Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες η Τουρκία προτίθεται να αρχίσει σύντομα την κατασκευή δύο νέων αγωγών πετρελαίου με σκοπό να μειωθεί η κίνηση δεξαμενόπλοιων στα στενά του Βοσπόρου, τα Δαρδανέλια και τη Θάλασσα του Μαρμαρά, ανακοίνωσε ο υπουργός Ενέργειας και Φυσικών Πόρων Χιλμί Γκιουλέρ. Η μείωση του αριθμού των δεξαμενόπλοιων που διαπλέουν τα στενά και είναι δεκάδες σε καθημερινή βάση αυτή τη στιγμή, θα περιορίσει τους κινδύνους καταστροφών οφειλόμενων στον ανθρώπινο παράγοντα, επισήμανε ο ίδιος. Ο πρώτος αγωγός θα συνδέει την Ιγκνεάντα στη Μαύρη θάλασσα με την πόλη Σάρος στο Αιγαίο, ενώ ο δεύτερος θα ξεκινάει από τη Σαμψούντα στη Μαύρη Θάλασσα και θα καταλήγει στο λιμάνι του Τσεϊχάν στη Μεσόγειο. Ο υπουργός διαβεβαίωσε ότι με τους αγωγούς αυτούς δεν θα υπάρξει ακύρωση των συμφωνιών μεταφοράς μέσω των στενών, αλλά επισήμανε ότι ο αυξανόμενος αριθμός των διερχόμενων δεξαμενόπλοιων αποτελεί οικολογική απειλή για τους κατοίκους των περιοχών γύρω από τα στενά και τη Θάλασσα του Μαρμαρά. Εάν υλοποιηθούν τ’ ανωτέρω σχέδια τίθεται σε πλήρη αμφισβήτηση το σχέδιο κατασκευής του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, παρατηρούν ενεργειακοί αναλυτές στην Αθήνα. Ως γνωστό το συγκεκριμένο σχέδιο το οποίο συζητείται πλέον σε τριμερή βάση (Ελλάς, Βουλγαρία, Ρωσία) έχει αντιμετωπίσει σοβαρές δυσκολίες στην υλοποίηση του καθ’ ότι δεν υπάρχουν ακόμη επαρκείς δεσμεύσεις από τις Ρωσικές εταιρείες πετρελαίου που θα προμηθεύουν το αργό στο τερμινάλ του Μπουργκάς. Ο 350 χλμ. αγωγός άρχισε να συζητείται πριν δέκα χρόνια και παρά το γεγονός ότι προχώρησε η λεπτομερής του μελέτη και υπάρχουν επιχειρηματικοί φορείς έτοιμοι να επενδύσουν στην κατασκευή του, το τελικό επιχειρηματικό σχήμα για την κατασκευή, διαχείριση και λειτουργία του αγωγού δεν έχει ακόμα διαμορφωθεί. Εάν εν τω μεταξύ προχωρήσει η κατασκευή των άνω Τουρκικών αγωγών τότε με μαθηματική ακρίβεια οδηγείται σε εγκατάλειψη το σχέδιο του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη.