματοδότηση από την Ε.Ε., με προοπτική το αεροσκάφος να είναι έτοιμο από το 2011. Θα είναι σε θέση να αλλάξει το σχήμα των φτερών του με βάση τους ανέμους που δέχεται. Το κατορθώνει αυτό μέσω της χρήσης «αεροσερβοελαστικών» μηχανισμών, οι οποίοι δονούνται αυτόματα σε διαφορετικές συχνότητες προκειμένου να αντισταθμίσουν την ισχύ των ανέμων.

Ο κ. Αμπρικίδης περιγράφει την τεχνολογία ως εξής:

«Υπάρχει ένας ελεγκτής PID στο αεροπλάνο, ο οποίος δέχεται τα δεδομένα από τους αισθητήρες και στέλνει εντολές στους μηχανισμούς των φτερών ώστε να γίνονται οι απαραίτητες διορθώσεις στην κίνηση».

Το ASARP μπορεί να μεταφερθεί μέσα σε ειδικά κουτιά και να συναρμολογηθεί εντός 30 λεπτών. Το άνοιγμα των φτερών του αγγίζει τα 5 μέτρα, η μήκος της ατράκτου τα 4 μέτρα και το ωφέλιμο βάρος φτάνει τα 70-75 κιλά. Κατασκευάστηκε με βάση εξοπλισμό ο οποίος είναι εμπορικά διαθέσιμος στην αγορά. Το πρωτότυπο ήδη έχει δοκιμαστεί στην Κύπρο σε ανέμους ταχύτητας 65χμ/ώρα.