Οι αναταραχές στη Βόρεια Αφρική επηρεάζουν την παγκόσμια ναυτιλία, κυρίως τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, από τη στιγμή που επεκτάθηκαν και σε χώρες-παραγωγούς, όπως η Λιβύη. Αρκετά λιμάνια έχουν κλείσει ενώ οι ξένες πετρελαϊκές εταιρείες αποχώρησαν και διυλιστήρια έχουν κλείσει, όπως σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny. Ωστόσο, τα ναύλα στα δεξαμενόπλοια κινούνται ανοδικά σε όλα τα μεγέθη πλοίων, από τα aframaxes μέχρι και τα VLCCs.
Οι αναταραχές στη Βόρεια Αφρική επηρεάζουν την παγκόσμια ναυτιλία, κυρίως τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων, από τη στιγμή που επεκτάθηκαν και σε χώρες-παραγωγούς, όπως η Λιβύη. Αρκετά λιμάνια έχουν κλείσει ενώ οι ξένες πετρελαϊκές εταιρείες αποχώρησαν και διυλιστήρια έχουν κλείσει, όπως σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Golden Destiny. Ωστόσο, τα ναύλα στα δεξαμενόπλοια κινούνται ανοδικά σε όλα τα μεγέθη πλοίων, από τα aframaxes μέχρι και τα VLCCs.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του οίκου, ο μέσος ναύλος στη γραμμή Μέση Ανατολή προς Ασία αυξήθηκε στο εξαπλάσιο μέσα σε ένα μήνα, στις 40.000 δολ. την ημέρα, καθώς οι αγοραστές του πετρελαίου σπεύδουν να κλείσουν περισσότερα πλοία. Ως αιτία για την άνοδο αυτή εμφανίζεται η αύξηση της παραγωγής από άλλα μέλη του OPEC, προκειμένου να αντισταθμίσουν την έλλειψη της παραγωγής της Λιβύης.

Η ζήτηση για δεξαμενόπλοια αυξάνεται όσο οι χώρες του ΟΠΕΚ, οι οποίες προσφέρουν το 40% της παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου, αυξάνουν την παραγωγή.

Η Golden Destiny επικαλείται δημοσκόπηση του πρακτορείου Reuters, σύμφωνα με την οποία οι τιμές των ναύλων για τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια αναμένεται να ανακάμψουν το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους κατά 80% από τα πρωτοφανή χαμηλά επίπεδα του 2010, λόγω αύξησης της ζήτησης, αύξησης της προσφοράς από τον ΟΠΕΚ και των ανησυχιών για την πειρατεία.