Η ζημιά στο κράτος από το λαθρεμπόριο καυσίμων κυμαίνεται από 300 έως 500 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο. Αυτό απεκάλυψε προχθες στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, ο Πρόεδρος του συνδέσμου εταιρειών πετρελαιοειδών κ. Γ. Ψυχογιός. «Υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ποσό κάτω από το τραπέζι, που κυμαίνεται μεταξύ 300 – 500 εκατομμύρια το χρόνο και θα μπορούσε να εξασφαλίσει το κράτος αν καταπολεμούσαμε το λαθρεμπόριο καυσίμων».

Η ζημιά στο κράτος από το λαθρεμπόριο καυσίμων κυμαίνεται από 300 έως 500 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο. Αυτό απεκάλυψε προχθες στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, ο Πρόεδρος του συνδέσμου εταιρειών πετρελαιοειδών κ. Γ. Ψυχογιός. «Υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ποσό κάτω από το τραπέζι, που κυμαίνεται μεταξύ 300 – 500 εκατομμύρια το χρόνο και θα μπορούσε να εξασφαλίσει το κράτος αν καταπολεμούσαμε το λαθρεμπόριο καυσίμων», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ψυχογιός.

Ο ίδιος μίλησε για γιγάντωση του λαθρεμπορίου που δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά και σε συνδυασμό με την μεγάλη μείωση των πωλήσεων στα καύσιμα, που υπερβαίνει το 25% στη βενζίνη και στο ντίζελ, έχουν οδηγήσει, όπως υπεστήριξε, στο κλείσιμο πάνω από 2.000 πρατήρια.

Την έλλειψη συντονισμού των συναρμοδίων υπουργείων για την πάταξη του φαινομένου παραδέχθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Π. Οικονόμου. Δεσμεύτηκε ότι η Κυβέρνηση θα παρουσιάσει σχέδιο νόμου για τον έλεγχο στο σύστημα εκροών – εισροών σε όλα τα στάδια διακίνησης των υγρών καυσίμων. Εξέφρασε δε την ελπίδα για επιστροφή φόρου σε περιοχές όπου το κόστος θέρμανσης είναι πολύ μεγάλο.

Ο Πρόεδρος της Πανελληνίας Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος κ. Μ. Κιούσης κατήγγειλε ότι από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2010, όταν η τιμή της βενζίνης αυξήθηκε κατά 51 λεπτά, το λαθρεμπόριο καυσίμων διπλασιάστηκε, και αυτός ο εκτροχιασμός, όπως τον χαρακτήρισε, οφείλεται στην αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης. «Επίσημα χείλη έκαναν λόγο για 17% υστέρηση εσόδων από την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης. Αισθανόμαστε ότι έχουν περίεργη ασυλίας όσοι κινούν το λαθρεμπόριο, καθώς η φοροδιαφυγή δεν είναι στιγμιαίο έγκλημα, αλλά διαρκές – και με μορφή πυραμίδας. Οι παραβάτες ήταν πάντα ένα βήμα μπροστά από τα ελεγκτικά όργανα», παρατήρησε ο κ. Κιούσης, εκφράζοντας την ανησυχία του για την κατάργηση διατάξεως, με την οποία απαγορευόταν η πώληση βενζίνης κάτω του κόστους.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων καυσίμων κ. Χρ. Μαυράκης, δήλωσε ότι ούτε 50% των καυσίμων δεν διακινείται από τα πρατήρια, ενώ σημείωσε ότι ακόμη και οι εταιρείες που εμπορεύονται αντλίες επικαλούνται ότι δεν υπάρχει μηχανισμός που να μπορεί να τις ελέγξει αν κλέβουν ή όχι.

Η πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών κ. Βάσω Παπανδρεόυ έκανε λόγο για απαράδεκτη κατάσταση αλλά και για διάφορα συμφέροντα που εξυπηρετούνται από την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καυσίμων.