Κόλπος του Μεξικού: Από τα Μπαλάκια του Γκολφ στην Απαγόρευση των Ερευνών Πετρελαίου

Κόλπος του Μεξικού: Από τα Μπαλάκια του Γκολφ στην Απαγόρευση των Ερευνών Πετρελαίου
energia.gr
Τετ, 26 Ιανουαρίου 2011 - 13:57
Οι πετρελαϊκές στις ΗΠΑ φαίνεται ότι δεν έχουν πείσει ακόμα την κυβέρνηση και τις αρχές για την δυνατότητά τους να προβούν σε ασφαλή εξόρυξη σε μεγάλα βάθη στη θάλασσα. Για τον λόγο αυτό, το υπουργείο Εσωτερικών της χώρας αρνείται να εκδώσει άδειες ερευνών σε βάθος άνω των 152 μέτρων, πράγμα που επηρεάζει σημαντικά τόσο την οικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων, όσο και την παραγωγή πετρελαίου.

Οι πετρελαϊκές στις ΗΠΑ φαίνεται ότι δεν έχουν πείσει ακόμα την κυβέρνηση και τις αρχές για την δυνατότητά τους να προβούν σε ασφαλή εξόρυξη σε μεγάλα βάθη στη θάλασσα. Για τον λόγο αυτό, το υπουργείο Εσωτερικών της χώρας αρνείται να εκδώσει άδειες ερευνών σε βάθος άνω των 152 μέτρων, πράγμα που επηρεάζει σημαντικά τόσο την οικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων, όσο και την παραγωγή πετρελαίου.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ο Κόλπος του Μεξικού παράγει περισσότερο αργό από ότι η Βρετανία και η Ινδονησία μαζί. Παράλληλα, αποφέρει έσοδα 2 δις δολαρίων σε τρίμηνη βάση για τις πετρελαϊκές. Σήμερα πάντως επικρατεί σύγχυση, αφού τα στελέχη των πετρελαϊκών δηλώνουν πως δεν ξέρουν τι ακριβώς περιμένει από αυτές η κυβέρνηση.

Τον Οκτώβριο ο αρμόδιος υπουργός είχε άρει την απαγόρευση στις έρευνες, θέτοντας αυστηρότερα κριτήρια, όπως την ικανότητα να περιοριστεί η οποιαδήποτε καταστροφή. Για τον σκοπό αυτό, η ExxonMobil χρησιμοποιεί πλέον το σύστημα ασφαλείας της εταιρείας Helix για το στόμιο των γεωτρήσεών της, το οποίο περιλαμβάνει πλοία, αντλίες και συσκευές ελέγχου της πίεσης. Οι αρχές όμως ισχυρίζονται πως το εν λόγω σύστημα δεν έχει συμπεριληφθεί σε καμία αίτηση για άδεια μέχρι στιγμής.

Η κατάσταση σίγουρα είναι ομιχλώδης και δεν συμφέρει ούτε τις ΗΠΑ, ούτε τις εταιρείες. Εάν για έναν χρόνο δεν εκδοθούν καθόλου άδειες ερευνών στον Κόλπο, αυτό θα μείωνε την παραγωγή στα τέλη της δεκαετίας κατά 680.000 βαρέλια ανά ημέρα, σύμφωνα με έρευνα της Wood Mackenzie, την οποία παρήγγειλε το Αμερικανικό Ινστιτούτο Πετρελαίου.

Το βέβαιο είναι πως η εικόνα έχει αλλάξει σε ένα βαθμό λόγο της ανικανότητας της ΒΡ στην περίπτωση του ατυχήματος στη γεώτρηση Μακόντο. Η εταιρεία είχε προσπαθήσει μεταξύ άλλων να κλείσει την γεώτρηση χρησιμοποιώντας αδρανή υλικά και μπαλάκια του γκολφ, σε μια από τις πολλαπλές προσπάθειες που ανέλαβε.

Προκειμένου να ανορθώσουν την εικόνα τους, οι ExxonMobil, ConocoPhillips, BP, Shell και Chevron ανακοίνωσαν ότι θα δημιουργήσουν έναν στολίσκο ειδικής ανάγκης, ο οποίος θα είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει άμεσα το όποιο ατύχημα στο μέλλον.