Ακόμη πιο μεγάλο θα είναι το μερίδιο της Μότορ Όιλ το 2011 στην συρρικνούμενη εγχώρια αγορά πετρελαιοειδών, κυρίως λόγω ανόδου στην επί μέρους αγορά των βενζινών. Στελέχη της εταιρείας Μότορ Όιλ, συγκεκριμένα, προβλέπουν ότι ο όγκος της παραγωγής του διυλιστηρίου της θα κινηθεί ανοδικά κατά το τρέχον έτος, προσεγγίζοντας τα 9 εκατ. τόνους

Ακόμη πιο μεγάλο θα είναι το μερίδιο της Μότορ Όιλ το 2011 στην συρρικνούμενη εγχώρια αγορά πετρελαιοειδών, κυρίως λόγω ανόδου στην επί μέρους αγορά των βενζινών. Στελέχη της εταιρείας Μότορ Όιλ, συγκεκριμένα, προβλέπουν ότι ο όγκος της παραγωγής του διυλιστηρίου της θα κινηθεί ανοδικά κατά το τρέχον έτος, προσεγγίζοντας τα 9 εκατ. τόνους.

Όπως αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος της Μότορ Όιλ, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «η εγχώρια αγορά καυσίμων κινείται και πάλι πτωτικά, λόγω της γενικότερης ύφεσης, ωστόσο η πτώση των πωλήσεων του εμπορικού δικτύου μας είναι χαμηλότερη του μέσου όρου, γεγονός που μεταφράζεται σε άνοδο του μεριδίου μας, χάρη στην αποτελεσματικότητα του δικτύου στην αγορά των βενζινών».

Αξίζει να σημειωθεί ότι το μερίδιο της επιχείρησης στην ελληνική αγορά των καυσίμων σημείωσε αύξηση το 2010, ανερχόμενο στο 26,6%, από 25,4% το 2010, ενώ το 2007 δεν ξεπερνούσε το 21,7%, γεγονός που η ίδια πηγή αποδίδει στην ποιότητα των δικτύων λιανικής εμπορίας καυσίμων Avin και Coral, μέσω των οποίων συγκρατήθηκε ο ρυθμός μείωσης των εγχώριων πωλήσεων το 2010.

Ειδικότερα στην αγορά των βενζινών το μερίδιο της Μότορ Όιλ τον χρόνο που πέρασε ανήλθε σε 28,7%, από 24,2% το 2009, 22,3% το 2008 και 21,2% το 2007. Πέραν της θυγατρικής Avin, η οποία με δίκτυο 580 πρατηρίων κατέχει την τέταρτη θέση στη συνολική εγχώρια αγορά λιανικής, η ισχυρότερη αυτής θυγατρική Coral, η οποία αξιοποιεί το πρώην δίκτυο Shell, με 700 πρατήρια, κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά βενζινών με μερίδιο αγοράς 17,4% το 2010, από 15,96% έναν χρόνο πριν. «Κερδίζουμε μερίδιο, παρόλο που η μειωμένη ζήτηση πλήττει όλους, γιατί οι ανταγωνιστές έχουν μεγαλύτερες απώλειες», εξηγεί το στέλεχος της Μότορ Όιλ. Βασικός άξονας της στρατηγικής της Coral, όπως αναφέρεται, είναι «να αναβαθμίζει διαρκώς τις υπηρεσίες της, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς και των πελατών της και να διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό σε όλα τα επίπεδα».

Ο όμιλος συνεχίζει και κατά το 2011 να αντλεί μεγάλο μέρος των εσόδων του από τις διεθνείς δραστηριότητές του, οι οποίες το 2010 απέδωσαν το μεγαλύτερο μέρος του όγκου των πωλήσεών του, παρά την αναταραχή στη Λιβύη, η οποία πέρυσι απορρόφησε το 9% του συνολικού όγκου των πωλήσεών του. Οι όγκοι που χάνονται προσωρινά «αναπληρώνονται με πωλήσεις σε μεγάλους traders της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής, η οποία εξακολουθεί να παρουσιάζει έλλειμμα σε τελικά πετρελαϊκά προϊόντα», απαντά ο συνομιλητής μας, σημειώνοντας ότι ο παραδοσιακός εξαγωγικός προσανατολισμός της εταιρείας της επιτρέπει όχι μόνο να αντιμετωπίζει με επιτυχία την πτώση της εγχώριας ζήτησης, αλλά και να επεκτείνεται σε νέες αγορές, ανταποκρινόμενη στις μεταβολές της παγκόσμιας ζήτησης. Έτσι, οι διεθνείς πωλήσεις του ομίλου Μότορ Όιλ τον περασμένο χρόνο ανήλθαν σε 5,44 εκατ. τόνους και αποτέλεσαν το 53,4% του συνολικού όγκου πωλήσεων (10,19 εκατ. τόνοι), παρουσιάζοντας αύξηση 13%, ενώ οι εγχώριες πωλήσεις περιορίστηκαν σε 4,75 εκατ. τόνους και αποτέλεσαν το 46,6% του συνολικού όγκου πωλήσεων, παρουσιάζοντας μείωση 0,96%.

Η Μότορ Όιλ προβλέπει ότι ο όγκος της παραγωγής του διυλιστηρίου της στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας θα συνεχίσει κατά το τρέχον έτος να αυξάνεται και θα ανέλθει, πιθανότατα, στους 9 εκατ. τόνους, από 8,64 εκατ. τόνους που έφθασε πέρυσι και 7,69 εκατ. τόνους που ήταν το 2008. Η εν λόγω αναμενόμενη αύξηση συνδυάζεται με υποκατάσταση εισαγωγών και παράλληλη αύξηση της βιομηχανικής δραστηριότητας, με αντίστοιχη μείωση της εμπορικής. Η νέα μονάδα επεξεργασίας αργού πετρελαίου στο διυλιστήριο, που τέθηκε σε λειτουργία το δεύτερο τρίμηνο του 2010, ανεβάζει σε περισσότερα από 170.000 βαρέλια ημερησίως τη δυνατότητα επεξεργασίας, αυξάνοντας κατά 25%, σε σχέση με το 2008, την παραγωγική του δυναμικότητα