Ξεπερνά το 20% η πτώση στην κατανάλωση καυσίμων στο πρώτο μισό του Φεβρουαρίου, σε μία εξέλιξη που συνιστά έκπληξη και, ταυτόχρονα, προβληματίζει τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, οι οποίες διαπιστώνουν ότι μετά το κακό 2010, και η νέα χρονιά έχει μπει με τους χειρότερους οιωνούς

Ξεπερνά το 20% η πτώση στην κατανάλωση καυσίμων στο πρώτο μισό του Φεβρουαρίου, σε μία εξέλιξη που συνιστά έκπληξη και, ταυτόχρονα, προβληματίζει τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, οι οποίες διαπιστώνουν ότι μετά το κακό 2010, και η νέα χρονιά έχει μπει με τους χειρότερους οιωνούς.

Σημαντική είναι η υποχώρηση στο ντίζελ της βιομηχανίας καθώς και στην αμόλυβδη, με παράγοντες της αγοράς να κάνουν λόγο για την ανάγκη διεξαγωγής ελέγχων στα πρατήρια από τις ίδιες τις εταιρείες.

 

Δραματικές διαστάσεις προσλαμβάνει η πτώση στην κατανάλωση καυσίμων στο πρώτο μισό του Φεβρουαρίου, έπειτα από το -11% του 2010 και έπειτα από έναν ελαφρά πτωτικό Ιανουάριο.

 

Παρά το ότι για κάποιες ημέρες καταγράφηκε έξραση στις πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης, λόγω της πτώσης της θερμοκρασίας, η υποχώρηση εκτιμάται ότι γτάνει το 20% και προέρχεται από τις βενζίνες αλλά και, κυρίως, από την κατανάλωση του ντίζελ για την βιομηχανία.

 

Στο συγκεκριμένο προϊόν η πτώση φτάνει το 25% και είναι αποτέλεσμα της συνεχούς μείωσης της βιομηχανικής δραστηριότητας, η οποία άλλωστε καταγράφεται και στα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

 

Θυμίζουμε εδώ ότι τα στοιχεία του ΔΕΣΜΗΕ για την κατανάλωση ρεύματος από βιομηχανικούς καταναλωτές δείχνουν, μεν, άνοδο για το τελευταίο τρίμηνο του 2010 – τα δεδομένα του ιανουαρίου δεν έχουν δημοσιοποιηθεί ακόμη – ωστόσο αυτή η εξέλιξη αποδίδεται σαφπώς στη θέση σε λειτουργία δύο νέων μονάδων παραγωγής ηλεκτρισμού, από την Elpedison και την ΓΕΚ Τέρνα στην Βοιωτία.

 

Παράγοντες της αγοράς πετρελαιοειδών αποδίδουν την πτώση στην κατανάλωση βενζίνης προφανώς στο ότι οι τιμές έχουν ξεφύγει από κάθε έλεγχο στα πρατήρια, καθώς η χώρα μας παρουσιάζεται πλέον σταθερά με την ακριβότερη βενζίνη στην Ευρώπη.

 

Το protothema gr. είχε, άλλωστε, μεταδώσει, με την έναρξη των ταραχών στην Αίγυπτο, ότι παρόλο που τα εγχώρια διυλιστήρια δεν είχαν μεταβάλει τις τιμές τους, στη λιανική αρκετοί πρατηριούχοι είχαν σπεύσει να ανεβάσουν τις χρεώσεις τους.

 

Αυτές τις ημέρες, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης κινείται και πάλι πάνω από τα 1,61 ευρώ ανά λίτρο, ενώ η μέγιστη ξεπερνά τα 1,85 ευρώ. Στο δε πετρέλαιο θέρμανσης, η μέση τιμή βρίσκεται στο ιστορικά υψηλότερο επίπεδό της, στα 0,825 ευρώ ανά λίτρο, ακολουθώντας πάντως και μια διεθνή τάση.

 

“Ίσως οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών να πρέπει να πάρουν στα χέρια τους το θέμα των ελέγχων στα πρατήρια, αφού ο καταναλωτής θεωρεί υπεύθυνο για την ακριβή βενζίνη το brand σε ένα πρατήριο και όχι τον ιδιοκτήτη του”, αναφέρει χαρακτηριστικά στο energia gr. έμπειρος παράγοντας της αγοράς πετρελαιοειδών στη χώρα μας.