Ολοένα και περισσότερο στενεύουν τα περιθώρια για τη βιωσιμότητα αρκετών πρατηρίων βενζίνης, αλλά και ορισμένων εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών, καθώς η συνολικότερη αγορά υφίσταται το… «μαρτύριο της σταγόνας».

Ολοένα και περισσότερο στενεύουν τα περιθώρια για τη βιωσιμότητα αρκετών πρατηρίων βενζίνης, αλλά και ορισμένων εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών, καθώς η συνολικότερη αγορά υφίσταται το… «μαρτύριο της σταγόνας».

Το 2010 ήταν έτος μείωσης της ζήτησης κατά διψήφιο-όπως λέγεται- ποσοστό, με αποτέλεσμα πολλά πρατήρια βενζίνης να υποχρεωθούν να «βάλουν λουκέτο».

Οι προοπτικές για τη φετινή χρονιά είναιακόμη χειρότερες, καθώς:

Πρώτον, ο όγκος των πωλήσεων συνεχίζει να υποχωρεί ως αποτέλεσμα του χαμηλότερου ΑΕΠ, της αυξημένης τιμής των καυσίμων,αλλά και της γενικότερης κακής ψυχολογίας. Κατά τους επόμενους μήνες μάλιστα, οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών θα στερηθούν τις πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης που είναι εποχικές και ουσιαστικά σταματούν μετά την πάροδο του πρώτου τριμήνου κάθε έτους.

Δεύτερον,η αναμενόμενη εξομοίωση του φόρου στα καύσιμα κίνησης και θέρμανσης από το προσεχές φθινόπωρο, αναμένεται να οδηγήσεισε νέες πιέσεις στην αγορά,καθώς:

* Οι εταιρείες πετρελαιοειδών και τα συνεργαζόμενα πρατήρια,θα χρειάζονται πλέον αυξημένο κεφάλαιο κίνησης,σε μια περίοδο όπου το κόστος χρήματος είναι ακριβό και η πρόσβαση σε αυξημένο τραπεζικό δανεισμό δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη για όλες τις εταιρείες.

* Η εξομοίωση του φόρου θα κλείσει, ή έστω θα περιορίσει, τις«τρύπες του συστήματος»που επέτρεπε σε ορισμένα πρατήρια να παρανομούν και με τον τρόπο αυτό να καλύπτουν τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, κύκλοι της αγοράς πιστεύουν ότι μέσα στους αμέσως επόμενους μήνες,ορισμένοι «αδύναμοι κρίκοι» θα πιεστούν από τις καταστάσεις, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε σε έναν μικρό ή μεγαλύτερο κύκλο από deals στο χώρο των εταιρειών εμπορίας.