Πλήγμα στον κλάδο των αερομεταφορών έχει προκαλέσει η άνοδος στη τιμή των καυσίμων μετά από μια σχετικά καλή χρονιά πέρυσι. Ο ΙΑΤΑ αναμένει μία δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ανάπτυξης του διεθνούς όγκου επιβατών του κλάδου το 2011. Εκτιμά, ωστόσο, μία νέα κάμψη των κερδών του κλάδου σε 9,1 δις. δολάρια, κατά 40% σε ετήσια βάση.

Πλήγμα στον κλάδο των αερομεταφορών έχει προκαλέσει η άνοδος στη τιμή των καυσίμων μετά από μια σχετικά καλή χρονιά πέρυσι. Ο ΙΑΤΑ αναμένει μία δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ανάπτυξης του διεθνούς όγκου επιβατών του κλάδου το 2011. Εκτιμά, ωστόσο, μία νέα κάμψη των κερδών του κλάδου σε 9,1 δις. δολάρια, κατά 40% σε ετήσια βάση.

Ο διευθυντής του ΙΑΤΑ, Giovanni Bisignani, τονίζει πως «αυτό βασίστηκε σε μία τιμή του πετρελαίου Μπρεντ στα 84 δολ. το βαρέλι. Μία παρατεταμένη άνοδος της τιμής του πετρελαίου μπορεί να χαλάσει την γιορτή». Τονίζει, δε, πως τα καύσιμα αποτελούν το 27% του κόστους παραγωγής του κλάδου.

Σήμερα το Μπρεντ έχει αγγίξει τα 102 δολ, την στιγμή που οι επενδυτές παρακολουθούν με προσοχή τις εξελίξεις στην Αίγυπτο γιατί επηρεάζουν (λόγω Σουέζ) την τιμή του μαύρου χρυσού. «Για κάθε δολάριο αύξησης της μέσης τιμής του βαρελιού πετρελαίου στη διάρκεια της χρονιάς, οι αεροπορικές εταιρίες πρέπει να αντιμετωπίσουν 1,6 δις. δολ. πρόσθετα κόστη» διευκρινίζει ο M. Bisignani.

Το 2010, η εναέρια κυκλοφορία επιβατών σημείωσε άνοδο 8,2% σε ετήσια βάση, την ίδια ώρα που τα ναύλα παρουσίασαν αύξηση 20,6% σύμφωνα με τον ΙΑΤΑ.