Το κινεζικής κατασκευής πειραματικό τρένο υπερ-υψηλών ταχυτήτων CRH380A, που θα συνδέει στο μέλλον το Πεκίνο με τη Σαγκάη, έφθασε στην ανώτατη ταχύτητα των 486,1 χιλιομέτρων την ώρα κατά τη διάρκεια πειραματικής διαδρομής, καταρρίπτοντας το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για συμβατικό μέσον σταθερής τροχιάς
Το κινεζικής κατασκευής πειραματικό τρένο υπερ-υψηλών ταχυτήτων CRH380A, που θα συνδέει στο μέλλον το Πεκίνο με τη Σαγκάη, έφθασε στην ανώτατη ταχύτητα των 486,1 χιλιομέτρων την ώρα κατά τη διάρκεια πειραματικής διαδρομής, καταρρίπτοντας το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για συμβατικό μέσον σταθερής τροχιάς. Αλλα τρένα σε άλλα μέρη του κόσμου έχουν σημειώσει μεγαλύτερες ταχύτητες, όπως το ειδικά διαμορφωμένο γαλλικό TGV με 574,8 χλμ. το 2007 και το ιαπωνικό τρένο μαγνητικής εναιώρησης που έφθασε τα 581 χλμ. την ώρα το 2003.

Το προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας συμβατικού συρμού κατείχε και πάλι η Κίνα, με τη δοκιμαστική διαδρομή της υπερταχείας Σαγκάη-Χανζού στις 28 Σεπτεμβρίου, που έφθασε τα 416,6 χιλιόμετρα την ώρα.

Η γραμμή Πεκίνου-Σαγκάης θα διασχίζει επτά κινεζικές επαρχίες και δεκάδες δήμους μεταξύ των δύο μεγαλουπόλεων, ενώ θα συνδέει τον Δακτύλιο του Μποχάι, που είναι το επίνειο του Πεκίνου, με το Δέλτα του Ποταμού των Μαργαριταριών, τις δύο κινητήριες δυνάμεις της κινεζικής οικονομίας.

24 σταθμοί σε 1.318 χλμ.

Η γραμμή θα διαθέτει 24 σταθμούς στα 1.318 χιλιόμετρα από τον Νότιο Σιδηροδρομικό Σταθμό της κινεζικής πρωτεύουσας μέχρι τον Σταθμό Χονγκτσιάο της Σαγκάης.

Η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής κατέρριψε και άλλα δύο ρεκόρ: εκείνο των πιο σύγχρονων μέσων σήμανσης της γραμμής και τηλεπικοινωνίας μεταξύ συρμών και σταθμαρχείου, ενώ η ολοκλήρωση της γραμμής φέρνει την Κίνα στην πρώτη θέση παγκοσμίως σε ό,τι αφορά το συνολικό μήκος σιδηροδρομικών γραμμών υπερταχειών, με 7.531 χλμ. Ο συρμός που χρησιμοποιήθηκε στη χθεσινή δοκιμαστική διαδρομή και φέρει το όνομα «Αρμονία», περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό τεχνολογικών καινοτομιών που θα εισάγει η Κίνα στο σιδηροδρομικό στερέωμα, ενώ πρόκειται για τον ίδιο συρμό που κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ ταχύτητας τον Σεπτέμβριο, με 416,6 χλμ. την ώρα.

Την ανώτατη ταχύτητά του κατέγραψε το τρένο μεταξύ της πόλης Ζαοζουάνγκ της επαρχίας Σαντόνγκ και της πόλης Μπενγκμπού της επαρχίας Ανχούι στην Ανατολική Κίνα. Η γραμμή αναμένεται να λειτουργήσει μέσα στο 2012 και θα μειώσει στο ήμισυ τον χρόνο της διαδρομής μεταξύ Πεκίνου και Σαγκάης με διάρκεια πέντε ωρών.

Το συνολικό κόστος του έργου έφτασε τα 32,5 δισ. δολάρια και αποτελεί μέρος της κρατικής προσπάθειας για διασύνδεση των μεγαλύτερων μεγαλουπόλεων της Κίνας με υπερταχείες σιδηροδρομικές γραμμές, που θα περιορίσουν τον μεγάλο συνωστισμό που παρατηρείται στους κινεζικούς σιδηρόδρομους.