Η αιγυπτιακή κρίση εισήλθε χθες σε μια πιο επικίνδυνη φάση της για την διεθνή κοινότητα και ιδίως για την Ευρώπη, καθώς χιλιάδες εργαζόμενοι στο κανάλι του Σουέζ ξεκίνησαν μια επ αόριστον απεργία. Θυμίζουμε πως το 5-7% των εισαγωγών πετρελαίου της Ευρώπης διέρχεται από τη συγκεκριμένη οδό. Αν το κανάλι του Σουέζ κλείσει, αυτό θα οδηγήσει αυτόματα σε καθυστερήσεις των παραδόσεων, αφού τα δεξαμενόπλοια θα αναγκαστούν να κάνουν τον κύκλο της Αφρικής. Η επίδραση μιας τέτοιας εξέλιξης για τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου θα είναι σίγουρα αρνητική.

Η αιγυπτιακή κρίση εισήλθε χθες σε μια πιο επικίνδυνη φάση της για την διεθνή κοινότητα και ιδίως για την Ευρώπη, καθώς χιλιάδες εργαζόμενοι στο κανάλι του Σουέζ ξεκίνησαν μια επ αόριστον απεργία. Θυμίζουμε πως το 5-7% των εισαγωγών πετρελαίου της Ευρώπης διέρχεται από τη συγκεκριμένη οδό. Αν το κανάλι του Σουέζ κλείσει, αυτό θα οδηγήσει αυτόματα σε καθυστερήσεις των παραδόσεων, αφού τα δεξαμενόπλοια θα αναγκαστούν να κάνουν τον κύκλο της Αφρικής. Η επίδραση μιας τέτοιας εξέλιξης για τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου θα είναι σίγουρα αρνητική.

Σύμφωνα με την αιγυπτιακή εφημερίδα «Αλ Αχράμ», περίπου 6.000 εργαζόμενοι στο Σουέζ, στο Πορτ Σάιντ και την Ισμαίλια απεργούν διαμαρτυρόμενοι για τους χαμηλούς μισθούς και τις συνθήκες εργασίας. Ο Μοχάμεντ Μοταίρ, διευθυντής της αρμόδιας αρχής που διαχειρίζεται το κανάλι, διαβεβαιώνει πάντως ότι οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι απασχολούνται σε άλλες εργασίες που δεν σχετίζονται με την λειτουργία του διαύλου, αλλά με βοηθητικές υπηρεσίες.

Οι αναλυτές σημειώνουν ότι η σημασία του Σουέζ είναι μεγάλη, ενώ αποτελεί ένα «χαρτί» το οποίο δεν ελέγχει ο OPEC. Κάθε ημέρα, περίπου 4 εκατ. βαρέλια πετρελαίου διέρχονται μέσω των δεξαμενοπλοίων και των γύρω αγωγών καθημερινά. Το 8% των ποσοτήτων που μεταφέρονται μέσω θαλάσσης περνούν από το Σουέζ.