Η ζημιά στο κράτος από το λαθρεμπόριο καυσίμων κυμαίνεται από 300 έως 500 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο. Αυτό απεκάλυψε προχθες στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, ο Πρόεδρος του συνδέσμου εταιρειών πετρελαιοειδών κ. Γ. Ψυχογιός. «Υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ποσό κάτω από το τραπέζι, που κυμαίνεται μεταξύ 300 – 500 εκατομμύρια το χρόνο και θα μπορούσε να εξασφαλίσει το κράτος αν καταπολεμούσαμε το λαθρεμπόριο καυσίμων».

Η ζημιά στο κράτος από το λαθρεμπόριο καυσίμων κυμαίνεται από 300 έως 500 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο. Αυτό απεκάλυψε προχθες στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, ο Πρόεδρος του συνδέσμου εταιρειών πετρελαιοειδών κ. Γ. Ψυχογιός. «Υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ποσό κάτω από το τραπέζι, που κυμαίνεται μεταξύ 300 – 500 εκατομμύρια το χρόνο και θα μπορούσε να εξασφαλίσει το κράτος αν καταπολεμούσαμε το λαθρεμπόριο καυσίμων», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ψυχογιός.

Ο ίδιος μίλησε για γιγάντωση του λαθρεμπορίου που δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά και σε συνδυασμό με την μεγάλη μείωση των πωλήσεων στα καύσιμα, που υπερβαίνει το 25% στη βενζίνη και στο ντίζελ, έχουν οδηγήσει, όπως υπεστήριξε, στο κλείσιμο πάνω από 2.000 πρατήρια.

Την έλλειψη συντονισμού των συναρμοδίων υπουργείων για την πάταξη του φαινομένου παραδέχθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Π. Οικονόμου. Δεσμεύτηκε ότι η Κυβέρνηση θα παρουσιάσει σχέδιο νόμου για τον έλεγχο στο σύστημα εκροών – εισροών σε όλα τα στάδια διακίνησης των υγρών καυσίμων. Εξέφρασε δε την ελπίδα για επιστροφή φόρου σε περιοχές όπου το κόστος θέρμανσης είναι πολύ μεγάλο.

Ο Πρόεδρος της Πανελληνίας Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος κ. Μ. Κιούσης κατήγγειλε ότι από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2010, όταν η τιμή της βενζίνης αυξήθηκε κατά 51 λεπτά, το λαθρεμπόριο καυσίμων διπλασιάστηκε, και αυτός ο εκτροχιασμός, όπως τον χαρακτήρισε, οφείλεται στην αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης. «Επίσημα χείλη έκαναν λόγο για 17% υστέρηση εσόδων από την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης. Αισθανόμαστε ότι έχουν περίεργη ασυλίας όσοι κινούν το λαθρεμπόριο, καθώς η φοροδιαφυγή δεν είναι στιγμιαίο έγκλημα, αλλά διαρκές – και με μορφή πυραμίδας. Οι παραβάτες ήταν πάντα ένα βήμα μπροστά από τα ελεγκτικά όργανα», παρατήρησε ο κ. Κιούσης, εκφράζοντας την ανησυχία του για την κατάργηση διατάξεως, με την οποία απαγορευόταν η πώληση βενζίνης κάτω του κόστους.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων καυσίμων κ. Χρ. Μαυράκης, δήλωσε ότι ούτε 50% των καυσίμων δεν διακινείται από τα πρατήρια, ενώ σημείωσε ότι ακόμη και οι εταιρείες που εμπορεύονται αντλίες επικαλούνται ότι δεν υπάρχει μηχανισμός που να μπορεί να τις ελέγξει αν κλέβουν ή όχι.

Η πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών κ. Βάσω Παπανδρεόυ έκανε λόγο για απαράδεκτη κατάσταση αλλά και για διάφορα συμφέροντα που εξυπηρετούνται από την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καυσίμων.


Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr