Η μελέτη βιωσιμότητα ενός σταθμού φυσικού αερίου που προτείνεται να εγκατασταθεί στην περιοχή «Κορακιά», στην ίδια δηλαδή περιοχή που έχει αποφασισθεί να κατασκευαστεί σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με ντίζελ, φαίνεται να επιφέρει το «πάγωμα» των έργων μέχρις ότου να ολοκληρωθεί η μελέτη για το αν είναι βιώσιμη οικονομικά η πρώτη λύση. Η μελέτη για τον σταθμό με φυσικό αέριο πρόκειται να εκπονηθεί από αγγλική εξειδικευμένη εταιρεία, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2004 και, εφόσον αποδειχθεί ότι πράγματι είναι βιώσιμη και η εισήγηση για την κατασκευή θα είναι θετική, τότε θα εισαχθεί προς έγκριση στο περιφερειακό συμβούλιο. Σε αντίθετη περίπτωση βέβαια θα πρoχωρήσει η δημιουργία σταθμού ντίζελ (βλέπε σχετικό ρεπορτάζ στο energia.gr). Σύμφωνα με τη (πρώτη) μελέτη που συνετάχθη το 1997 το κόστος της εγκατάστασης –σε τιμές 1996- ανέρχεται σε 230-380 εκ. ευρώ 9110 έως 130 δις. δρχ.) ενώ το κόστος ηλεκτροπαραγωγής θα μειωθεί κατά 35%. «Δεν γίνεται να υπάρξουν δύο εγκαταστάσεις στον ίδιο χώρο, ούτε γίνεται μια εγκατάσταση να λειτουργεί με πετρέλαιο και φυσικό αέριο», ανέφερε με κατηγορηματικό τρόπο ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, κ. Π. Κάπρος, στη διάρκεια ενημερωτικής ημερίδας που πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Κρήτης. Σύμφωνα με τον κ. Κάπρο, η μονάδα θα χρειάζεται 500 εκατομμύρια και αργότερα 1.000 εκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου το χρόνο. Το φυσικό αέριο σε συμπιεσμένη υγρή κατάσταση θα μεταφέρεται με ειδικά πλοία από τις χώρες διάθεσης –Αίγυπτο, Λιβύη, Κατάρ- όπως γίνεται η μεταφορά και στη Ρεβυθούσα και θα αποθηκεύεται σε χώρο κοντά στη μονάδα παραγωγής και αεριοποιούμενο θα την τροφοδοτεί. Μείωση Ρύπων Σύμφωνα με τον κ. Κάπρο, ο σταθμός του φυσικού αερίου θα καλύψει μεγάλο μέρος των ενεργειακών αναγκών του νησιού και, μαζί με τον σταθμό παραγωγής στον Αθερινόλακκο, που είναι υπό κατασκευή, θα παρέχουν πλήρη επάρκεια. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να αποξηλωθούν σταδιακά ο σταθμός των Λινοπεραμάτων (με έτος πιθανής απόσυρσής του το 2008) καθώς και η μονάδα αεροστροβίλων της Ξυλοκαμάρας (παύση λειτουργίας το 2010 έως το 2015). Στα θετικά της μονάδας φυσικού αερίου καταγράφονται η μείωση κατά 80% των εκπεμπόμενων ρύπων και των σωματιδίων και η μείωση του συνολικού κόστους παραγωγής κάτι που θα φανεί στα τιμολόγια της ΔΕΗ. Απαντώντας σε παρατηρήσεις του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Μανόλη Στρατάκη, σε σχέση με το κόστος, ο κ. Κάπρος ανέφερε ότι σε ένα σταθμό με καύσιμο μαζούτ το κόστος θα είναι 80 ευρώ/μεγαβάτ ενώ, με το φυσικό αέριο, θα είναι 55 ευρώ/μεγαβάτ όσο είναι το κόστος και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Ο πρώην υπουργός, Νίκος Χριστοδουλάκης, στην τοποθέτηση που έκανε, ανέφερε ότι ακόμα και αν προταθεί η λύση του φυσικού αερίου, ο σταθμός δεν θα λειτουργήσει πριν από το 2010 και στο μεταξύ διάστημα πρέπει να ληφθούν μέτρα για το ενεργειακό πρόβλημα της τρέχουσας δεκαετίας και πρότεινε να επιταχυνθεί η κατασκευή του σταθμού στον Αθερινόκαλλο αλλά και της «Κορακιάς» οι οποίοι θα λειτουργούν με μαζούτ. Πολλές παρατηρήσεις για την πολιτική της ΔΕΗ έκανε και ο νομάρχης Χανίων Γ. Κατσανεβάκης, αλλά και ο δήμαρχος, κ. Βιρβιδάκης, ο οποίος επισήμανε ότι δεν έχει καταγραφεί σε καμιά απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου η μετεγκατάσταση της Ξυλοκαμάρας. Οι εκπρόσωποι της αγγλικής εταιρείας που ανέλαβε τη μελέτη του εργοστασίου παρουσίασαν στοιχεία για τις διαθέσιμες τεχνολογίες μεταφοράς και αποθήκευσης φυσικού αερίου.