Η ιστοσελίδα eBay και άλλες σαν και αυτήν βρίθουν ευκαιριών. «Τα κομμάτια αυτά έχουν απίστευτη πατίνα», αναφέρει η ιστοσελίδα Star-bits. com, αναφερόμενη σε θραύσματα μετεωριτών, κομμάτια αστεροειδών που έπεσαν από τον ουρανό και ενδιαφέρουν επιστήμονες και συλλέκτες. Καθώς ολοένα και περισσότεροι μετεωρίτες ανακαλύπτονται, το ενδιαφέρον για την απόκτησή τους οξύνεται, γεννώντας ιδιότυπη παράνομη μαύρη αγορά. «Πρόκειται για μαύρη αγορά, εξίσου οργανωμένη όσο και τα δίκτυα ναρκωτικών και εξίσου παράνομη», λέει ο Ραλφ Χάρβεϊ, επικεφαλής της αμερικανικής ομοσπονδιακής αποστολής εντοπισμού μετεωριτών στην Ανταρκτική.

Η ανακάλυψη πλούσιου αποθέματος μετεωριτών στη Νότια Αίγυπτο, κοντά στα σύνορα με το Σουδάν, απέδειξε τη μεγάλη ζήτηση που έχουν τα θραύσματα μετεωριτών σήμερα. Τη στιγμή, που επιστημονική ομάδα ετοιμαζόταν να αποκρυπτογραφήσει κρίσιμα στοιχεία για το σημείο, άγνωστοι επέδραμαν στον κρατήρα για να κλέψουν δεκάδες σπάνια θραύσματα.

Το μυστήριο ξεκινά με αρχαία αιγυπτιακά ιερογλυφικά, που κάνουν λόγο για «σίδερο του ουρανού». Παρά τις αμφιβολίες των αρχαιολόγων, που εκτιμούσαν ότι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι δεν είχαν ανακαλύψει σημαντικό απόθεμα μετεωριτών, τον Ιούνιο του 2008 ο Ιταλός μεταλλειολόγος Βιτσέντσο ντε Μικέλε παρατήρησε κάτι περίεργο σε χάρτη της περιοχής της Νότιας Αιγύπτου στην ιστοσελίδα χαρτογράφησης GoogleEarth. com. Τον Φεβρουάριο του 2009, ο Ντε Μικέλε διαπίστωσε ότι επρόκειτο για κρατήρα γεμάτο θραύσματα μετεωριτών σιδήρου, τον οποίο ονόμασαν Κρατήρα Τζεμπέλ Καμίλ, από το όνομα γειτονικού βουνού.

Η επιστροφή της ομάδας στο σημείο τον Φεβρουάριο του 2010 συνοδεύθηκε, όμως, από μεγάλη απογοήτευση, καθώς τον κρατήρα είχαν εντοπίσει άγνωστοι, που αφαίρεσαν από αυτόν δεκάδες θραύσματα μετεωριτών. Λίγους μήνες αργότερα, πολλά από τα θραύσματα πωλούνταν σε έκθεση στο Ενζισάιμ της Γαλλίας. Οι μετεωρίτες, όμως, ανήκουν στο κράτος όπου βρέθηκαν, ενώ η αφαίρεσή τους χωρίς άδεια είναι παράνομη. Αυτό δεν πτόησε τους άγνωστους λαφυραγωγούς, που διέσπειραν τα «ευρήματά» τους σε πολλές ιστοσελίδες ειδικευμένες στην πώληση τέτοιων αντικειμένων, με πέτρα βάρους ενός κιλού να τιμάται στα 1.600 δολάρια.

Σε δημοσίευσή της τον Ιούλιο του 2010, η επιστημονική ομάδα ανέφερε ότι ο μετεωρίτης πρέπει να προσέκρουσε στο σημείο πριν από περίπου 5.000 χρόνια, εκτιμώντας ότι η ανακάλυψή του ερμηνεύει επαρκώς τη χρήση του όρου «σίδερο του ουρανού» από τον αιγυπτιακό πολιτισμό της αρχαίας εποχής.