Μπορεί να μοιάζει με παιδικό παιχνίδι καθώς κάνει βουτιές και πηγαινοέρχεται σε βάθος μεταξύ 30 και 150 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, αλλά ο Deep Green, ο υποβρύχιος «χαρταετός» που κατασκεύασε η σουηδική εταιρεία Minesto, αποτελεί την πρώτη σχετικά φθηνή και υψηλά αποτελεσματική εφαρμογή εκμετάλλευσης της παλιρροϊακής ενέργειας

Υποβρύχιος χαρταετός

Μπορεί να μοιάζει με παιδικό παιχνίδι καθώς κάνει βουτιές και πηγαινοέρχεται σε βάθος μεταξύ 30 και 150 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, αλλά ο Deep Green, ο υποβρύχιος «χαρταετός» που κατασκεύασε η σουηδική εταιρεία Minesto, αποτελεί την πρώτη σχετικά φθηνή και υψηλά αποτελεσματική εφαρμογή εκμετάλλευσης της παλιρροϊακής ενέργειας. Δεμένος στον πυθμένα και λικνιζόμενος από τα υποθαλάσσια ρεύματα, παράγει με την τουρμπίνα του 500 κιλοβάτ ακόμη και σε ήρεμη θάλασσα, ισχυρίζονται οι επικεφαλής της εταιρείας. Η πρώτη εγκατάσταση των «βαθυπράσινων» χαρταετών θα γίνει μέσα στο 2011 στα ανοιχτά των ακτών της Βόρειας Ιρλανδίας.

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο Antro

Ερχεται από την Ουγγαρία και βάζει τα γυαλιά στους δυτικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων: πανάλαφρο, υβριδικό, μπορεί να καταναλώσει φυτικά καύσιμα, διαθέτει ηλιακούς συλλέκτες στην οροφή για τη φόρτιση των μπαταριών και έχει και πετάλια, αν οι τρεις του επιβάτες θελήσουν να καταναλώσουν ακόμη λιγότερη ενέργεια ασκούμενοι. Κι αν οι επιβάτες είναι περισσότεροι, κανένα πρόβλημα: με μια τεχνική που θυμίζει... Τρανσφόρμερς, δύο Antro «κουμπώνουν» σε ένα, χωρητικότητας έξι ατόμων! Στην αγορά από το 2012.

(από την εφημερίδα "Ελευθεροτυπία")